Annons:
Etikettallmänt
Läst 3543 ggr
Niklas
2010-04-20, 13:53

iFokus: Tassy

Vi har intervjuat Sara Eriksson. Hon är värd för Allergier iFokus och går under namnet Tassy här på iFokus.

TassyVad gör du när du inte är på iFokus?

Jag studerar, för närvarande blandade intressekurser men till hösten blir det förhoppningsvis högskolan. Där satsar jag på laborantprogrammet som kommer att byggas på med cell- och molekylärbiologiprogrammet, senare även ett masterprogram inom forensisk vetenskap.

Kan du berätta något som du tror att inte de flesta andra vet om dig?

Min hörsels frekvensomfång är förskjutet, vilket gör att jag inte kan höra lågfrekventa ljud som normala människor hör, men högfrekventa ljud är jag en fena på att uppfatta, trots att det borde vara omöjligt. Först blev jag diagnosticerad med bullerskador innan detta uppdagades.

Har du någon hobby vid sidan av intresset för sajten?

Allt som berör biologi och naturvetenskap är ett stort intresse, men även datorer och matlagning brinner jag för.

Vad tror du att gör om tio år?

Förhoppningsvis arbetar jag på något laboratorium eller forskningscenter. På fritiden kommer jag att pyssla en hel del med datorer och djur.

Om du skulle starta ytterligare en sajt, vad skulle den handla om?

Något som berör biologi/forskning utan tvekan.

Vad ger dig energi?

Musik är otroligt viktigt för mig, och mina djur. Det är även viktigt för mig att ha det organiserat och strukturerat runtomkring. Jag behöver planera saker i god tid för att inte må dåligt, även om det är positiva saker. Egen tid utan andra människor är också otroligt viktigt.

Om du skrev en bok, vad skulle den handla om?

Det skulle antingen bli en självbiografi, en faktabok om gerbiler eller efter avslutade studier kanske jag kunde knåpa ihop något spännande inom den genren.

Vad värdesätter du mest hos andra?

Ärlighet, respekt och förståelse.

Vill du berätta om någon av de lyckligaste stunderna i ditt liv?