Annons:
Etikettallmänt
Läst 2135 ggr
Staffan
4/10/13, 4:26 PM

Liten sten i skon!

Min lista över uppmärksammade i-landsproblem har fått en het kandidat till platsen som veckans nykomling; liten sten i skon!

När man rör sig ute så här på vårkanten (faktiskt under hela året) så händer det galet ofta att en liten sten bestämmer sig för att hoppa ner i någon av skorna för att lägga sig tillrätta ganska precis mitt under hälen och där ställa till med så mycket otyg som möjligt. 

Det verkar inte spela någon större roll om man har sneakers eller kängor eller andra "dosor", stenarna lyckas ändå hitta dit. Det är nästan så man börjar undra om det finns ett litet osynligt hål i sulan på alla skor? Kanske har rentav stenarna har ett mycket hemligt samarbete med alla skotillverkare i hela världen?

Vilket i-landsproblem ser du som veckans mest irriterande?

// Staffan

Annons:
Amandla
4/10/13, 6:10 PM
#1

Skostenar förekommer även i höga ridstövlar, trots att man tömt dem innan man drar dem på sig. Att man tömmer stövlarna kan bero på den gången man drog dem på sig utan att tömma dem innan, och ena foten kände något blött och kallt som visade sig vara en död och mycket rutten mus. Det kan även ha ett visst samband med en kattunge som fanns i hushållet för längesedan som envisades med att pyssla ner allt möjligt i skorna som stod i hallen, som papperstussar, bollar, leksaksråttor och torrfoder… 

Högst på min skala ligger nog den döda ruttna musen 😮


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Tilde]
4/10/13, 6:21 PM
#2

Jag får ALLTID stenar i mina skor, vad för skor jag än har på mig! Har blivit lite "känd" i min umgängeskrets för att alltid få stenar i skorna, även när jag är inomhus. Det är som om de trollas dit… 🤔

TjockaBerta
4/10/13, 6:41 PM
#3

Min syster berättade för några år sen att hon förknippade våren med sten i skorna. Men hon hade inga stenar i skorna längre. Sen kom hon hem ett år till Sverige en vår och genast hade hon sten i skorna igen. Då slog det henne att där hon bor nu har de inte snö  och is och sandar därför inte heller. Ergo, inga stenar i skorna.

>>>Malum domesticum<<<

sissie
4/10/13, 8:49 PM
#4

Legobitar! Småbarn i huset och sådana där extra stora legobitar. Inte alls något roligt att dra på sig vinterstövlarna bara för att upptäcka att tårna absolut inte får plats på grund av en duplobit. Det tog sin tid att få loss stöveln från foten och skaka ur duplobiten.

Ett av de stora i-landsproblemen är nog när man ska till exempel köpa en dator eller en bil. Det finns alldeles för många varianter så det blir svårt att välja.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Staffan
4/10/13, 10:17 PM
#5

Man kanske kunde sälja skorna med sten i redan från starten? Då skulle det inte märkas så mycket när dyker upp en till… :)

// Staffan

Lamina
4/10/13, 10:29 PM
#6

Jag hatar nästan sten som fastnar i skosulan mer än sten i skorna. Jag går i en skola med stengolv, och minsta lilla gruskorn som kilar sig fast i mönstret på skosulan driver mig till vansinne. Dom små jäklarna sitter som gjutet också, så jag lyckas hela tiden ha sönder naglarna i mina försök att få bort dom. 😡

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Staffan
4/10/13, 10:41 PM
#7

#6

Ja, det är också jobbigt. Känslan är inte helt olik den man får när det fastnar något mellan tänderna som man inte får bort. Typ ett äppelskal. 

🤪

// Staffan

Hanna
4/11/13, 3:17 AM
#8

Något jag tycker är ännu jobbigare är sand i skorna!! När man har strumpor på sig och lyckas få in sån där fiiin sand som verkligen åker mellan tårna. Usch! Kan knappt gå på en sandstrand för jag tycker det är så äckligt! 😭

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Upp till toppen
Annons: