iFokus - ett pussel som växer
iFokus är som ett pussel utan yttre kanter. Varje sajt är en pusselbit som kan fogas till det stora pusslet som snart har över 300 pusselbitar. Under året har vi till och med öppnat en mötesplats för ämnet Social Fobi. Det tycker jag är ett bevis på att iFokus för många är ett bekvämt sätt att mötas, och att en iFokus-sajt kan handla om i stort sett vad som helst.
2011 har varit ett händelsrikt år för oss på många sätt. Inte minst då vi under året byggt om hela vårt system från grunden. Det har inneburit vansinnigt mycket arbete men med facit på hand känns det som att det varit värt allt slit. Sakta men säkert blir vi bättre och mer stabila.
De här senaste månaderna av 2011 har vi fått mer än 1,3 miljoner besök varje månad. Smått fantastiskt egentligen, för att vara en sajt som är helt fristående från de stora mediahusen. Det är inte utan viss stolthet man kan konstatera att vi här tillsammans med våra sajtvärdar, deras Medarbetare och er medlemmar har lyckats skapa ett alternativ till de stora tidningarna och det så dominerande Facebook.
Nu ser vi fram emot 2012. Vi har massor av idéer om hur vi ska kunna bli bättre och göra iFokus till en ännu roligare plats på nätet. Vilka nya sajter som kommer att lanseras under året är det ni som avgör - vi finns här och hjälper gärna till att sätta upp iFokus-sajter när ni hör av er.
Vi på iFokus önskar dig en riktigt skön julhelg, och hoppas du tittar in här när julgröten inte längre kan tillfredsställa dina intellektuella och sociala behov… ;)
// Staffan

Tack för ett kul och trevligt 2011. Ser med spänning fram mot 2012 och allt som sker då
God jul allesammans!
Önskar er alla en riktigt god jul! Bra jobbat av er killar!

En god jul önskar jag er alla och ett stort tack till er bakom iFokus för att ni gör det möjligt för oss sajtvärdar att driva våra forum
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Önskar alla en riktigt god jul och gott nytt år och jag ser med glädje fram emot det kommande ifokus-året Ni killar gör ett kanonfint jobb!
Désirée
Afghan lives matter

Tack Staffan för att du startade iFokus!