Annons:
Etikettallmänt
Läst 2219 ggr
Niklas
5/26/10, 4:07 PM

iFokus: Lisette

28-åriga Lisette bor med mannen, treårige sonen Loke och en massa djur utanför Kristianstad. Hon är värd för Ridsport iFokus och har svarat på några frågor.

LisetteHur hittade du iFokus?

Jag hittade till Ridsport via ett forum på annonssidan Hästnet där många tipsade om ett nytt forum som hette iFokus. Jag blev medlem i början av 2006 och trivdes direkt på iFokus. Sedan tog jag över värdskapet efter Linda efter att ha varit Medarbetare ett tag. Jag har ju alltid varit intresserad av hästar och ridning, så när Linda frågade om jag ville ta över blev jag både nervös och smickrad. Det är ju ett stort ansvar att axla och det har verkligen inte varit lätt under åren.

Är det någon ny funktion du skulle vilja se på iFokus?

En funktion som jag alltid gillat här på iFokus (och önskar tillbaks) är den lilla rutan som fanns för längsedan där man kunde se inlägg som skapats nyligen. Via den rutan hittade man många sajter som man annars aldrig hade hittat till.

Vill du berätta om någon av de lyckligaste stunderna i ditt liv?

Förutom den lyckliga stunden när min son föddes är faktiskt en av höjdpunkterna i mitt liv när jag hittade hästen som var min stora kärlek under 1990-talet och efter några turer hamnade han hos mig. Jag fick ha honom hos mig ett år innan jag beslutade mig för att han skulle få avsluta sitt liv. Det var en väldigt mäktig känsla att inse att min älskade Oskar stod i en hage inte långt ifrån mig och att jag hade möjlighet att äntligen få äga hästen jag alltid älskat. Det låter kanske som en fånig fantasi, men jag tror man måste vara häst-(möjligen även djur-)människa för att förstå den speciella känslan.

Kan du berätta något som du tror att inte de flesta andra vet om dig?

En sak som inte många vet om mig är att jag är ett stort USA-fan, jag har varit där 5 gånger. Under 2002/2003 bodde jag i Downers Grove (som är en förort till Chicago) då jag jobbade som au pair. Jag hade hand om tre barn som allesammans gick i skolan och jag kunde inte ha trivts bättre i familjen jag fick.

Vart skulle du resa om du fick resa vart som helst? Varför just dit?

USA är verkligen landet som har allt och det är faktiskt dit jag helst hade velat resa. Thailand är säkert jättevackert, men USA har mer som attraherar mig. Att vi sedan har släktingar på många ställen i Staterna bidrar ju mycket till att jag gärna vill åka dit igen.

Finns det något du inte kan som du skulle vilja bli duktig på?

Det finns en sak som jag verkligen önskar att jag kunde bli bättre på och det är att träna. Någon gång i framtiden vill jag bli polis, men det innebär att man måste göra intagningsproven som är ganska fysiskt påfrestande, vilket man måste ha kondition för att klara av och framförallt måste man ha karaktär nog till att börja träna. Jag har ingen sådan karaktär, än. =)

Hur tror du att andra uppfattar dig på nätet?

Jag vet att folk många gånger uppfattar mitt sätt att uttrycka mig på fel, både på nätet och i verkligheten. Men jag är en person som är rättfram och ibland väldigt ironisk och sarkastisk och det är inte alla människor som förstår, eller uppskattar det. Jag vill att saker ska vara rättvisa och jag avskyr verkligen när människor maskar och kommer undan med dåligt beteende gång på gång.

Vad ger dig energi?

När personer i min omgivning delar med sig av sig själv och får mig att skratta blir jag glad och lycklig. Det är faktiskt många gånger det har hänt på iFokus och jag har hittat många vänner genom Ridsport som jag aldrig skulle kunna klara mig utan numera.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Birke
5/26/10, 4:51 PM
#1

En sån där ruta med nya inlägg skulle bara super :D

Rita-S
6/3/10, 8:17 AM
#2

Hej hej Lisette ;) Trevligt att träffa dig, har vi träffats förut? :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: