Annons:
Etikettallmänt
Läst 2432 ggr
Staffan
9/26/13, 12:15 PM

Coca Cola

Det ligger en film ute på Youtube som ser ut att komma från Coca Cola, och som varnar för alla hälsorisker med företagets produkter.

Jag lyckas dock inte bli klok på om det Coca Cola som är avsändare till filmen eller inte. Någon här som vet?

Annons:
Staffan
9/26/13, 12:16 PM
#1

(Om det är Coca Cola som är avsändare kan man inte låta bli att imponeras av ärligheten.)

E-l-vira
9/26/13, 2:04 PM
#2

Så. Jäkla. Bra! Det kan omöjligt vara Coca Cola so ligger bakom 🤦‍♂️

Medarbetare på klickerträning.ifokus

:')
9/26/13, 2:56 PM
[Viiicksen]
9/26/13, 3:31 PM
#4

Här är orginalet:

Ladydragon
9/26/13, 5:06 PM
#5

Vad jag kan se så är det FAKE……

här är vad jag kan se orginalet….

sen måste man oxå tänka på att det är väldigt lätt att lägga på ny bildtext till en video om man vill….

Ladydragon
9/26/13, 5:08 PM
#6

och så bra funkade det att lägga till video suck

här är länk till videon Länk

här är en länk till CocaColas kampanj länk

Annons:
tankgirl
9/26/13, 5:33 PM
#7

En väldigt bra "mockummercial" som pekar på det uppenbara: Det är vi som väljer om vi ska köpa drickat eller dricka vatten istället.

Staffan
9/27/13, 10:56 AM
#8

#4 #5 #6

Tack!

// Staffan

marsala
10/4/13, 11:42 AM
#9

Den var bra, "muckomercial"! Själv har jag bojkottat deras produkter i 35 år! (Likaså MacDonalds)

tankgirl
10/4/13, 11:58 PM
#10

Själv har jag inte levt så länge så jag har bojkottat sen jag fick reda på vilka företag som ger pengar till vapenindustrin, det var 2001 tror jag, sen jag var 16 : )

Andra som bidrar till vapenindustrin är ju McDonalds, Comhem, Kavli, Findus, Nestlé mm mm vill jag minnas.

Brukade bojkotta alla företagen och såklart allt som kom från Israel. Kom ihåg att jag lossade lite på mina principer när jag fick lägga tillbaks 99% av allt jag hittade i butiken efter jag kollat i min lista… Blev lite jobbigt att vara svår tonåring och inte kunna äta nån mat…

Fan. Jag har sålt ut. 😢

Upp till toppen
Annons: