
Fukuppy
Efter den ödesdigra kärnkraftsolyckan i Fukushima så har vitvaruföretaget Fukushima dragits med ett imageproblem. För att komma tillrätta med detta lanserade man nyligen en ny maskot.
Fukuppy.
Maskoten namngavs genom att kombinera företagets namn med ordet happy, och vips hade man hittat vad man tyckte var ett riktigt bra namn på den nya maskoten: .
Det dröjde dock inte länge förrän det i engelskspråkiga sociala medier började skojas om namnet, något som nu lett till att företaget nu kommer att se över namnvalet.
Att kombinationen med den olyckliga kärnkraftsolyckan, utseendet på maskoten och namnvalet fått många att reagera är kanske inte så konstigt… :)

"Fuck-upp-y"….att de verkligen inte såg det misstaget innan lansering låter ju otroligt =)
Sen krydda extra med att ge den änglavingar och "strålning" i bakgrunden…tjaa…vissa behöver nytt jobb tror jag =)
// Paltfan
Instämmer med föregående. 😃
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

😮
Makalöst.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Undrar om man testar Japanska produkter för strålning. Det borde man nog. Skulle inte vilja ha en vitvara från Fukushima.
Konstigt att man inte använder all världens resurser för att lösa det stora hotet från bl.a. bassängerna med uttjänt bränsle. Bara den i reaktor 4 hotar att släppa ut 13.000 gr mer strålning än Hiroshimabomben. Byggnaden håller på att kollapsa av fler orsaker. Bassängen finns 30 meter upp i den.
Men världen och media fortsätter att blunda . Undrar varför? Fukushimakatastofen har knappt börjat.
Tepco säger att de ska flytta bränslestavarna från bassängen ner till marknivå i November.
Men det är många som inte tror att de kommer att klara den uppgiften.
Som sagt….all världens uppmärksamhet borde ligga på detta.
Hur ska det gå…..nu i november?