Annons:
Etikettallmänt
Läst 3765 ggr
Niklas
3/15/10, 1:37 PM

iFokus: Sissie

Sissie, värd för Science fiction iFokus, har svarat på några frågor om sig och sin sajt. Hon är 45 år, bor söder om Stockholm, är gift sedan 20 år, har fem barn, hund och ormar.

SissieHur hittade du iFokus?

Det var EmmaJo som tipsade mig om iFokus, vilket jag är jätteglad för. Tack Emma!

Vad gör du när du inte är på iFokus?

Va? Kan man göra annat än att vara på iFokus? Okey, lite då. Tar hand om fyra ungar och jobbar nästan heltid i en zoo-butik. Ett hus att ta hand om också. Har dock en man som också hjälper till. Är ibland iväg och tävlar i bordshockey.

Vad tycker du är roligast med att vara Sajtvärd?

Att man lär sig så mycket av andra. Har upptäckt flera sci-fi-filmer som jag inte visste fanns och som jag vill se. Lärt känna flera människor. Det är jätteroligt att vara detektiv också. Ibland är det någon som frågar om sånt man inte har en aning om eller bara ett hum. Då får man ge sig ut på jakt. Det är kul!

Kan du berätta något som du tror att inte de flesta andra vet om dig?

De som känner mig vet att jag håller på och spelar bordshockey. Eller hockeyspel i tävlingsform om man ska förklara det närmare. Jag har spelat SM ett flertal gånger och har ett gäng SM-medaljer hemma. Två VM-guld har det också blivit. Just nu har jag också blivit SM-general för SM 2011. Bordshockey är väldigt mansdominerat så det är riktigt kul att ge killarna en rejäl match. Fler tjejer som spelar skulle vara kul då jag just nu är ensam aktiv tjej inom sporten.

Har du någon hobby vid sidan av intresset för sajten?

Jag är mycket för att pyssla, bygga och tillverka saker. Stickar, virkar, broderar, syr. Sen tävlar jag aktivt i bordshockey också.

Hur kommer det sig att du har valt att driva en sajt om science fiction?

Har alltid gillar Sci-Fi sedan jag såg Star Trek Original. Det har blivit många filmer och serier sedan dess. I Sci-Fi kan man ta ut svängarna ordentligt. Universum och liv på andra planeter är ju något man kan fantisera vilt om. Även tekniken i framtiden och hur man gör filmerna är lika intressant som filmerna själva.

Vad ger dig energi?

Att spåna idéer med andra.

Om du skrev en bok, vad skulle den handla om?

Det skulle nog bli en barnbok. Troligen om en svartvit katt på en bondgård. Hennes äventyr med mera. Började faktiskt en gång att försöka knåpa ihop en bok om en kattunge.

Är det något ämne du saknar på iFokus?

Det vore kul om någon kunde dra igång en inredningredning ifokus

Hur tror du att andra uppfattar dig på nätet?

Jag hoppas att alla andra uppfattar mig som trevlig och att jag svarar vettigt och sansat på frågor som ställs. Jag jobbar hårt med att försöka få medarbetarna att känna sig delaktiga i sajten, och det känns som de uppskattar det, då de ofta kommer med artiklar och är aktiva på sajten.

Finns det någon person som betyder eller har betytt mycket för dig?

Det finns flera. Min man som står ut med mina tokiga idéer. Medde som är till stor hjälp för mig här på iFokus. Och mina Medarbetare på Science fiction iFokus också.

Är det någon ny funktion du skulle vilja se på iFokus?

Ett bildarkiv på iFokus där man kan låna bilder till artiklar och inlägg. Ett arkiv där alla kan bidra med bilder.

Finns det något du inte kan som du skulle vilja bli duktig på?

Att teckna och redigera bilder. Gillar att fotografera men är värdelös på att redigera foton. Rita kan jag inte alls. Det skulle jag vilja kunna göra.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Pose-idon
3/15/10, 3:38 PM
#1

Skrattande

//Elin

LosGinos
3/15/10, 9:02 PM
#2

Kul att se sissie! Menar läsa såklart Skäms

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

medde
3/16/10, 10:15 AM
#3

Jättekul att få läsa om dig sissie. Vill passa på att säga att du är toppen Sajtvärd att få vara Medarbetare för.

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

AnneN
3/16/10, 1:56 PM
#4

Kul att få lära känna personen bakom användarnamnet lite mer Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jensa90
3/17/10, 1:00 PM
#5

mamma gifte sig väl 1999  då va jag 9år…o så vitt jag vet så fyller jag inte 29…  :S

Resistance is futile. 

Upp till toppen
Annons: