Annons:
Etikettallmänt
Läst 18020 ggr
Staffan
2013-02-07 09:53

Äntligen fler smileys! :D

När vi för länge sedan ställde frågan vad som efterfrågades på iFokus så var det en stor majoritet som tyckte att "fler smileys" skulle hamna högst på önskelistan.

Av olika anledningar har det varit svårt för oss att tillgodose detta önskemål men sen igår kväll är utbudet äntligen lite större… 

Vi har lyckats med detta i samband med att vi nu helt bytt ut vår gamla texteditor mot en ny, som förhoppningsvis dessutom kommer att kännas snabbare än den gamla.

Så kom igen nu, ös på med smileys här nedan. Bästa kommentaren innan veckan är slut belönas med 2 biobiljetter… 

// Staffan

Annons:
DesK
2013-02-07 10:05
#1

Yippei! Många tack för alla dessa fina smileysar! Extra tack för guldstjärnan solen månen pokalen hunden katten och rosen

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Emo
2013-02-07 10:05
#2

 Måttligt använda, så blir det positivt.

Saknar beskrivningen, som fanns till de gamla.

Dessa är så små att det är svårt att välja rätt, när man inte kan läsa sig till vad som menas med dem.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Staffan
2013-02-07 10:16
#3

#2 Emo-

De är faktiskt lite större än de gamla. Ska undersöka om vi kan lägga till en "beskrivning" när man håller musen över dom, tills dess är det bara att använda fantasin… :)

// Staffan

Dierpmis
2013-02-07 10:40
#4

Man blir så  av att lättare kunna visa att tonen är .

Oavsett vilket forum man är inne på;  eller forumen så kan man visa exakt vad man känner.

Visst kan man bli lite av nya men jag tror man lär sig fort.

Förhoppningsvis behöver man inte ligga  och  över om någon tolkade ens inlägg fel, utan kan  gott

Tack! 

http://erjfoto.se/

Andina
2013-02-07 11:00
#5

Idag ser jag ut så här: !

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

MissInAction
2013-02-07 11:14
#6

Ja jag såg detta igår! Blev positivt överraskad och 

Nytt typsnitt också, ser det ut som.

Många av de nya smileysarna bör bli användbara för att lättare markera ton, humör och tillhörighet, kul   


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
nottheonly
2013-02-07 11:59
#7

Åh vad roligt!  vilken trevligt överraskning innan skolan börjar 

Farwuq
2013-02-07 12:16
#8

Mja…

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Andina
2013-02-07 12:31
#9

Nu ska vi inte va' så'n Farwuq!  

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Farwuq
2013-02-07 12:34
#10

Det är svårt att se vad de föreställer och så gillar jag inte att de har lite 3D karaktär.

Jag är som bekant är, en ultrakonservativ gubbe.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Marinas Mix
2013-02-07 12:38
#11

vad fint det blir. Kul att det kommit lite nya att välja mellan.

För det får ni ett fång

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Andina
2013-02-07 12:40
#12

Men du gillar att använda 'gubarna' ändå, ser jag! 

Jag har inte heller lyckat se/klura ut vad alla smajlisar står för, men vi får nog hjälp med det så småningom (kommer nog upp text när man lägger markören på dem, så småningom).

Vanans makt är stor - men den kan övervinnas! 

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Farwuq
2013-02-07 12:41
#13

Jag känner mig tvingad.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Marinas Mix
2013-02-07 12:42
#14

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Miyako-chan
2013-02-07 12:49
#15

Jag älskar dem! ^-^

de är så söta.

                                                         

                                                        

beem
2013-02-07 12:56
#16

Tjingeling 

I dag är jag  och 

Trots att vi har 

Men så ser jag alla  nya 

Jag blir så varm i 

Något att fira  

Ett fång   till er som fixade detta


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Frida B
2013-02-07 12:58
#17

    

Haha älskar dom!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Maria
2013-02-07 13:23
#18

Jag hittade en som passar min förvirrade hjärna

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

IdaL
2013-02-07 13:37
#19

Hej!  När jag öppna iFokus och såg detta blev jag  sen öppnade jag rutan med de nya smileysarna och blev genast  det gjorde min dag som sjukling lite roligare  nu sitter jag här och lyssnar på musik  tycker vi ska fira de nya smileysarna  så nu går jag och hämtar lite tårta  nu är min lilla berättlse slut! 

Emo
2013-02-07 13:40
#20

Hur är de nya ikonerna anpassade till de synskadade?

http://synskadade.ifokus.se/articles/4d714f49b9cb462227061a11-att-inte-se-vad-man-laser-och-skriver?articles-3

Eftersom inte vi med god syn kan läsa vad ikonerna betyder, så undrar jag hur anpassningen till synskadade sker.

Nästa fråga. Hur skriver man smiley i bestämd form i flertal?

Smileysarna?

En fråga till. Är den nya funktionen med "rättstavning" obligatorisk eller frivillig?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Emmetem
2013-02-07 13:50
#21

Då jag såg en ny på ett av forumen igår kväll så blev jag
Då testade jag att skriva en kommentar på iFokus och blev helt .

Jag satte mig genast ner och kollade igenom alla och blev.
Äntligen kunde jag använda mitt älskadeatt skriva till folk som har det och folk jag .

Jag är otroligt om hur jag ska kunna välja bara favorit, så jag överdoserar med en massa
Jag blev helt i dessa, och efter att ha kollat på så insåg jag att det var -time. Jag var inte alls snarare .
Men efter många om och men så insåg jag att det var dags att sova.
Jag smög till ner som en och la mig i min säng.
Mamma kom då inrusande. "Det är mitt i ! Vad gör du uppe såhär ?"
Mitt svar blev då: "Ifokus höll mig uppe!"
Mamma såg på mig och verkade tro att jag var , men det var ju sant!

Vill tacka så hemskt mycket för att iFokus alltid ger mig svar på frågor jag inte hittar någon annan stans! Stort tack till er ALLA!
Om jag kunde så skulle jag gärna ha gett er alla en stor för alla hemtentor och djur ni hjälp mig med!
Och såklart tack för alla roliga !

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

panini
2013-02-07 14:08
#22

Jag de nya och .

Jag är jätte  för de nya helt  små

Ja er iFokus!!!!! Ett stort fång med till er!

Nu sitter jag i skolan och  jättemycket men ni har gjort min dag mycket Och jag kan fortsätta spela

Och de här nya gör nog så att det inte blir så mycket misstolk inne på alla underbara sidor det finns här;

hihi jag kan inte sluta att göra alla underbara ;

Och nu så ska jag och min vän köra lite  så  och stora  till er!

panini
2013-02-07 14:09
#23

Honestyisdead
2013-02-07 14:19
#24

Vad glad man blir av de nya smileysarna !
Nu kan man verkligen välja efter humör

Tack ska ni ha!

[Tilde]
2013-02-07 14:31
#25

Är jag den enda som gillade de gamla smilisarna bättre? Visst är det kul att det finns flera olika, men de är svårare att använda rätt när det inte heller finns en beskrivning. T.ex. denna,, är den sjuk eller vad? höhö

Nåja, kul med ett större urval! Tycker dock att de gamla var snyggare ändå. 

Twili
2013-02-07 14:33
#26

i just you

and this is

but here´s my number

so me maby?

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~


[SallysPigge]
2013-02-07 15:07
#27

Jag gillar dom nya smileysarna men jag önskar att dom var en aning större, samma storlek som tidigare, då dom är lite svåra att tyda.

Men annars gillar jag den nya uppdatering

Annons:
[GerbilLooover]
2013-02-07 15:36
#28

Kul med nya smileysar!  Tack för den uppdateringen! 

blacksmithfarm
2013-02-07 16:40
#29

Såg att det var nytt i texteditorn när jag skulle länka i förmiddags. Tackar för uphöjnings/nedsänknings-knapparna (som väl också är nya?)

#26 -

Blacksmithfarm, sajtvärd på Körning iFokus 
Var med och tävla: iFokus Sportfoto 2014 


[_annaH]
2013-02-07 17:02
#30

Så skoj med nya smilysar! 
Äntligen kan man uttrycka sig med smilysarna, just nu är man såhär  och hoppas man inte blir nu!

Apootie
2013-02-07 17:12
#31

Wow, vad kul! 

De är verkligen fina! och perfekt storlek! Smileysar ska inte vara för stora.

[ErikP]1
2013-02-07 17:13
#32

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) Inget gör mig gladare!

Emmetem
2013-02-07 17:16
#33

Min pojkvän har upptäckt hur man ser vad det heter!

På Macbook så högerklickar man och trycker på "Inspektera element".

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Farwuq
2013-02-07 17:22
#34

#20 #25

Jag gillade de gamla bättre, då kunde jag se vad de föreställde.

Man har definitivt ignorerat de med dålig syn.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Staffan
2013-02-07 17:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

#34

Smaken är bekant som baken. 

Jag tyckte att de gamla var riktigt trista… 

// Staffan

Andina
2013-02-07 18:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

#33 - Och i Chrome; Högerklickar man på smileyn o väljer "Granska Komponent" så får man upp det engelska namnet på två ställen.

En liten rad med 'namnet på guben' poppar upp för en kort stund (försvinner alltså se'n), precis intill smilegubben.

Och längst ner i högra hörnet ser man också namnet. 

Se bif bild

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
2013-02-07 18:06
#37

Nähä… så gick det med att ladda upp bilden då… 

Edit: Nu fick jag dit bilden - men var tvungen att byta namn… 

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Farwuq
2013-02-07 18:16
#38

#35

De må vara trista, men…

De gick att se för oss som inte är elitmänniskor.

Det märks tydligt att vi som inte är perfekta är "olönsamma".

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Staffan
2013-02-07 18:44
#39

#38 Fawuq

Elitmänniskor? Olönsamma? Nu förstår jag inte?

Det är en svår balansgång att försöka bygga att system som passar majoriteten och som gör det så roligt som möjligt och samtidigt känns någorlunda professionellt. 

Ledsen att du tycker förändringen gjorde iFokus sämre.

// Staffan

Twili
2013-02-07 19:00
#40

#38 majoriteten ville ha nya smilisar, och du har ju uppenbarligen funnit den arga smileyn…

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~


Grodan
2013-02-07 19:53
#41

Underbart! Tack Staffan, Niklas, Erik mfl.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Honestyisdead
2013-02-07 19:58
#42

Tycker det är mycket bättre med nya och mer val!

Staffan
2013-02-07 20:03
#43

#42 Hera

En annan stor fördel, åtminstone för mig, är att det känns snabbare. Inte minst att öppna smiley-fönstret.

// Staffan

Honestyisdead
2013-02-07 20:06
#44

#43 Ja det stämmer, det går snabbare att få upp rutan.
Och resten av iFokus också kanske nu när jag tänker efter.

Men som sagt, nu kan man verkligen välja efterhumör *high five*

Frosstis
2013-02-07 22:38
#45

Jag tycker att dom gamla  kändes vuxna och mogna. Men jag gillade dom  Dessa  gillar jag jättemycket för det finns så många att välja mellan! 

Nu är jag jätte och det känns som att jag kommer att . Jag åker snart till Sälen för att åka skidor, det ska bli super men jag kommer vara super efter varje dag. Nu kan man även använda  för att visa att man är  i en hamster eller tycker att den är jätte. Jag är även en , men shhh ! Säg inget, då skickar jag mitt  på er. Jag är jätterädd för , dom är så läskiga och man har hört så många skräckhistorier om dom. Varje dag så lyssnar jag på . Min  heter Alfons och jag hade en  som hette Pepsi men hon dog och nu är jag allergisk mot . Min bästa kompis är min lilla  och jag är en koala. Våran killkompis är ett lammkött!  Jag tycker att ni ska skriva beskrivningar på varje  som på de gamla. Snart måste jag  fastän jag inte ens är . Så jag ska nog titta på Pretty Little Liars som jag är beroende av. 

När jag åker till  brukar jag dricka Breeze, det är jättegott. 

På mina födelsedagar får jag och. Jag har jättemjuka  för att jag smörjer in dom hela tiden.

Min  är en xperia av något slag och den är väldigt bra, men jag vill ha en Iphone istället för den har mycket bättre kamera och är bra .

Någon gång ska jag åka kana på . Jag ska stänga av min  för imorgon är det ingen skola för mig för jag är så . Nu ska jag gå in på min  och hjälpa farmor och farfar att sälja deras husvagn för 105 000 kronor på blocket .

 och kram, ha en bra  och försök  mycket, så får vi hoppas att jag också kan.

ryttarn
2013-02-07 23:19
#46

Det bästa med den nya editorn är iaf att den fungerar ihop med Chromes rättstavningsfunktion 

Däremot skulle jag vilja ha en förstpringsfunktion när man drar musmarkören över smilisarna, nästan omöjligt att se vad dom föreställer på min lilla 13" skärm…….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Farwuq
2013-02-08 06:46
#47

#39

iFokus har så många gånger vurmat för att man ska skriva så de med olika synhandikapp ska kunna läsa lättare. Nu gör man ett grovt avsteg och lägger in små plottriga smileys. Man blir allt mer marginaliserad i detta samhälle och så även här på sajten.

Det man kunde ha gjort i stället är att utöka de man redan hade, utöka dem i samma ”typsnitt”. Då hade de varit lättare att hantera och se. Som det är nu lyssnar man på ja-sägare och nickedockor och känner sig så nöjd.  

#40

Jag fann den i rena ilskan.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Andina
2013-02-08 08:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

#47 - You got a point there! 

När de lägger in en "mouse over-text" på smajlisarna, vilket jag har förstått att de ska försöka få till, så underlättar det väl lite i alla fall för dem som tycker att de är knepiga att se o synskadade som använder "röstdator" (vet ej vad det heter). 

Till dess kanske denna (bifogade) bild, som jag tog fram, kan användas som hjälp…?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Emo
2013-02-08 09:33
#49

#48 Tack för den fina bilden. Det var ju min första tanke när jag såg detta. Därför skrev jag det också genast och påpekade också att det antagligen ställde till stora problem för vissa.

Det gläder mig att så många håller med, så att det blir en förbättring snart.

Det kommer att göra det lättare för många.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

MissInAction
2013-02-08 11:57
#50

#48
Mycket bra bild! Gubbarna blir tydligare på den också 


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Farwuq
2013-02-08 12:17
#51

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
2013-02-08 12:20
#52

De kunde åtminstone lagt ut dessa på "remiss" på värdsajten först och fått in synpunkter.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[_annaH]
2013-02-08 12:28
#53

Jag tror att det finns många blandade åsikter om de nya smilysarna, vissa tycker att det är bra och vissa tycker att de är mindre bra. Men nu finns det fler valmöjligheter och blir lättare att uttrycka sig och blir lättare för folk att uppfatta om man är nedlåtande eller om man menar väl i ett inlägg. Sen kommer det ta ett tag innan man vänjer sig vid det nya men så är det med allt  Det är svårt att få alla nöjda på en sånhär stor sajt och även om det är en röstning så kommer det alltid vara några som blir missnöjda. Antingen de som ville ha smilysarna eller de som inte ville. 
Jag hoppas de flesta är lika nöjda som jag är, tycker alltid att det är kul med lite förändringar, även om det kommer ta månader innan jag vänjer mig 

Farwuq
2013-02-08 12:33
#54

Inne hos Jane-Lyzell på Spiritualism finns det flera som är vida överlägsna.

th_blissysmile

http://spiritualism.ifokus.se/discussions/4e830dd188f47229fa008276-smileybanken

:hug:

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Maria
2013-02-08 13:37
#56

För mig är det helt obegripligt att man kan vara besviken över någonting extra man får som är helt frivilligt att använda.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Farwuq
2013-02-08 14:31
#57

Jag kan däremot begripa det.

Jag är missnöjd med att de gamla togs bort och nya kom som jag knappt kan se.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Honestyisdead
2013-02-08 15:09
#58

#56 Så är det alltid vid förändring här inne 

KallaMigMimmi
2013-02-08 15:12
#59

..HorseRun

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Cerrolyn
2013-02-08 16:19
#60

"Bästa kommentaren innan veckan är slut belönas med 2 biobiljetter… "

Detta ger mig ett stort  över mina .

**MVH Cerrolyn

felle-j
2013-02-08 17:10
#61

Blev så himla när jag såg att det fanns nya :ar. Blev genast i dom. Nån borde få ett  för detta.

vaanjja
2013-02-08 18:26
#62

Jag kommer inte vinna en enda biljett, men dessa söta smilisar får mig att le ändå

Jag tror att mina favoriter kommer bli (för att jag ofta gör detta LOL), (för den var ju så himla söt), (för det är lite jag bara WTF  OMG) och såklartför den ser så snäll ut precis som man önskar vara här på iFokus.

Ha en bra fredagkväll gänget

Annons:
lilla jag
2013-02-08 21:01
#63

nu blir man ju bara helt  är det bara jag som inte sett detta älskar dom här  nu kan man vissa sina kännslor  

till 100 % tack för dom här

// Olivia>The dogs!

 

Min blogg Länk

ilenna90
2013-02-09 14:02
#64

jag har köpt små alla dag-till alla i min familj, men just till mamma hade jag svårt att hitta den perfekta presenten och så såg jag den här lilla 'tävlingen'
jag vill nämligen väldigt gärna gå på bio med min mamma när 'små citroner gula' har premiär. Därför skulle det ju vara en helt awesome att få ge henne en biobiljett!

SwedenZoo
2013-02-10 13:59
#65

Farwuq, är helt på din sida. De nya gubbarna är både plåttriga, fula och helt oförståeliga. Varför ska de vara i 3D? Kan de inte vara tydliga istället. Sen tycker jag att det blir för många att välja bland.

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

  

Farwuq
2013-02-10 14:58
#66

För mig är det inte i första hand antalet som ställer till med bekymmer. Det är den bristande kvaliteten och tydligheten. Några få som är tydliga är mycket bättre en dussintals små plottriga som uttrycker mer eller mindre samma känsla. Mer är inte bättre i detta fall.

När man påpekar något här på iFokus och kommer med ett kritisk omdöme, så får man ständigt på huvudet och många väser "rättning i ledet". En del anser dessutom att man ska vara så dj*vl*gt tacksam för att man får vara här att man ska tiga om man ser ett fel här inne.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Maria
2013-02-10 15:03
#67

#66 Det handlar väl inte om tacksamhet i den bemärkelsen utan snarare att vad man gör så är det alltid någon som gnäller.

Kan jämföra med snöskottningen här där jag bor, som har skötts exemplariskt i år med plogning och flisning av gångbanor.

Då inkommer ett klagomål till föreningen om att det är fel struktur på fliset

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Farwuq
2013-02-10 15:23
#68

Konstruktiv kritik; det kan ju hända att den som klagar har fog för det.
Hastverk är ofta lastverk.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Zakaraa
2013-02-10 18:36
#69

Blev väldigt överraskad och besviken när jag upptäckte detta. Måste erkänna att jag gillade de gamla mycket bättre, de var enklare att förstå vad som menades med dem och de var enklare att se då de var så pass enkla, dessa känns med "avancerade" om någon förstår vad jag menar.

Jag har jättesvårt att urskilja många av de nya som finns framför allt när det inte finns någon "förklaring" vad de är menade att betyda..

Bra exempel för att få fram vad jag menar, vad ska dessa betyda?
    
Jag ser inte alls vad de ska föreställa, en figur med rosett, en tuta (?) i munnen osv jag ser inte alls..
De känns på något sätt så "klottriga" så det är svårt att förstå vad de menar. Varför inte bara föra fler av den gamla stilen? :)
De gamla kunde man förstå jätteenkelt och de var stilrena och fina och kunde inte missuppfattas! :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
Farwuq
2013-02-10 18:48
#70

Zakaraa

Man har redan fatta beslut på att man inte ska lyssna på oss, man lyssnar bara på ja-sägare här på iFokus.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Zakaraa
2013-02-10 18:51
#71

#70 Har inte läst igenom tråden, när jag ändå inte kan förstå mig på smileys:arna så kändes det så meningslöst :P
Men det är synd att kritik inte tas på allvar om det du säger stämmer, det är ju genom konstruktiv kritik man växer.

Jag har så oerhört svårt att se de där figurerna, de är ju minimala och otydliga som sjutton! :(

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Frida B
2013-02-10 18:51
#72

tycker dom är jättebra jag :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Farwuq
2013-02-10 19:03
#73

Du har kanske inte handikappande problem med synen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Zakaraa
2013-02-10 19:06
#74

Jag har inga syn problem (enligt kontrollerna) men jag har oerhört svårt att de dem oavsett så jag kan verkligen förstå hur det är för de som Har någon form av synskada!

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Farwuq
2013-02-10 19:12
#75

Det är bra att du har förståelse, det verkat tyvärr inte iFokus killarna ha.

När jag skrev: "Du har kanske inte handikappande problem med synen." så var det ett svar till #72.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

PiggieVille
2013-02-10 21:56
#76

Hur gör man för att föra in smileisar? Var hittar ni dem? Jag vill också…

Annons:
Frida B
2013-02-10 21:57
#77

överst i fältet där man skriver, längst till höger :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

PiggieVille
2013-02-10 22:02
#78

#77 va?! Jag förstår nog inte riktigt, vilket hörn? ( nu skulle jag behöva en av de nya smileysarna ) ;)

PiggieVille
2013-02-10 22:08
#79

Jag tror inte jag har tillgång till dem… När jag skriver ett inlägg så görs det i en inramad ruta. Det finns inga glada gubbar att välja på. Bara om jag vill infoga bild i inlägget eller inte :( varför är det så?? :(

Twili
2013-02-10 22:10
#80

#79 skriver du i telefon blir det ofta så med iFokus. skriver du på data, byt webbläsare till ex. mozilla el chrome

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~


PiggieVille
2013-02-10 22:17
#81

Det är bara för att jag surfar på iphonen som jag inte ser dem

Honestyisdead
2013-02-10 22:46
#82

På mobilversionen finns det inga smileys.

monstermash
2013-02-10 23:49
#83

#25 - Det är en zombie enligt iFokus grabbarna…

Annons:
monstermash
2013-02-10 23:57
#84

#69 -

 = Räcker ut tungan

 = Generad tjej.

= Sjuk

 = Två smileys som kramas 

 = Smiley som dregglar 

 = Rökare 

 = Zombie

Jag satte ihop en lista som beskriver vad alla smileys betyder HÄR.

Zakaraa
2013-02-11 00:03
#85

Fast det känns som att smileys ska vara självklara och inte behöva en lista. Varför behöver ma nen smiley av någon som röker förrsten? Rökning är ju inte direkt bra för hälsan så det känns danska dumt att det finns en sån, kan jag tycka.

Är  en som räcker ut tungan? :S Jisses ser ju mer ut som en som har munnen öppen bara :S

Nja jag tycker då allt att de gamla var mycket bättre då, de hade i alla fall en mening alla kan förstå. Man hade ju bara kunnat fräscha upp dem lite istället för att göra dem klottriga och svåra att se :(

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

gant
2013-02-11 02:39
#86

Var finns Facepalm-smilisen? Skämskudden? Nerdragna byxor?

Staffan
2013-02-11 12:18
#87

And the winner is…

#21 Emmetem. Stort grattis! Jag skickar dig ett privat meddelande så att du kan mig adressen jag ska skicka dom till.

// Staffan

Staffan
2013-02-11 12:20
#88

Farwuq

Du säger att vi "lyssnar på ja-sägare och nickedockor och känner oss så nöjda". Jag förstår faktiskt inte vad du menar men det. Vi har bytt ut smiley-samlingen för att det genom åren varit det önskemål som framförts till oss allra mest. Kan dock inte minnas någon förändring vi gjort utan att någon eller några varit missnöjda… :-/

Vi har tyvärr svårt att göra de större utan att det förstör layouten så att radavstånde blir större när de innehåller en smiley, något som ser riktigt oproffsigt ut. Vi ökade radavståndet med en punkt redan nu. Det vi kommer göra är att lägga till alt-texter när man håller muspekaren över dom och försöka öka kontrasten i bilderna för att göra de lite tydligare.

// Staffan

Zakaraa
2013-02-11 12:32
#89

#88 Jag tror en grej som skulle förenkla mycket för oss som har svårt att de de plottriga nya figurerna vore att inte ha dem i 3D, det är nog den största orsaken till att de blir så Små trots att du säger att de är större än de gamla.
En 2D är mycket enklare att tyda i smått format än 3D.

Jag saknar den som har pussmunnen, den användes flitigt på Råttor i Fokus och det är någon jag saknar rejält då den är ganska tydlig att förklara känslan "åååh så söt" ellerl iknande ungefär (bifogar bilden som Staffan la in tidigare.

Jag förstår mycket väl att alla inte kan vara nöjd med en ny uppdatering men jag kan inte förstå varför ni vald att göra figurerna i 3D när ni tidigare har värnat om att man ska försöka förenkla sina texter utan en massa förkortningar osv just pga synskadade. Dessa figurer gör det inte lätt direkt för oss som har svårt att se, tyvärr.

Skulle det inte gå att ha tillgång till BÅDA, dvs både nya OCH gamla? Det skulle jag bli oerhört glad över då jag själv kan välja om jag vill använda plottriga 3D som är svåra att se eller lätta 2D som går att tyda. Det är en vädjan, kan vi få tillbaka de gamla så man har ett val skulle i alla fall jag, och säkert många fler bli oerhört glad :)

*puppy-eyes*

http://i37.tinypic.com/16862za.gif

(Riffe-smajlis av SweGizmo)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Farwuq
2013-02-11 12:42
#90

#89

Väl talat.

De skulle hjälpa mycket om det fanns 2D som ett supplement. 

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Maria
2013-02-11 12:47
#91

Stort Grattis till Emmetem

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Emo
2013-02-11 14:11
#92

Grattis Emmetem till vinsten. Din berättelse är söt och passar i denna tråd.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Twili
2013-02-11 14:22
#93

grattis emmtem! ha en härlig bioupplevelse

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~


DesK
2013-02-11 14:27
#94

Många grattis Emmetem!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Marinas Mix
2013-02-13 14:44
#95

Visst är det kul med de nya smileysarna, men ibland saknar jag faktiskt de gamla.

som denna:Kyss känns ju mer rimlig än denna

Men det går ju att spara dem när man hittar dem och sedan använda dem där man själv vill.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Zakaraa
2013-02-13 14:46
#96

#95 spara hurdå?
Känns som en väldans omväg att spara ner på datorn och sedan ladda upp som bild varje gång D:

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Marinas Mix
2013-02-13 15:02
#97

Leta upp den smiley du vill ha och högerklicka på den, så får du upp en ruta där det finns olika alternativ.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
Zakaraa
2013-02-13 16:21
#98

#97 Du svarade dock inte på min fråga :P
Ska man spara ner den på datorn och ladda upp som bild varje gång man skriver en kommentar eller vadå "spara dem"?
Det är ju en extrem omväg och tidskrävande :/ Och sedan att behöva leta upp alla gamla smajlis kan inte vara alltför enkelt heller kan jag tänka mig D:

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Marinas Mix
2013-02-13 16:36
#99

Tydligen kommer de gamla smileysarna tillbaka snart, såg jag i här: http://www.ifokus.se/blog/511b5677d3b4fd2dd6000be2-bara-en-slump#15

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Farwuq
2013-02-13 16:39
#100

#99

Det är toppen att de korrigerar och fixar till.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Zakaraa
2013-02-13 16:39
#101

#99 YAAAAAY!
Men va konstigt att de inte skrivit om det här, det känns ju so matt den informationen hör hemma Här mer än i den tråden, haha :P men Yay ändå :3

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Emo
2013-02-15 07:34
#102

Tack för att vi fått det jag skrev om i #2

Skönt att ni lyssnar på oss och alltid är angelägna om att göra iFokus allt bättre.

En hel bukett 🌺till alla som gör detta till ett trevligt ställe att träffa vänner på.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2013-02-15 07:37
#103

Jag tacka varmt för att de gamla smileys är tillbaka och bugar djupt.

🙂❤️

Nu har det blivit lättare för mig att se och använda dem.

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Marinas Mix
2013-02-15 09:04
#104

Hänger på och tackar jag med.🌺BlommaBlommaBlommaBlommaBlomma för att ni fixade så alla kan känna sig nöjda (hoppas jag)😉

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
MoaL
2013-02-20 22:30
#105

Jag vill bara tacka och säga att det är roligt med fler smileys. ^^ Och jättebra att det har kommit små förklarande texter till dem alla. 👍

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Upp till toppen
Annons: