Annons:
Etikettallmänt
Läst 3286 ggr
Niklas
2/19/10, 11:56 AM

iFokus: Alex

Vi har ställt några frågor till 20-åriga Alexandra. Hon är värd för både Hår iFokus och Nattsudd iFokus. Alexandra är uppvuxen i Karlstad och bor nu i Bengtsfors.

AlexandraHar du någon familj?

Ja, jag har mina föräldrar, som dock är bosatta i Singapore ett tag och en två år äldre syster som spenderar större delen av livet med att resa just nu. Nu bor jag ihop med min pojkvän och en liten katt.

Hur hittade du iFokus?

Det var några år sen nu, men jag är rätt säker på att jag hittade till Hundar iFokus först, genom ett annat hundforum.

Vad gör du när du inte är på iFokus?

Jag är arbetslös så det blir en hel del fritid som ofta används till att fika med vänner. Har även försökt börja lite smått på en bok, för att se om jag kan lyckas med det efter ett liv av novellskrivande. Jag har också planer på att ge mig i kast med aktiehandel, bara jag kommer underfund med hur det fungerar …

Vad tycker du är roligast med att vara Sajtvärd?

Oj, det är mycket! Men det är himla lärorikt. Man lär sig mycket av både andra medlemmar och sig själv när man skriver artiklar. Sen självklart att se sajten växa och bygga upp en trevlig och innehållsrik plats för alla och se gemenskapen.

Har du någon hobby vid sidan av intresset för sajten?

Ja, djur är ett stort intresse. Har gått igenom en hel del arter under min uppväxt. För tillfället har jag en katt och en dräktig islandshäst som ska föla i maj. Sen gillar jag även att fotografera och skriva.

Har du någon superförmåga?

Det skulle väl vara min envishet som gör att jag går vinnande ur diskussioner, även om jag inte har den blekaste aning om vad jag pratar om, ha ha! Sen kan man ju diskutera om det är är en bra superförmåga …

Hur kommer det sig att du har valt att driva en sajt om hår?

Jag har haft intresset länge och även haft planer på att utbilda mig till frisör flera gånger men det har inte blivit av, av olika anledningar. Så tanken fanns rätt tidigt, men då jag redan var Sajtvärd för en annan sajt hade jag inte riktigt ork att starta en. När en annan iFokusmedlem (Chamy) startade Hår blev jag direkt Medarbetare och när hon sen ville lämna ifrån sig sajten var valet enkelt.

Vad ger dig energi?

Mitt intresse för det, framför allt. Men även sajtens positiva anda och trevliga stämning. Det är trevliga och hjälpsamma medlemmar som hjälper mig framåt genom att tala om vad de saknar och hur de vill ha det. Att man dessutom alltid får positiv respons på det man gör ger en vilja att göra mer!

Om du skrev en bok, vad skulle den handla om?

Nu håller jag ju faktiskt på, även om det bara är början. Men det skulle bli en roman i alla fall. Ganska psykologisk med mycket tankar och där man får dra lite paralleller själv och tänka. Lite sånt som jag knappt förstår själv ibland, ha ha.

Har du någon tanke du försöker leva efter?

Jag försöker främst göra det jag vill för stunden.

Hur tror du att andra uppfattar dig på nätet?

Antagligen ganska envis och med starka åsikter. Men även rätt så trevlig och öppen för ny information och andra synpunkter.

Vart skulle du resa om du fick resa vart som helst? Varför just dit?

Australien och Nya Zeeland hade varit roligt. Där har jag aldrig varit och det är länder som känns intressanta helt enkelt. Jag vill även tillbaka till Island, för hästarna och naturens skull.

Finns det något du inte kan som du skulle vilja bli duktig på?

Musik! Spela gitarr, trummor och sjunga … Men det får nog förbli en dröm.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
AnneN
2/20/10, 12:27 PM
#1

Kul att få lära känna dig lite mer Alex Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Alex
2/21/10, 11:43 AM
#2

Roligt att du tycker det. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ulla
2/22/10, 10:34 AM
#3

Roligt att läsa om dig. Med envishet kommer man långt, så ge inte upp planerna på att skriva.Glad

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Upp till toppen
Annons: