Annons:
Etikettallmänt
Läst 1630 ggr
Niklas
2013-07-28 16:21

Nästan varannan sommarbesökare på iFokus är mobil

Under sommaren blir vi ännu mer mobila än annars. Andelen besökare med mobiler och pekplattor är högre än någonsin.

De senaste 30 dagarna skedde nästan 49 procent av alla besök från iOS- eller Android-enheter. 36 procent använde iPhone, iPad eller iPod Touch och 13 procent använde Android-baserade enheter.

Nära 55 procent av de mobila besökarna använde iPhone, 19 procent använde iPad och drygt 13 procent har olika modeller av Samsungs Telefoner. Sony/SonyEricsson representerar också några procent med sina telefoner. Pekplattan Samsung Galaxy Tab står för en knapp procent. Samma sak gäller HTC:s telefoner.

Sannolikt kommer andelen mobila besök att minska efter sommaren, men den långa trenden är ökande.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
[Ebidda98]
2013-07-28 16:28
#1

Jag kommer nog använda mobilen mer än datorn när skolan börjat :) Är inne lite på raster och sånt 🙂

Niklas
2013-07-28 23:24
#2

Jag använder iPad mer än datorn.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

kissidor
2013-07-29 11:40
#3

jag använder nästan aldrig datorn längre 🙂. är jag hemma går jag in från iPaden och är jag borta från min androidtelefon.

en fråga: hur vanligt är det bland dessa att man använder den mobila versionen? jag har inte gjort det överhuvudtaget på ett par år åtminstone.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Niklas
2013-07-29 12:07
#4

#3: Det är mycket få som använder mobilversionen. Moderna mobiler och surfplattor är så bra på att hantera riktiga sidor så det är enklare eftersom man behåller all funktionalitet.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
2013-07-29 12:10
#5

315 unika besökare använde mobilversionen de senaste 30 dagarna. Med andra ord en försumbar andel.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

kissidor
2013-07-29 13:18
#6

skönt att höra 😃. man stöter ibland på att folk beklagar sig över mobilversionen och verkar tro att de måste använda den om de går in från en mobil enhet, så därför undrade jag hur utbrett det fortfarande var🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Elin-Li
2013-07-30 14:25
#7

Ni kanske skulle fundera på att utforma en app ???

// Elin-li, 

kissidor
2013-07-30 14:26
#8

men varför skulle det behövas Elin-Li 🤔? det funkar ju hur bra som helst att bara gå in på den vanliga webbsidan 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Elin-Li
2013-07-31 14:46
#9

Det är lättare med en app… Eller jag kanske har fel 😉

// Elin-li, 

kissidor
2013-07-31 15:31
#10

man får ju tycka som man vill så klart men jag har svårt att se hur det skulle underlätta sådär supermycket, det är ju redan så lättillgängligt  🙂 - förut innan telefonerna och uppkopplingshastigheterna blev tillräckligt bra däremot hade det nog varit bra. men man får nog förutsätta att det inte är ett extrajobb iFokus-killarna är särskilt sugna på, de har nog fullt upp med högre prioriterade saker misstänker jag 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2013-07-31 15:37
#11

ja och dessutom skulle de ju vara tvungna att bygga den för åtminstone 3  helt separata plattformar då också, tror sannerligen inte de är pigga på det 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Nicollan
2013-08-01 14:48
#12

Jag väntar fortfarande på en app 😊känns som det skulle underlätta.

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Lina Strindlund
2013-08-17 16:31
#13

suck, kan man inte stänga av nån gång… jag orkar inte vara mobil jämt, brukar stänga av mobilen viss dagar :) skööööönt o nyttigT!


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: