Annons:
Etikettallmänt
Läst 5433 ggr
Staffan
4/1/10, 1:24 PM

iFokus byter namn

Bland det första man gör när man startar verksamhet på nätet är att försöka hitta ett bra namn och en ledig internetadress. Vi valde namnet iFokus då vi tyckte att det lät coolt och seriöst och passade den domännamnsstruktur vi har på iFokus bra.

Nu några år senare har vi insett att det sannolikt var ett misstag. Enligt uppgifter från sökmotorerna missar vi nämligen nästan 20 procent av den trafik som letar efter oss på nätet då de många tror att iFokus stavas med ett "c" istället för ett "k".

Av den anledningen har vi nu bestämt oss för att byta namn till något annat. Vi inser att detta kommer medföra mycket strul och mycket arbete men tror ändå att det är värt besväret.

Ett litet problem kvarstår dock. Det nya namnet. Vad ska vi heta istället för iFokus? För att undvika sammanblandning med andra lutar vi åt namnet minplatspanatet.se som vi tycker är bra.

Vad tycker du? Har du något annat förslag?

// Staffan

Annons:
Farwuq
4/1/10, 1:31 PM
#1

Med tanke på dagens datum så kunde ni välja namnet "April Fool".

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Birke
4/1/10, 1:32 PM
#2

Synd att ni tänker byta - gillar iFokus ;) Tog ett tag innan jag föstog vad det betydde, men det kan nog bli bra :) Men det kanske skulle vara ett namn som lite mer visar på vad Ifokus ÄR för ngt?

[LucyInTheSky]
4/1/10, 1:33 PM
#3

I don´t belive you ;)

LisaF
4/1/10, 1:34 PM
#4

April April ? :)

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Stephanie
4/1/10, 1:35 PM
#5

April fool-förslaget gillade jag Flört

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Birke
4/1/10, 1:36 PM
#6

Tror faktiskt inte att det här är ngt skämt, låter för seriöst:)

Annons:
AndersE
4/1/10, 1:41 PM
#7

Staffan luras. Det nya namnet är redan bestämt. Och jag vet vad det blir…

Länk

WhoCares-01
4/1/10, 2:01 PM
#8

Blääää på er xP   shit va lurad ja blev…. Hannybee hälar att ni är dummisar =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

[per50]
4/1/10, 2:28 PM
#9

Snacka om ett dåligt skämt Tungan ute

Farwuq
4/1/10, 2:34 PM
#10

Jo, men ack så genomskinligt.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

dijete
4/1/10, 4:12 PM
#11

Dåligt skämt, om ni vill ha bra skämt så kan ni anlita min klass, vi lurade vår mentor idag totalt.

[BonnieL]
4/1/10, 5:09 PM
#12

#11: Haha, nu blev jag nyfiken! Vad gjorde ni för något? Skrattande

NaimaG
4/1/10, 7:46 PM
#13

April April på er också ;)

Annons:
MichaelE
4/1/10, 7:51 PM
#14

vem tusan stavar iFokus med c? I Focus blir det ju - jag fokuserar. Nej jag tror mer på aprilSkrattande

SwedenZoo
4/1/10, 10:53 PM
#15

"Nu några år senare har vi insett att det sannolikt var ett misstag. Enligt uppgifter från sökmotorerna missar vi nämligen nästan 20 procent av den trafik som letar efter oss på nätet då de många tror att iFokus stavas med ett "c" istället för ett "k"."

____________

Stämmer nog ganska bra faktiskt, men varför? Man skriver väl inte "Sluta tjata, jag försöker focusera på det här tv-programet". Eller liknande.

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

  

emelie92
4/1/10, 11:10 PM
#16

Då kan vi väl byta iFokus till Ifocus så är det fixat? ;)

dijete
4/2/10, 12:15 AM
#17

#12 Vi lurade henne totalt. Vi kom tidigare till lektionen med hjälp av en annan lärare som öppnade salen gick vi in (klassen före garva åt oss när dom såg oss), la oss på bänkarna med gossedjur som vi hade med oss, sätte på en lugn låt. Sen när vår mentor kom in (Som även är vår mattelärare) så blev hon förvånad och hon smög in för hon tänkte skrämma oss. Men ialla fall, så blir hon mjuk och avslappnad när hon såg oss. Så kommer två i vår klass bakifrån från salens dörr och BUHH! med masker och hon är livrädd för det vilket slutar med att hon springer ur salen och gömmer sig bakom dörren. Sedan lura hon oss med "Intelligenstest" som var ett lurtest, fifan för det testet. Så nu har vi gått rejält off topic med! Skrattande

[Hukanson]
4/2/10, 8:58 AM
#18

Det här låter allvarligt. Missa 20 % , nä det här måste korrigeras omedelbart.

Förslår "united sites" eller "alla våra sajter" . Möjligtvis "sites overload" eller kanske "european site festival" , men nej svenska ska det vara , "studiesajtskolan" kanske eller "sajtcirkelverksamheten" . Mer romantiskt "aquabubbigasajter" . Svårt med namn, kanske "parasollet" skulle duga?

iFoolus borde det nog heta men det kunde upplevas kränkande. Säkrast med iFofus eller iFotus. Eller varför inte iFoqus !!! Kanon !!

Kan man bli Sajtvärd för Kanon! iFoqus ?

MichaelE
4/2/10, 12:14 PM
#19

Det är lätt att fixa, skapa en adress som heter www.ifocus.se som sedan direktlänkas hit. Annars skriver man in detta i META DATA i html-koden. Så byte av namn är onödigt. Detta är helt klart ett skämt

lisette
4/2/10, 4:06 PM
#20

vilket dåligt skämt! ;)

Annons:
Minitassen
4/10/10, 6:33 PM
#21

#17 HAHA XD

[Beavis]
6/2/10, 3:19 PM
#22

För att spinna vidare på aprilskämtet. registrera även ifocus.se och länka till sajten om ni inte redan gjort det?

Kickan90
10/4/10, 6:01 PM
#23

neah ni ska väl inte byta? :O
jag gillar iFokus och det är så lätt att komma ihåg.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Stephanie
10/4/10, 6:07 PM
#24

#23 säger det dig något att tråden startades den 1:a april i år? ;)

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Upp till toppen
Annons: