Premiär för 200 "nya" sajter på iFokus!
Utvecklingen på mobilfronten har gått snabbt de senaste åren. Av den anledningen har vi utvecklat en version av iFokus anpassad för iPhone- och Androidtelefoner.
Med den kommer du enkelt kunna hålla koll på vad som händer på iFokus oavsett var du befinner dig.
http://www.ifokus.se/iphone eller http://www.ifokus.se/android
Vi har prioriterat enkelhet och snabbhet när vi utvecklade den. Du kan registrera dig, logga in/ut, läsa, skriva och kommentera inlägg och artiklar. Är du redan registrerad medlem går det förstås bra att använda din vanliga inloggning.
Hoppas att du gillar våra 200 "nya" sajter!
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton
Toppen!
Har använt det drygt en vecka, och det är super!
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Åh vad jag har väntat på detta. Har dessutom köpt mig en ny android mobil.

Verkar vara toppen Synd bara att jag inte har en sådan moil utan bara en helt vanlig billig sak. Men jag sitter ju oftast ändå vid datorn så jag är glad ändå
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Underbart!!

Dubbel
Det funkar inte helt på androidmobiler. När jag klickar vidare på Mina inlägg så blir skärmen bara svart. :(
Toppen, väntat på detta till min iPhone

Vad är en androidmobil?
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
#9: Android är ett operativsystem för mobiltelefoner. Google står bakom det.
#11: Nu får du gärna förklara. Vad är de bra för? Är de inte som streckkoder fast en annan algoritm?

Synd att man inte har en sådan mobil
Mvh Stephanie
Det funkar inte med andriod eller så är det bara tänkt för android 2,0 och inte 1,5 som jag har.
Jag får fram första sidan men så fort jag skall klicka vidare blir skärmen bara svart. Dessutom så när jag skriver adressen och android på slutet så blir jag vidarekopplad till iphone om det har någon betydelse.
Jag skulle bli väldigt glad om detta skulle ses över.
symbian då?

#12 En QR-kod är som en sträckkod fast den är tvådimitionel och kan därmed innehålla lite mer data än en vanlig. Så ja det är en vanlig sträckkod men med en annan algroritm. Dom används väldigt mycket som länkar till sidor man vill öppna med mobilen då det är lättare att läsa av en sån än att knappa en lång hemsideadress.
Man kan också spara info som visitkort med telenummer och mail i sådana som man kan trycka på sitt visitkort så kan folk som får ditt kort scanna kortet och direkt få allt i mobilen, det finns ingen direkt gräns för hur mycket data man kan trycka in igentligen, förutom att dom blir väldigt stora.
Barcode Scanner från ZXing Team heter det i Android Market programmet som kan läsa sådana fina koder.
#16: Okej. Hur läser man dem med telefonen för att få reda på vad de betyder då?

En bild säger mer än tusen ord och en film är väldigt många bilder ;)

Android telefoner har också i kontakter när du kollar på en kontakt så kan du klicka menyknappen och välja Show barcode, så får du fram din kontakts kod som du kan visa för en kompis så han kan scanna av din mobils skärm och få kontakten på det sättet.
Ah, jag hittade QR App till iPhone som skannar koder och öppnar rätt webbsida.
ScanLife funkade ännu bättre. Där behöver man inte ens trycka på någon knapp. Där behövde man bara hålla upp telefonen framför koden. Dessutom kan den läsa fler sorters koder.

Kommer det här att fungera till "vanliga" telefoner?
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
#22: Som det är nu är det utvecklat för moderna telefoner som använder webkit, det vill säga i huvudsak iPhone och Android. Jag tror inte att vi kommer att bygga något för äldre telefoner.