Trevlig helg!
Gör ett försök att liva upp tillvaron med en film till. Hoppas att ingen tar illa vid sig av den här.
Party:
Undrar om hamstrar blir yra i huvudet på samma sätt som människor.
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

Hahahahaha, åh jag dog lite inombords när jag skrattade åt det här!

Tycker bara synd om dom
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
Neeeej, hamstrar…

De har riktigt kul, annars skulle de inte hålla på som de gör.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Det blir de nog.
Gud vad hemskt men jag kan inte hålla mig för skratt… Ärligt talat skrattade jag så jag grät :P

Hahaha jag kan inte låta bli att skratta, det måste ju vara lugnt om den säljs till hamstrar.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

#3 Det är inget att tycka synd för , jag har såna till mina!Man borde tycka synd om såna som springer i hjul istället , tycker jag.
//Flöffo

Fast nu tittade jag på hela videon så förstår att det är lite synd om dom.Fast fortsfarande värre med hjul.
//Flöffo
Det där kanske är nästa stora grej efter studsmattor. Tänk en med fem meter diameter i trädgården.
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton
dem tkr ju att det e kul jue! <3

Det ser ut som om de springer i en frisbee.
De tar inte skada av att leka, så det är inte synd om dem.

hahahahaha satt och skatta samtidigt som jag sa "gud vad hemskt!" kunde inte sluta skratta hahaha :´D
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Vad är det som är så hemskt? De har ju kul, och de hoppar upp frivilligt.

Farwuq har du äns djur själv? om du har det tycker jag synd om dig då du inte verkar ha nåogon kunskap om djur
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
De som jagar med hund till exempel kör väl rätt hårt med sin hund. På det så har de ihjäl vilt. Finns lika många åsikter om detta som männsker..(?)
det ser ju ut som dem har kul o dem hoppar upp frivilligt??

Jag +55 år och har haft många djur, även hamster.
De är lekfulla krabater och de skulle hålla sig borta från en sådan här snurra om de kände obehag.

Hehe påminner om min egen pojke som skall springa runt runt runt bara för att bli yr.
Och sedan den där greijer som finns i lek parken som man skall sitta i medans någon snurrar den runt runt.
< you gotta hold on, no matter what they say.>
<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>
hahaha!! xD hoppas att de sprang igång den själva!!
#23 Varför blir inte hamstrar yra på samma sätt som oss?
vad heter saken dem springer i? =)
Men å andra sidan så har de kanske inget bättre för sig i sin bur, och sedan vet man väl inte om hur hamstersarna har för beteende i form av självskadebeteende. Dock tror jag att ja, de håller sig nog undan efter första gången om det gör de illa.

#30 Flying saucer / tefat.
//Flöffo
32# tack! =)

HAHA åhh! Kunde inte hålla mig för skratt trots att jag har så ont i halsen som det bara går!
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Så, var är det roliga?

#36 De såg så fåniga ut
Okay

#23 Djur kan visst bli yra
#25 tycker synd om dina djur då, man SKA har kunskap och förståelse för dom djur man skaffar

#40 Helt rätt. De blir inte lika kraftigt yra som vi skulle blivit, på samma sätt som att de tar mindre skada av att ramla än vi. Iallafall vad jag har hört/ läst
39# vrf va så taski??

De ramlar inte direkt, de hasat ut mot sidan.
De är lekfulla som barn på tivoli.

Jag har aldrig skrattat åt när djur springer i hjul eller på snurrplattor, men det är ett hett tips om man vill roa folk på exempelvis husdjursmässor… (eller ifokus)
Yr blir djur då de säkert behöver balanssinne som oss. Är väl hela grejen med snurra runt…att bli yr.
#49 läste den. :)

Känns inte så bra att de skrattar åt det egentligen, enligt mig.
Hamster får ju ont :(
Eller jag vet inte. Men det känns som de borde räddat dem istället för att skrattat.
Men alla har ju olika åsikter.

#51 på vilket sätt får dom ont?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

#52 menade mer att de kanske blev yra och kunde få hjärskador eller något. Det blir ju tryck på dem också när hjulet eller vad det är snurrar.
Tänk om de hade slungats av och krachat i gallret eller på något kant i buren och brutit något.
Kan inget om sådana hamstrar. Men det känndes inte speciellt roligt att kolla på enligt mig. Jag tyckte synd om dem. :(

#53 fast det kan ju vi också få isf av allt.. och om dom inte ville mer skulle dom ju inte sprungit igång hjulet igen ;)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

#54 sant sant.
Men hamstrar är väl inte så smarta. Eller? o.O

#55 ojo.. dom är j*kligt smarta.. smartare än man tror ;)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

#56 jaja

Nedvärdera inte djur.

#55 Håller med dom andra.Hamstrar är minst lika smarta som hundar. -.-
//Flöffo

#59 haha om inte smartare, har ju hört talas om hamstrar som rymmer spårlöst ur sina gallerburar och hittas i väggen, taket, golvet, i köksskåpet m.m.. ^^
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jag nedvärderar inte djur. Men de har ju små hjärnor. jag har ingen erfarenhet av hamstar det var därför jag frågade. Om nui nu inte missade mitt frågetäcken.

#61 det är inte storleken på hjärnan som räknas utan hur många hjärnceller
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Bra sagt, låt hamstrar - och andra djur - ha kul.
Alltså..de fastnar väl i snurran..de har inget bättre för sig..tror inte att de ens tänker roligt eller ej. De hoppar upp och snurrar tills de gör annat…Men det kan man inte veta.
Djur har säkert medvetande som registrerar smärtsignaler, balanssignaler, och tar emot info om rädslor, m.m.
Som rn människohjärna men mycket mindre utvecklad, eller helt enkelt helt annorlunda. De är ju mer instinkt och reaktion..(jaja)

Jaha… nu blev det lite pinsamt .. Känner att det egentligen är jag som inte är smart.
Men jaja.. nu vet jag det iaf.
Tänkte två tre ggr innan jag skrev

man kunde springa i ett "hamsterhjul" på en tältplats i danmark
#68 Hur menar du?

det var en trägrej som stod däroch sen sprang man
Okej…Nåväl…