Annons:
Etikettallmänt
Läst 3898 ggr
Niklas
6/29/10, 1:02 PM

iFokus: DesK

Vi har intervjuat Désirée som är värd för Matbröd iFokus och Matlust iFokus.

DesKHur hittade du till iFokus?

Genom min kompis och Medarbetare MonisN.

Vad gör du när du inte är på iFokus?

Umgås med min kära familj som består av min man, våra döttrar, våra hundar och min gamle far. Jag läser också mycket och fotograferar gärna. Sedan något år har jag fått ett nyvaknat trädgårdsintresse och håller på med några olika projekt i vår trädgård. Dels gör jag en liten kryddtäppa och så har jag investerat i lite olika klätterväxter till en spaljé som vi ska bygga snart.

Vad tycker du är roligast med att vara Sajtvärd?

Mötet med andra människor och deras tankar. Det är så roligt och spännande att få ta del av hur andra människor tänker och vad de gör. Jag tror på att vi genom att dela med oss kan få en större och bättre förståelse för våra medmänniskor. Ofta finns inget rätt eller fel utan bara olika sätt att göra saker och ting på.

Har du någon hobby vid sidan av intresset för sajten?

Hundar, läser mycket böcker, foto, vår trädgård, musik och datorer med (suse)linux.

Har du några visioner för Matbröd iFokus?

Jag hoppas att Matbröd ska bli en stor, trevlig och inspirerande mötesplats för människor som vill baka matbröd. Eftersom jag har glädjen att ha så bra och trevliga Medarbetare tror jag att detta kommer att lyckas. Vi välkomnar alla frågor och diskussioner inom ämnet.

Hur kommer det sig att du har valt att driva en sajt om matbröd?

Att baka mitt eget matbröd är för mig något mycket viktigt men samtidigt enkelt. Redan i tonåren började jag baka matbröd med surdeg. Jag har länge haft en tanke att skapa något slags mötesplats på nätet för bröd och mat. iFokus gav mig denna möjlighet på ett mycket enkelt och smidigt sätt. Nu är jag Sajtvärd fär både Matbröd och Matlust vilket är jätteroligt. För mig betyder matglädje med bröd väldigt mycket.

Om du skrev en bok, vad skulle den handla om?

Bröd, mat och vin.

Har du någon tanke du försöker leva efter?

Behandla andra som du själv vill bli bemött, lyssna noga på vad de människor du möter berättar för dig. Undvik att spekulera och dra förhastade slutsatser utan fråga istället om du inte förstår det du får höra.

Vad värdesätter du mest hos andra?

Uppriktighet, ärlighet, empati och medmänsklighet.

Har du något tips till den som är nyfiken på matbröd?

Våga prova att baka ditt eget matbröd! Men varning - det kan bli en vana som är svår att bli av med. Börja med små degar på 2-3 deciliter vätska. De allra flesta brödrecept går att halvera.

Vill du berätta om någon av de lyckligaste stunderna i ditt liv?

Förutom ankomsten av mina döttrar och mötet med min man är det nog den dagen jag fick hörapparat till mitt döva öra och upptäckte att jag kan höra i alla fall en del på det öra som varit dött i 40 år. Vilken fantastisk skillnad att få lyssna på musik i stereo!

Finns det någon person som betyder eller har betytt mycket för dig?

Mina döttrar och min käre man och min far.

Finns det någon känd person du skulle vilja äta lunch med?

Kocken Rikard Nilsson. Han har en så härligt glad och inspirerande inställning till mat och dryck!

Vart skulle du resa om du fick resa vart som helst? Varför just dit?

Rom, denna fantastiska stad som rymmer så mycket av vår historia med en utflykt till utgrävningarna I Pompeiji, som drabbades av vulkanutbrott år 79 e. Kr. Jag reste dit som barn och redan då gjorde det ett fantastiskt intryck på mig. Att den romerska maten och brödet är så god och vällagad gör ju inte en sådan resa sämre.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
AnneN
6/29/10, 2:06 PM
#1

Trevligt att få lära känna dig lite mer DesK Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Spanaren]
6/29/10, 2:31 PM
#2

Säger det samma som #1 Anne och sedan tillägger jag med att säga: Villken värme DesK omslöt mig med Flört

Först så erbjöd hon mig att skriva om hur det var att blogga ute i internetvärlden inne hos henne i Matbröd och Matlust och sedan så bytte vi banners med varandra. Plus att hon gav mig vissa tips inom datorvärlden.

En människa som DesK är värd att få en tumme upp   

/kram Spanaren

DesK
6/29/10, 6:24 PM
#3

Tackar tackar! Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Spanaren]
6/29/10, 7:06 PM
#4

Förresten Desk, så fint hundförkläde du har på dig Skrattande

[Tassy]
6/29/10, 9:30 PM
#5

Vad kul att få lära känna dig ännu lite till! Skrattande

[TrevorS]
7/4/10, 12:39 PM
#6

Jag håller med de andra, trevligt att känna dig lite mer. Du är en mycket fin människa och driver en mycket trevlig sida här där man känner sig välkommen. Dessutom hittar man massor av bra tips och idéer som du och andra kommer med. Skrattande

Annons:
DesK
7/4/10, 1:18 PM
#7

Tack allihop för de många lovorden, jag blir ju alldeles generad, men så klart också glad Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: