Annons:
Etikettallmänt
Läst 3112 ggr
Staffan
2013-10-30 14:28

Konsten att dra snabbt

Annons:
Emo
2013-10-30 14:38
#1

Stämmer det att han är med i Guiness rekordbok, så lär det vara kontrollerat.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Staffan
2013-10-30 17:22
#2

Någon som kan kontrollera det?

DaniPoo
2013-10-30 19:18
#3

bah, visst är han snabb men jag gillar inte alls hans attityd. och jag är verkligen tveksam till om det är på riktigt.

JonasDuregard
2013-10-31 08:11
#4

Jag skulle gissa att det här är fejk. Förutom att det är så snabbt är det två saker som övertygar mig om det:

1. Han skjuter nästan rakt mot kameramannen, något som knappast skulle tillåtas med ett riktigt vapen oavsett hur rutinerad han är  (skulle möjligen kunna förklaras av att det inte är skarp ammunition?).

2. En revolver bygger på att en roterande cylinder matar in nästa kula efter att man avfyrar den första. Oavsett hur snabb han är med avtryckaren så tar det längre tid för cylindern att rotera än vad som visas i filmen.

Niklas
2013-10-31 09:33
#5

Jag tror också att det är bluff.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

byggarn30
2013-10-31 12:51
#6

Bob Munden (RIP) har jag sett mycket av. Han var med i ett avsnitt av "Super Humans" så nej, det är ingen bluff. Han var bara otroligt snabb. Sedan "matas" ingen kula in utan cylindern roterar så att nästa kula kommer in i skjutläge. Jfr Gatlinggun eller Minigun som skjuter 80+ kulor i sekunden.

Annons:
Staffan
2013-10-31 14:33
#7

What? Så det är på riktigt alltså.

Helt galet isf… :)

// Staffan

DaniPoo
2013-10-31 17:25
#8

Tror fortfarande inte på det. Vi blir matade med så mycket skit snack av TV och internet bara för att folk ska få pengar och vi ska få underhållning. jag kan ha fel. men jag tror iaf inte på allt som folk säger till mig

musculus
2013-10-31 18:58
#9

Är Bob muden död?  Asså jag vet ej om det är fejk men han är väldigt kaxig och när han skjuter 2 skott på ballongerna så står kamera mannen framför han vilket är lite farligt.

musculus
2013-10-31 19:03
#10

Och om han med micken kunde hålla käften satt man fick höra om det lät som två skott

DaniPoo
2013-10-31 19:37
#11

Han säger att det ända han kan gämföra sig själv med är ljusets hastighet vilket lär va ren bull****. Det betyder att han är mycket MYCKET snabbare än ljudets hastighet. Jag menar ljusets hastighet är ju bra mycket snabbare än ljudets :P

Hade i och för sig varit ganska lätt att bevisa. Hade har kunnat skapa en ordentlig smäll genom att dra en leksaks pistol lika snabbt så har han spräckt ljudvallen och är där med nära eller snabbare än ljudets hestighet.

Men det han säger är att han bara kan gämföra med ljuset. xD Oh you silly cowboy, You crack me up! haha

JonasDuregard
2013-10-31 22:18
#12

Efter lite efterforskningar är jag mer benägen att tro att det är äkta. Möjligen har någon i efterhand snabbat på inspelningen lite under de kritiska delarna, men hans verkliga hastighet verkar vara i samma ungefärliga område.

#11 "Hade har kunnat skapa en ordentlig smäll genom att dra en leksaks pistol lika snabbt så har han spräckt ljudvallen och är där med nära eller snabbare än ljudets hestighet."

En leksakspistol som spräcker ljudvallen ger inte ifrån sig något ljud. Det man hör från ett flygplan är ljudet från motorerna som "samlas upp" framför det.

Om tiden han uppger (0.02 sekunder) stämmer så skulle han behöva röra pistolen  ~78 cm för att vara snabbare än ljudet. Eftersom han uppenbarligen inte gör det är han inte riktigt lika snabb som ljudet.

Det där med ljusets hastighet antar jag att han endera menade som en medveten överdrift eller så var han inte så insatt i fysik.

DaniPoo
2013-10-31 23:46
#13

#12
http://en.wikipedia.org/wiki/Sonic_boom

http://www.youtube.com/watch?v=L38joISddbA
Du kan skapa en Sonic Boom med en piska om du vill
http://www.youtube.com/watch?v=pjWPV3QxYU4

"The sound barrier, in aerodynamics, is the point at which an object moves from transonic to supersonic speed."
"Supersonic speed is a rate of travel of an object that exceeds the speed of sound"
"A sonic boom is the sound associated with the shock waves created by an object traveling through the air faster than the speed of sound."

Nej det har inget med motorerna att göra. Ljudet uppstår i luften runtomkring det snabba objektet.
Är du tillräckligt snabb med handen så ska det väll ge samma effekt då en hand också följer fysikens lagar?
Eller är jag ute och cyklar nu igen ^^

Annons:
Hannhis
2013-11-01 09:07
#14

Om det är sant, är det RIKTIGT coolt!!

Mvh Shy och Hannah


musculus
2013-11-01 17:30
#15

Det kan nog faktist vara sant men han skryter lite mycke 😂

Knorran
2013-11-06 17:46
Upp till toppen
Annons: