Annons:
Etikettallmänt
Läst 6117 ggr
Niklas
2014-09-09 11:05

Så här blir du Insider på iFokus

iFokus Insider är ett paket med extratjänster.

Det ger dig möjlighet att skriva anonymt på sajter som tillåter det. Du kan välja att få mail från sajtbevakningar direkt när någon skriver på sajten. Du kan söka privata meddelanden från en viss avsändare. Dessutom kan du använda en autosignatur med länk till din hemsida, vara med och moderera diskussionerna och en del annat.

Vilka får Insider då? Alla som är tillräckligt aktiva medlemmar. 60 skrivna inlägg eller kommentarer under en kalendermånad samt minst tre månader som medlem ger iFokus Insider. Två om dagen i genomsnitt alltså. Sajtvärdar och MedarbetareiFokus får Insider automatiskt. Just nu har 560 medlemmar varit så aktiva att de har fått Insider.

Om du har varit tillräckligt aktiv får du iFokus Insider vid månadsskiftet och det räcker hela efterföljande månad.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Maria
2014-09-09 11:13
#1

Bra information 🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

jbson
2014-09-09 14:19
#2

Behöver man aktivera för att kunna anmäla? Jag har fått mail om att jag blivit en Insider, men klickade just att jag ville anmäla ett inlägg, men kom då till en sida som beskriver hur man kan göra för att bli Insider.

Niklas
2014-09-09 15:24
#3

Man behöver inte aktivera det. Däremot ser det inte ut som om du har Insider. Då visas det en liten gul iFokus-logga vid avataren. När fick du mailet?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

jbson
2014-09-09 16:35
#4

Ah såg nu 1/8 Men jag har ändå inte haft något i på min Avatar? Hur gör jag för att bli Insider?

Medaljjägaren
2014-09-09 18:01
#5

Jag har funderat ett tag på exakt hur aktiv man måste vara. Så nu vet jag. Det var som Maria sa, bra information.

YEY, INSIDER!

Niklas
2014-09-10 11:08
#6

#4: Det var det jag skrev i #0. Du skriver minst 60 inlägg och kommentarer under en månad. Det går också att köpa det om du samlar ihop tillräckligt många Guldmynt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
luckiestboy
2014-09-11 21:54
#7

Bra information, nyttigt! :)

Hellu

NiklasTyreso
2014-09-27 19:49
#8

Urusel funktion, Insider!

Personlig integritet har ingen användare längre på iFokus!

#0 av: Niklas: "iFokus Insider är ett paket med extratjänster." "Du kan söka privata meddelanden från en viss avsändare." "Just nu har 560 medlemmar varit så aktiva att de har fått Insider."

Varför ska 560 människor ha fri tillgång till alla mina privata meddelanden och till alla andras privata meddelanden.

Det finns alltså inga privata meddelanden på Ifokus! 😡Om 560 personer redan kan läsa de privata meddelandena, enbart för att de gjort två inlägg om dagen i tre månader. 

Om iFokus hade 2-3 administratörer som samarbetade med Säpo för att hindra terrorism, då hade det varit acceptabelt att de fick läsa andras privata medelanden, men det är en otrolig dumhet att låta hundratals okvalificerade nyfikna läsa privata meddelanden som de inte har med att göra.  

Det behövs max 2-3 administratörer för att stänga av web-troll, om alla vet att de kan man anmäla missbruk av siten till och de kan läsa privata meddelanden. 

Jag förväntar mig ett omedelbat stopp av att nyfikna skvallertjärringar läser allas privata meddelanden!

Niklas
2014-09-29 10:48
#9

#8: Jag tror att du har missuppfattat något. Man kan naturligtvis bara läsa privata meddelanden man själv är mottagare av.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

NiklasTyreso
2014-10-01 16:08
#10

Du menar att man får en sökfunktion för de egna meddelandena? Det är i så fall helt ok!

Tack för svaret!

Medaljjägaren
2014-10-01 18:02
#11

#8, du kan söka bland dina egna meddelanden, du kan inte läsa någon annans meddelanden ☺️

YEY, INSIDER!

Niklas
2014-10-02 12:23
#12

#10: Exakt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: