Oväder på gång...
Ännu snöar det inte så mycket här i Stockholm men chansen finns ju att det tilltar under dagen. Enligt de senaste radarbilderna ser det ut att precis ha börjat.
Precis så här ska det gå till när vintern kommer; med ett ryck. Från strålande väder den ena dagen till 2 meter snö nästa. Vem vet, ikväll kanske man åker telemark ned för Observatorielunden och går på After-ski på Tranan vid Odenplan… ;)
// Staffan

Usch, vi i västerås har fått snöoväder… -.- Regn och blåst i ett…. :( jag gillar vintern, men när det är orkanvarning är det inte ett dugg kul…. :/
//Caroline

#1 Hawaii? :)
#2 Är det inte just "orkanvarning" som är kul? (I Sverige)
// Staffan

#3 haha, ja hade nog passat mig utmärkt
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#3 Haha, jo kanske ibland, när man kan sitta inne och mysa, men cykelturerna till plugget är otroligt jobbiga… ;) Men annars älskar jag vintern!
//Caroline
Här i Norrbotten har vi över några dagar gått från bar mark och nollgradigt till en himlarns massa snö och mellan minus tio och femton grader. Galet!
Då ska jag hålla utkik efter dig, Staffan. Ska nämligen tillbringa kvällen på Observatorielundens lekpark i kväll och spela bordshockey.
Nystartad sajt om jänkare! Wrooom!
Här i sörmland är det ca. 5 cm sön och snorhalt
I halland så är det snö :) Jag älskar det men kanske inte alla andra :P

#0 Dock inte så kul om man blir hjärndöd.
/J
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
Jag undrar om man kommer till skolan i morgon.. Busstrafkien har ju ställts in på många ställen av landet …

#0 Jonas
Nej, det håller jag verkligen med om. Det är synd att det inte kan få vara lite oväder utan att det händer sådana tragiska olyckor. Man kanske borde stänga av alla vägar när oväder slår till så här… :(
// Staffan

#3 Kul?!! Här ute blir man utan ström i en vecka om den försvinner. Bor på en gård ute på landet, det är då inte det enklaste under vintern med snöstormar…
#8 Är lite inne på samma tankegång där. Håller med Moa! =/
Här i Skåne ska vi visst vara befriade från skiten ett tag till, ursäkta ordvalet, men så känner jag inför vinter och snö. =/

#14 Maja
Man får självklart tycka vad man vill, det är ingen som tvingar dig att tycka det ena eller andra. Jag tycker att det är fascinerande när det blåser hårt, regnet öser ner, åskar eller snöar mycket.
Om människor drabbas är det tråkigt och ibland också tragiskt. Ovädret i sig tycker jag dock som sagt är fascinerande. Man blir påmind om hur liten människan är i förhållande till naturen.
// Staffan

#15 Ja självklart. Det vet jag. =)
Min mamma säger exakt samma sak om åska, hon tycker det är faschinerande. Men när jag var liten så blåste det våldsamt en gång och jag var ute och lekte med mina kompisar nära ett enormt stort träd. Resultatet av det blev att en kompis fick en gren i huvudet och vi andra fick springa för livet för att inte få resten av trädet över oss (hela trädet föll, det rev en del av en byggnad intill också, för det var verkligen ett gigantiskt träd). Efter den händelsen är jag mera rädd är faschinerad.
Jag förstår att man måste ha en helt annan bild av vädret när man bor i stan eller nära stan, då är man inte lika beroende av vädret som långt ute på landet.

Här i djupa södern är det (i skrivande stund) snöfritt. Hoppas snön stannar uppe i Blekinge eller så.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Nu får jag dåligt samvete för att jag glatts åt ovädret, när det faktiskt lett till att människor till och med omkommit på grund av det. Ska tänka mig för bättre innan jag postar fler sådana inlägg.
Förlåt.
// Staffan

#18 Men det är ingen fara, alla har ju som sagt olika syn och olika erfarenheter. =)
Men vädret är något jag har stor respekt för.

#18 Det var bara ytterst lite meningen . Jag hade inte heller tänkt på det om jag inte råkat zappa förbi aftonbladet…
/J
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
Staffan du behöver inte alls ha dåligt samvete.
Visst är det tråkigt och till och med tragiskt när människor skadas eller omkommer, det är självklart.
För den skull så kan oväder vara mäktiga/fasicnerande. Tex att sitta tryggt i en bil nere vid ett hav när det blåser rejält och åskan går över öppet hav. Är rätt mäktigt att se. Eller vad nu blixtarna heter (kornblixtar?) när dom bara går mellan moln utan att slå ner. Att stå ute mitt i natten och se det skådespelet när allt lyses upp och blir lika ljust som på dan, är ett häftigt skådespel.
Här i södra dalarna hivar det ner rätt skapligt med snö, men förhoppningsvis blir det inte så mycket så att jag måste ut och skotta för första gången. För skottningen får gärna vänta lite till. Men det blir ljusare ute nu när snön kommer.

Jag bor också i Dalarna och igår kom snöovädret som en blixt från klar himmel.. nu fick jag till det va, he he
Jag är ju inte direkt ett jättefan av snöovöder, däremot så ÄLSKAR jag när det blixtrar och bullrar!
Vi har en stuga vid Vanälven och den ligger nere i en dal och när det är ett sådant härligt åskoväder på sommaren, ja, då kan man inte annat än att sitta ute och njuta, för det bullrar så fönstrena skallrar! Det tycker jag är faschinerande, samtidigt som det är lite läskigt!
Carpe Diem….Fånga dagen

#22 Det kan ju till och med vara farligt…

Inte en endaste flinga här nere i djupa söder.

Här i Närke har det kommit 1-2 dm snö, iallafall där jag bor. Tycker det är rätt så mysigt med snö faktiskt.
//Elin

Nu har vi äckligt mycket snö här. :) Det är ganska mysigt idag, när det inte blåser här. Men igår var det bara jobbigt när småspik flög mot ansiktet ;) Typ…
//Caroline

Usch, i värsta fall kommer ni ha snön liggandes ända till Påsk!

Haha, här ligger den nog några dagar högst, "tyvärr" ;) :/
//Caroline
Staffan hoppas helikoptern är redo inför morgondagen.