Annons:
Etikettallmänt
Läst 2220 ggr
Niklas
2010-04-28 14:34

iFokus: GitteL

Gitte är värd för Personlig utveckling iFokus. Hon är 46 år och bor i Malmö tillsammans med sin 17-åriga son. Här är en intervju med henne.

GitteHur hittade du iFokus?

Jag tror det var via Google när jag sökte på ett ord.

Vad gör du när du inte är på iFokus?

Jag arbetar med coaching för arbetssökande ungdomar och de som varit långtidsarbetssökande. Har också mitt företag bredvid och så njuter jag av mina nära och kära samt alla mina vänner. Älskar att ha kul, äta middag med dem och sjunga karaoke.

Att bara vara är något jag ofta gör, att vara med mig själv.

Vad tycker du är roligast med att vara Sajtvärd?

Det roligaste är när jag får mail om hur många insikter medlemmarna får genom mina artiklar och genom alla medlemmar som ger så mycket om sig själva. Både sorg och glädje delas i detta.

Kan du berätta något som du tror att inte de flesta andra vet om dig?

Att jag är rätt bekväm av mig och älskar att sova länge. ;-)

Vad tror du att gör om tio år?

Då har jag och flera andra ett nytt koncept för att ta hand om våra barn och ungdomar. Att stärka dem och få dem att inse hur unika de är. Än så länge hemligt men återkommer gärna när allt är klart.

Har du någon superförmåga?

Jag använder mig av min intuition som jag lärt mig att lita på och jag läser av andras kroppspråk, det vill säga tonläge, ansiktsuttryck och kroppens signaler. Vissa kallar det för energier.

Hur kommer det sig att du har valt att driva en sajt om personlig utveckling?

För när jag kände mig nere så hittade jag ingen sajt där det fanns gratis info om hur andra kan känna sig om de vuxit upp i en familj där det inte fanns den känslomässiga eller fysiska närvaron. Jag ville ge andra denna insikt om att de inte är ensamma om att känna både skuld och skam om de inte gör eller är vad andra vill.

Har du några visioner för Personlig utveckling iFokus?

Nej, har inte tänkt så långt fram än.

Om du skrev en bok, vad skulle den handla om?

Om beroende och medberoendet som finns inom varje person utan att vi själva vet om det. Finns en artikel på personlig utveckling om just detta. ;-)

Har du någon tanke du försöker leva efter?

Ja att det är enbart jag som har ansvar för mina tankar, känslor och handlingar. Att försöka se vad det är jag reagerar på hos andra människor som kan trigga något inom mig. Detta är en ständig resa men en enorm utveckling för att kunna välja glädje, hantera varje situation och växa som människa.

Vad värdesätter du mest hos andra?

De som även har en grå zon och inte enbart är svarta eller vita i sitt sätt att tänka. Ärliga, öppna, omtänksamma och närvarande personer.

Finns det någon person som betyder eller har betytt mycket för dig?

Ja min son betyder oerhört mycket eftersom han är en person som säger vad han tycker, tänker och vill. Jag har lärt mig massor om mig själv som förälder och människa så jag är väldigt tacksam.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Birke
2010-04-28 21:17
#1

Hör inte hit, men måste säga att hon var mkt vacker på bilden :)

GitteL
2010-06-09 20:22
#2

#1 Tack för din komplimang. Länge sedan nu men bättre sent än aldrig ;-))))

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Upp till toppen
Annons: