Annons:
Etikettallmänt
Läst 3470 ggr
Niklas
2010-05-12 16:31

iFokus: TrevorS

Trevor är 23 år, bor i Vänersborg med sambo, katt och möss. Han är också värd för Vegan iFokus. Vi har intervjuat honom.

TrevorSHur hittade du iFokus?

Min ena mus var dräktig och behövde hjälp och information, hittade då hit via Google.

Vad gör du när du inte är på iFokus?

Måste väl kalla mig för mångsysslare. Skriver just nu på en kokbok, målar mycket och komponerar musik. På senare tid har jag blivit intresserad av blommor och odling. Hela lägenheten är full av växter. Annars tar jag hand om mina djur och umgås med vänner.

Kan du berätta något som du tror att inte de flesta andra vet om dig?

Jag började tidigt med musik. Som 5-åring började jag spela fiol och piano hos min mormor och morfar.

Vad tror du att gör om tio år?

Tror nog att jag skulle få något genombrott med kokboken eller musiken, men det är det jag hoppas på att göra i framtiden med.

Om du skulle starta ytterligare en sajt, vad skulle den handla om?

Våfflor, har blivit kallad våffelmannen eftersom jag har oändligt många våffelrecept.

Hur kommer det sig att du har valt att driva en sajt om veganer?

Det fanns en sida tidigare, Vegan.nu, som var ett bra forum. Den låg nere i över ett år. Jag tyckte att det var dags att starta ett nytt.

Om du skrev en bok, vad skulle den handla om?

Förutom min kokbok så skulle jag nog skriva en bok om två killar som vill bli vampyrer. Tillslut får de sin önskan uppfylld.

Har du någon tanke du försöker leva efter?

Det du tänker blir verklighet. Försöker därför se positivt på det mesta. Skrattar mycket.

Har du något tips till den som är nyfiken på veganer?

Det är bra att läsa artiklarna som finns på vegan.ifokus.se. Där finns det mycket bra och värdefull information. Självklart kan man också ställa frågor här.

Finns det någon person som betyder eller har betytt mycket för dig?

Självklart min sambo som hjälpt mig igenom mycket, men även min äldsta vän Johannes. Han har också hjälpt mig mycket, genom svåra tider.

Vilken årstid tycker du bäst om?

Det måste vara början på sommaren, älskar när det är lagom varmt.

Är det någon ny funktion du skulle vilja se på iFokus?

Skriva-ut-symbol så man slipper all reklam om man vill skriva ut en sida.

Finns det någon känd person du skulle vilja äta lunch med?

Lyane Leigh, tysk eurodiscodrottning.

Vart skulle du resa om du fick resa vart som helst? Varför just dit?

Skulle vilja resa till Egypten. Har aldrig varit där, sett oändligt många serier om mumier, historier och faktafilmer och fastnat för landet.

Finns det något du inte kan som du skulle vilja bli duktig på?

Sjunga. Har aldrig varit duktig på det, har försökt att träna upp i 6 år men aldrig blivt bättre.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Sunrise
2010-05-12 16:45
#1

En våffelsajt…

Do it! :D

filifjonk
2010-05-12 20:03
#2

Jag håller med #1!!

Det finns ju sidor om smulpaj, och kladdkaka… varför inte en en om våfflor?
Glad Veganvåffle-recept ser man alldeles för sällan eller inte alls.

[TrevorS]
2010-05-12 20:13
#3

#1 & #2. Det kanske skulle vara något, måste fundera lite på det först. Skrattande

DesK
2010-05-12 22:45
#4

Våffelsajt eller ej. TrevorS du är en mångkunnig, trevlig och god man med många strängar på din lyra. Du visar även ett nyanserat sätt att se på veganism, vilket jag tycker är mycket positivt. Keep up the god work!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[TrevorS]
2010-05-13 01:45
#5

#4. Tackar. Det värmer att höra Skrattande

Upp till toppen
Annons: