Annons:
Etikettallmänt
Läst 3543 ggr
Niklas
2010-04-20, 13:53

iFokus: Tassy

Vi har intervjuat Sara Eriksson. Hon är värd för Allergier iFokus och går under namnet Tassy här på iFokus.

TassyVad gör du när du inte är på iFokus?

Jag studerar, för närvarande blandade intressekurser men till hösten blir det förhoppningsvis högskolan. Där satsar jag på laborantprogrammet som kommer att byggas på med cell- och molekylärbiologiprogrammet, senare även ett masterprogram inom forensisk vetenskap.

Kan du berätta något som du tror att inte de flesta andra vet om dig?

Min hörsels frekvensomfång är förskjutet, vilket gör att jag inte kan höra lågfrekventa ljud som normala människor hör, men högfrekventa ljud är jag en fena på att uppfatta, trots att det borde vara omöjligt. Först blev jag diagnosticerad med bullerskador innan detta uppdagades.

Har du någon hobby vid sidan av intresset för sajten?

Allt som berör biologi och naturvetenskap är ett stort intresse, men även datorer och matlagning brinner jag för.

Vad tror du att gör om tio år?

Förhoppningsvis arbetar jag på något laboratorium eller forskningscenter. På fritiden kommer jag att pyssla en hel del med datorer och djur.

Om du skulle starta ytterligare en sajt, vad skulle den handla om?

Något som berör biologi/forskning utan tvekan.

Vad ger dig energi?

Musik är otroligt viktigt för mig, och mina djur. Det är även viktigt för mig att ha det organiserat och strukturerat runtomkring. Jag behöver planera saker i god tid för att inte må dåligt, även om det är positiva saker. Egen tid utan andra människor är också otroligt viktigt.

Om du skrev en bok, vad skulle den handla om?

Det skulle antingen bli en självbiografi, en faktabok om gerbiler eller efter avslutade studier kanske jag kunde knåpa ihop något spännande inom den genren.

Vad värdesätter du mest hos andra?

Ärlighet, respekt och förståelse.

Vill du berätta om någon av de lyckligaste stunderna i ditt liv?

En av de lyckligaste stunderna i mitt liv står iFokus för. När jag besökte sajten Bokstavsfolk så föll många pusselbitar på plats. Jag kunde aldrig drömma om att jag skulle vara en bokstavsmänniska innan jag kikade in där, och det har påverkat mig oerhört mycket positivt.

Finns det någon person som betyder eller har betytt mycket för dig?

Absolut. Jag har mött många kloka betydelsefulla människor som påverkat och format mig till den jag är idag, både nätvänner och människor jag mött i verkligheten.

Vilken årstid tycker du bäst om?

Senvintern när solen kryper fram, innan pollensäsongen börjar. Vad är härligare än att åka skidor och sola på fjället?

Är det någon ny funktion du skulle vilja se på iFokus?

Ja, det är det. Jag saknar en hel del administreringsdetaljer som skulle underlätta för oss sajtvärdar. Bland annat möjligheten att flytta forumkategorier utan att döpa om dem med siffror, och en flyttafunktion av foruminlägg där man kan flytta flera inlägg samtidigt.

Finns det någon känd person du skulle vilja äta lunch med?

Nej, men det vore kul att möta gänget bakom iFokus någon gång.

Vart skulle du resa om du fick resa vart som helst? Varför just dit?

Jag skulle vilja göra en studieresa till Tennessee universitet för att besöka det forensiska antropologcentrat i Knoxville.

Finns det något du inte kan som du skulle vilja bli duktig på?

Ja, jag vill kunna de vanligaste programmeringsspråken, till exempel C++, C#, Java och PHP.

Vänliga hälsningar, Niklas
Smart hem iFokus hjälper vi dig med det. 🎈

Annons:
Ulla
2010-04-21, 19:27

Trevligt att få veta litet mera om dig. Det där med det förflyttade tonomfånget - betyder det att du kan höra en hundvissla? ObestämdSkrattande

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

[Tassy]
2010-04-21, 20:07

Jag har inte provat, men vet du vilken frekvens en hundvissla ligger på?

Ulla
2010-04-22, 17:56

Nej, det vet jag inte. Men vi människor brukar ju inte kunna höra den.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

[Tassy]
2010-04-22, 18:12

Tydligen ligger standard-hundvisselpipan på 20 kHz, vilket jag hör utan problem.

Upp till toppen
Annons: