Tävla med iFokus!
Eurosport har dragit igång tävlingen Fackelkampen. Den går i korthet ut på att tända en virtuell fackla och hålla den brinnande fram till OS-invigningen den 11 februari. Man kan hjälpa sig själv och sina lagkamrater och sabotera för andra.
Det är i allra högsta grad en lagtävling då varje röst som läggs på en tävlande i ett lag också tillfaller hela laget. Det innebär att om 100 personer från iFokus skulle vara med och tävla i vårt lag och dessa varje dag röstar på varandra så skulle det samla 10.000 poäng till laget. Varje dag. Dessutom kan man rösta utan att vara inloggad vilket innebär att det är värdefullt att engagera även dom som inte själva vill vara med och tävla.
Det community som vinner får ge 30.000 kronor till valfri välgörenhetsorganisation. Vi på iFokus har valt Läkare utan gränser som den organisation vi vill stödja. Läs gärna mer om deras arbete på deras hemsida.
Som en bonus har vi som community chans att vinna annonsbokningar från Eurosport, vilket för oss skulle kunna innebära att vi får ett bidrag till att köpa en ny bättre webbserver. Dessutom tävlar alla som tänder en fackla individuellt och kan då vinna resor med mera.
Tävla med iFokus så här:
1.) Gå till Fackelkampens hemsida.
2.) Klicka på plusset vid alla deltagare som har iFokus.se som lag.
3). Tänd en egen fackla genom att klicka på länken upptill till höger på sajten och följa instruktionerna. Det går snabbt och är enkelt. Välj gärna samma namn som du har här på iFokus så att vi känner igen varandra.
4.) Be alla du känner att klicka på plussen för din fackla och för andra i iFokus-laget och följa instruktionerna 1 - 4.
Du kan klicka på ditt eget och alla lagkamraters plus en gång per dygn.
Med förhoppning om att du vill vara med och tävla,
// Staffan

Självklart har även jag tänt en fackla och ser till att hjälpa alla andra i laget att hålla deras facklor tända tävlingen ut!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fattar inte hur den där rankningen funkar :s
Nån som kan förklara?

Min Fackla, för ifokus och Läkare utan gränser, brinner!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#6 jo låt den brinna i 11 dar till

Min fackla är också tänd!
Kul! :-)
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton
Bredvid namnet står det vilket lag de har. Till höger i listan.

#13: Hittade på det. Bara att följa rankning och bläddra igenom så fick man tag på alla :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag har tänt en fackla.

Min fackla behöver oxå hjälp att brinna!!
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Jag Plussar alla ifokus-facklor varje dag
och
"Minussar" alla konkurrent-facklor varje dag…
Vi är många som gör så, så du lär få brinnpoäng oxå, Giffan! :)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

#18 Tackar. Jag ska försöka klur aut hur det fungerar så ska jag hjälpa till jag med.
~ Anneli ~

Min fackla finns här.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning

Jag har också tänt en fackla!
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Min fackla vill också brinna ett tag till! :)

Här är min fackla :)
Brukar försöka hjälpa så många facklor inom iFokus-laget som jag hinner och sabotera för de andra lagen *fniss*

Här är min fackla.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
Hm… när jag försöker klicka på länkarna, får jag ett meddelande om "502 bad gateway".
Hur kommer jag vidare?

#25 jag tröck bara på enter en gång till så gick det;) Har också tänt en fackla http://fackelkampen.eurosport.se/torches/440 rösta :D

Här är Min fackla :)
Mvh Caroline
Medarbetare på Svåra Tider
Jag har oxå skapat en fackla! :-) Det ser ju ut att gå bra för oss!

Är det ok att kopiera denna text och lägga på sin sida?
~ Anneli ~
Jag har tänt en fackla! Här är min fackla.
#29: Ja, den här eller den som finns på exempelvis Proveniens som många använder.
Nu har jag också tänt en fackla; här är den
iFokus ligger ju onekligen bra till!
jag har oxå tänt en fackla
Jag har släckt tre stycken facklor för våra motståndare

Jag har oxå lyckats att släcka någon för motståndarna.
~ Anneli ~

Jag har också tänt en fackla! Hjälp den brinna vidare!
#38 Tacka för det att vi ska, vi har 307 facklor som brinner just nu.
Och mera facklor ska jag släcka, lita på det

#39 Såklart per50! Det här ska vi vinna!

jag har tänt en fackla nu också!

Det ser ut som att Läkare utan Gränser kommer att bli glada!
Ifokus leder ju "outstanding". Det enda som kan rucka på det är väl om ca 300 st ifokusfackel-ägare plötsligt slutar att engagera sig… Risken är alltså inte så stor…
* * *
Lättaste sättet, som jag hittat, att plussa sig igenom alla ifokusfacklor och minussa konkurrentfacklor är under "Ranking" (det rör sig inte så mycket där). Bara att klicka sig igenom listan.
Det går också att klicka på flera facklor i rad - de registreras, även fast inte den lilla bekräftande popup-rutan hinner komma upp för var och en. Fast jag vet en som det inte fungerar att göra så för… så det kan vara värt att kolla i "Senaste händelse-rutan" eller klicka på nå't av namnen igen (har du klickat på den, så får du meddelandet att "Tyvärr, du kan bara klicka på den facklan en gång per dag" (ungefär).

Efter kl 18.00 11/2 är det ju också viktigt att klicka de sista tre timmarna på dem som gått till final. Den fackla som får flest klick vinner, förhoppningsvis vi
56 stycken facklor har slocknat men inte en från vårt lag, det är härligt att se.

Såg nu att några har samma ställning som vi har.. jag ligger på 184/184
men de har mycke mindre brinntid kvar… Försöker sabba deras just nu.
~ Anneli ~
#45 sabba på du, jag har släckt en fackla idag

Ush, jag har så svårt att sabba för andra..

MonisN - du behöver inte sabba. Du kan bara plussa ifokusfacklor om du vill. Det är gott nog, tycker jag!
Jo då sabba tillhör tävlingen, jag har släckt några facklor idag

Vad är din taktik per50?
#50 sabba för motståndarna, och hålla våra facklor levande
Jag var inne på Svenska fans hemsida, och jag kunde inte se någonstans en banner eller så om fackelkampen, de kanske har get upp kampen.

Håller med Per, båda delarna ska göras och sedan kan man specialklicka på mej

#52 Superklicka och Superklicka, ett klick blev det iallafall!

Roade mig med lite statistik. Ifokusfolket är ett "folk för sig"!
Outstanding.
Eller har vi för mycket tid bara…? :)
På 6 dagar (29/1-3/2) har vi klickat så här - just i denna stund
(enligt listan "Välgörenhetsfacklor"):
Ifokus - **33,2 klick per dag, per medlem ! ! !
Eurosport - 5,3 klick per dag, per medlem…
Svenska Fans - **4,7 klick per dag, per medlem…
Nyheter 24 - *3,8 klick per dag, per medlem…*
Sportnik - *2,3 klick per dag, per medlem…*
Familjeliv - 2,3 klick per dag, per medlem…****
* * *
Ja, vad säger ni?
ja vad ska man säga, jo vi är bäst

#54 Enastående! Woot woot!! Nu går jag tillbaka och klickar på alla jag missade i morse.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Ja , det ser ut som en seger för iFokus, men ta inte ut segern i förskort. Och glöm inte bort att hjälpa laget! Fortsätta PLUSSA och SABOTERA!

Och fler kan det bli, det går ju att hoppa på tåget fortfarande.

Och nu har Per50 gått om AnneN, så det händer saker hela tiden.
~ Anneli ~

Lite undrande , hur fungerar ranking systemet?
#60 bra fråga det vet jag inte själv

Jag tror att det är på hur många klick man har fått. Men sen ligger ju några på samma ranking på något sätt.
~ Anneli ~

60 - Rankingen bygger, om jag förstått rätt… (?), på dels hur många klick man fått - kansker också på hur många klick man får om da'n? - och du får ranking poäng om du plussar någeon till maxtid (24 timmar) eller nå't så'nt. Jag är osäker på om det ger något rankingpoäng om jag sabbar för någon, dock….

Jag läste i reglerna att det blir någon slags final mellan dem som nått högst rankning. Det lär bli ganska många om det fortsätter på samma sätt som nu.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Men hur e det med dem som har lika ranking som oss då? jag ligger på 204/204 och har sett att det finns andra som inte tävlar för iFokus som ligger där med… Dem måste vi sabba för ordentligt va?
~ Anneli ~
Ut och sabba giffan

Jo du Per jag gör så bra jag kan, men man får ju bara klicka på en engång om dagen…
Kom till sidan 30 först där hittade jag en som inte var från iFokus och alla från iFokus fram till dit ligger på 23h det tycker jag e bra. Så nu börjar jag bakifrån och tar alla nya.
~ Anneli ~

Jag tror konkurrenterna håller på att tröttna… Det skulle jag också göra om jag vore i deras situation! De har ju ingen som helst chans mot ifokus-facklorna!
Antalet facklor som släcks ned helt ökar - och jag tror inte så många tänder dem igen…
Det skulle inte förvåna mig om de brinnande facklorna i sluttampen består av endast ifokus-facklor!
Lite trist för konkurrenterna dock! Kan inte kännas roligt.
Men jag tror nog att Eurosport och andra ser en guldgruva i ifokus - ett strålande forum för annonsering!
De andra sajterna har bara 50 levande facklor kvar.

Jaa, Niklas, det stämmer!
Näe, vad trist. Det blev ingen rolig tävling för dem… Lite tråkigt för oss också, tycker jag.
Ärligt talat så tror jag inte att arrangören av denna tävling är så road heller… Det blev ju en Utslagstävling direkt från start… Det var nog inte vad de hade tänkt sig.
Men bra för Läkare utan Gränser och för de individuella segrarna. Om det nu fortsätter så här och iFokus vinner (kan det bli nå't annat?), så bör väl iFokus också bli en självklar vinnare av Eurosports annonskampanj…

klart vi ska vinna, Läkare utan gränser behöver pengarna så väl
Maggan47
Jag räknade att 80 facklor av 99 för Svenska fansen har slocknat. Och det konstiga är att jag inte hittade en enda banner på deras hemsida om tävlingen.

Men gud snacka om att tigga sabotage… Tycker dock lite synd om denna person! http://fackelkampen.eurosport.se/torches/253

http://fackelkampen.eurosport.se/torches/560 denna iFokus fackla behöver lite hjälp ^_^
#74 Varför skulle det vara synd om denne person, reglerna är ju sådana att man ska klicka på plus och minus.
För mig är det naturligt att klicka på minus om det är en motsåndare.
#75 jag har klickat på dig.

#74 Jag tycker också det var synd att han/hon åkte ut! Att döma av namnet var det en värdig motståndare, och mycket klok!
#75 Jag har precis klickat på alla facklor, det dröjer nog inte länge innan din har full rankning, precis som alla andra iFokus-facklor.

Det börjar kännas som lite oårdning i listan, bäst att plussa!

#77 Lena
> Att döma av namnet var det en värdig > motståndare, och mycket klok!
Instämmer. Mycket klok… :)
// Staffan
Jag räknade ihop att de andra lagen har drygt 60 levande facklor kvar. Nu klickade jag precis igenom alla våra facklor.

#80 Det kommer att gå finfint bara vi är duktiga dom där tre sista timmarna Jag brukar börja dagen med att klicka på alla. Det går att klicka på 10 i taget i snabb följd utan att vänta på att popupen kommer upp mellan varje!

http://fackelkampen.eurosport.se/torches/284
Min fackla, och jag klickar på alla iFokus, och minus för alla motståndare, varje dag
Vi ska självklart vinna
Maggan47

94% av alla plusklick är till oss
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tänk att Familjeliv säger sig ha 120 000 medlemmar. Tur att de inte puffar för sin del

Gick in här för att få tips på hur man slipper den förb…ade rutan
Och det fick jag!
Nu kommer det gå såå mycket fortare att klicka sig igenom alla 43 sidor

#89 Bara att jobba på Tizzla!

Har jag gjort länge…men nu ska det gå fortare!
Var precis inne på alla andras hemsidor och hittade ingen banner varken på Svenska Fans, Familjelivs eller Sportniks förstasidor…har de gett upp?

Haha, ja, Sportnik hade ju en igår!

Det roliga är att jag tycker detta är kul, speciellt att sabotera
När jag först såg en tråd om detta så tänkte jag att det verkar roligt…men är det OS i år? Noll koll…
De individuella priserna ger jag inte så mycket för (det skulle vara förstapriset i så fall) de kan någon annan få! Det är kampen som är rolig och så känns det riktigt bra i kroppen att klicka för Läkare utan Gränser

Håller med, priserna har jag bara kollat igenom. Det största priset är ju att ge! Och det är ju det vi alla gör! Kämpar för att skänka!

Hoppas alla klickar minus på motståndarna . jag sorterar på de som har kortast tid o tokklickar på dom. Nu är det en som om inget händer kommer slockna om 6 timmar.
Om alla ifokusmedlemmar klickar o man får 1 min för klick så kan vi rensa bort 5 timmar i ett svep.
vi är så många så man borde kunna klara rensa ut de som ligger över oss i rankingen. Ha en HITLIST mao =) *evil laughter mohahaha*
Rankingen ska vara så hög som möjligt kan vara bra och veta om man ska fokusera på ngn dvs =) (skriver det mest här för att jag just själv la märke till det ….doh)
/Fridaybrew

Lite uppföljande statistik till dags dato:
Antal aktiva Facklor: 426
… varav **ifokus-facklor: *359*
… varav **konkurrent-facklor: 67
Antal Klick/dag
… ifokus: 13 122
… konkurrenter: 731
Antal Klick/dag/fackelägare
… **ifokus: 36,5
**… konkurrenter: 11
Finns inte mycket att tillägga… bara att:
"ifokus-folket" i "ifokus-landet" har seger i fokus!
Alltså…jag kommer ingenstans på folks länkar…står bara Bad Gateway!
Kan någon simpelt skriva webadressen så jag får ta mig in dit jag också? I senaste laget men ändå! =(
Ha en bra dag! // Pernilla

Pernillaa: det är bara att trycka och uppdatera webbläsaren, eller trycka i adressfältet och sedan ENTER.
#97: Försök här:

Kommer inte heller in på fackel kampen idag

Det kan ha varit nå't "tillfälligt avbrott" - jag har kommit in och kommer in nu när jag kollar.
Så prova igen. Eller uppdatera webbsidan (refresh) ifall det kan ha "hakat upp sig" p g a cachad sida i din dator.

Inga problem här, har just varit inne och snabbklickat ALLA!
Synd att man bara får klicka en gång/dag…
Jo det tror jag också vi leder med stor marginal, vad kan gå snett fast det är fem dagar kvar.
Jag räknade att av 102 tända facklor för svenska fans har 82 slocknat

# 103, 104 Sant…jag är också helt övertygad om att vi vinner och får skänka pengar till Läkare utan Gränser
#105 Också sant, med det finns de som kämpar på och som har full rankning, dvs de kan komma till final och vinna "de personliga vinsterna". Nog för att jag inte bryr mig så mycket om de vinsterna, men det skulle kännas väldigt snopet om någon som inte är från iFokus skulle vinna…mot alla odds…

Om vi vinner så är vi alla vinnare.
Jag vill då egentligen inte vinna dom andra priserna. :P Är bara med för iFokus skull.

nä de där priserna de kan vara.

Är det ingen här som vill vinna de fina priserna? Då så…inte jag heller…som jag skrev tidigare!
Då är jag överens med er; vi vinner åt Läkare utan Gränser så kan någon annan få de andra "tröstpriserna"
Det enda tråkiga med det är att då är kampen redan vunnen för länge sen, de som ligger närmast är ju typ 130 000 klick efter och har totalt klickat knappt 3 300 ggr hittills…svårt att komma ikapp! Och vad jag har förstått så är det bara antal klick som räknas, möjligtvis antal tända facklor (som har tänts, verkar inte spela någon roll om de har slocknat).
Jag är visst tävligsmänniska? För jag vill fajtas mera!

Det finns säkert många här som vill vinna något av de individuella priserna. Vi andra får väl se till att någon av våra ifokusmedlemmar vinner. Det är de väl värda efter att ha kämpat så bra för hela laget.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Jag skulle gärna vilja vinna 3:e priset, men 1:a & 2:a är inte så intressant för mig.
_**/Mvh Anne

Jag skulle älska första priset !!! Jag och min tjej som pluggat har inte åkt till fjällen tilsammans någon gång tillsammans. 5 år sen sist jag åkte, har haft abstinens av att sakna åkning kan jag säga =)
Andra priset är inte fel heller även om man inte är fotbollsintresserad resa bort är aldrig fel =)
tredje priset är inte heller fel middag är alltid smarren med trevligt sällskap, dock vill jag ha pepsi/cola och ingen öl till maten men men *s*.
Helt enkelt Jag är frivillig till att önska mig stöd sen OM jag hamnar i finalen.
OAvsett så är det grymt kul hur stark lagandan är här ! ! ! det är värt mer än priserna samt donationen är ju bra valt, och hoppas att europsport blir såpass imponerade att de fortsätter nyttja iFokus som annonsplats även efteråt.
/Fridaybrew

Jag vinner gärna alla priser - bara jag får ge bort dem se'n också! (För själv vill jag inte utnyttja dem… ja, möjligtvis 3.e pris…)
Men roligast är ju att (inte "om"…) ifokus/LuG vinner!!!
Jag kommer att stödja alla ifokusfacklor även i finalen. ;)

Visste väl att det fanns någon! Tack för att ni förlänger matchen! Har ni kämpat så att ni är värda pris?

Självklart har vi kämpat! Plussat och Minussat så mycket det bara går!
ALLA ifokusare har "kämpat" - hur skulle vi annars leda så "omöjligt bra"?!?
Jag tycker nog att alla ifokusare kan känna sig som vinnare om (*ironi*)… ifokus-facklorna och Läkare utan Gränser vinner! Vi borde alla åka till Åre, tillsammans! Se'n borde vi också åka till Bayern och Bundesligamatchen och visa upp vårt 'fokus'. Se'n avslutar vi segeryran med en gemensam middag på O'Learys - på sommarn naturligtvis så att vi kan expandera restaurangen utomhus också (av väder- och utrymmesskäl).
Till sist, när vi går till sängs (var och en hemma hos sig själv - inget kollektivt här inte!) så läser vi en godnattsaga om en Seger i Fokus!
Eller hur?

Men saga är det inte, utan det kan ju bli en dokumentär i Eurosport, som lämpligen sänds under OS om styrkan i denna fantastiska community.

Undrar om vi når 140 000 klick innan midnatt?

Min fackla hjälp gärna :D

Hoppas någon som gillar priserna vinner!

#118 För att vi är många…?
Håller med, alla till Åre, Bayern och O´Learys, det skulle vara nåt det!
#119 Ja det är faktiskt lite fascinerande!
#122 Det bestämmer vi

#123 - jo, vi är många - och vi är också många som är (aktivt) engagerade! Vad det beror på kan man ha många tankar och synpunkter på… och det har jag. ;)
Helt rätt - vi bestämmer vem som vinner! Bra svar!

#124 Kan du utveckla dina tankar och synpunkter lite, tack.

#126 Ja och det gick fort nu på slutet!
Ojj nu har svenska fansen vaknat, med ett huj har de 123 fackler, så nu får vi inte ligga på lat sidan så gå in och tänd facklor,
Vi ska väll inte förlora det här

Nu har de fått eld (en fackla?) i baken framförallt Svenska fansen, 20 nya facklor på någon timme och iFokusarna ligger först på "slocknar snart", vi får en massa minus hela tiden. 200 sabotageklick på några minuter…tror de har fest!
#129 det är nog troligt, lite konstigt att det skulle vakna till just nu, men tänder vi facklor och håller dom bakom oss så ska det nog gå bra.
Det är bara fyra dagar kvar och jag tror inte att det kommer ikapp.

#130 Ja de ska tända många facklor om de ska ikapp…

Roade mig med lite räkning:
På samma tid som vi fick 1916 stödklick så fick övriga lag sammanlagt 379 (SF 251 men misstänker att de ligger bakom många av de andra lagens stödklick också, för att kunna sabotera för oss)

150 000 klick före lunch och sedan siktar vi på 160 000. Når vi det innan kvällen är slut?

#107 Hur vet man vem som ligger i topp?

#134 Man väljer att sortera efter ranking, den som ligger högst upp på den listan är den som fått flest stödklick.
_**/Mvh Anne

sortera ranking så står det i den ordning med HÖGST ranking = bäst. Typ alla ifokusare delar samma ranking samt några fåtal andra infiltratörer. Undrar om verkligen 350 personer av 600 verkligen kan gå till final. Hoppas det iaf =)
/Fridaybrew

Jag tror de tar de 10-50 topprankade till final. De räknar nog in antal hjälpklick och när man tände sin fackla osv - ev också hur många sabotageklick man råkat ut för… Nå't så'nt tror jag på. Inte plockar de in alla ifokusare till finalen… njeh…

#135 & 136 Tack! Det var så jag hade fattat det också, men tyvärr missat att per50 låg högst upp, därför tänkte jag att det fanns något annat system som jag missat Ska man klicka på 10 i taget är det ju lättast att göra det efter rankning.

jag hoppas att 137 har fel =) Jag tolkar även reglerna som så:
"Alla facklor som fortfarande brinner den 11/2 klockan 18.00 och har uppnått en viss rankingnivå går vidare till den stora finalen. Slutgiltig vinnare är den fackla som under 3 timmar får mest hjälp"
Iom att enligt rankingnivå så ligger typ 95% av alla ifokusare lika ! Bra gjort!
Jag är lite av en nattuggla så jag brukar spara mina sabotageklick till sena natten så man får ut fler minutrar per klick =) mohaha
/Fridaybrew

Ja, jag hoppas också att jag har fel, Fridaybrew! Men jag har reagerat på ordalydelsen "… uppnått en viss rankingnivå…" - vilket får mig att tro att det kan betyda att det inte enbart handlar om den rankingsiffra vi ser under tävlingens gång… Men, som sagt, jag hoppas att du har rätt - det skulle kännas gott att alla som har samma rankingsiffra får delta i finalen! Det finns säkert många som gärna skulle vilja vinna något av priserna.
Om rankingsiffran (full ranking) är det som styr, så tror jag arrangörerna blivit lite "förbryllade" - för inte hade de väl tänkt sig att ca 350 eller mer skulle ingå i Finalen… :)
Nattuggla här oxå - men har kört mitt 'fackelrace' på morgnarna.. Men din idé är kanske inte så dum… blir nog till att spara morgondagens minusrace till sena kvällen/natten! Gott tips! Tack!

Jag har inte ett ögonblick tänkt på vinst för egen del. Ser det som en enda stor vinst för Läkare utan gränser och iFokus som lag.

=) LUT i all ära det är grymt bra, men de kvittar egentligen vilken organisation som skulle få pengarna för min del, då alla är till något väldigt positivt. Därmed innebär att alla klick jag gör är för laget och mitt egna ego som drivs av tävlingsanda.
Sen vill jag verkligen vinna 1a priset och jag tänker inte få dåligt samvete eller så för det. JAg vill känna pudersnön under snowboarden eller drömmer om första 2-3 åken från toppen hela vägen ner när det fortfarande är underbart nypistat just när liftarna öppnar.
Nog tusan skulle det vara grymt att kunna bjuda med sig goda vänner på en sådan upplevelse?! Att förneka det är att förneka sin egna egoism =)
För egen del så skulle det vara ett skönt ombyte och slippa tänka på cellgifter o shit.
Ni som bara gör det för laget, har ni slutat klicka? För tävlingen ur den aspekten är sedan länge över i egentlig mening.
Själv klickar jag för glatta livet försöker maximera och optimera klicken så man får ut mest minutrar möjligt åt båda hållen.
/Fridaybrew

Självklart ska du inte skämmas för att du vill vinna individuella priser också! Finns ingen anledning.
Jag själv har inget intresse av de individuella vinsterna, varför jag heller inte tävlar för att vinna dem. Jag vill inte åka till Åre! Jag vill inte åka till Bayern o nå'n match som inte är intressant för mig. Möjligtvis kan jag tänka mig ett restaurangbesök och äta en god middag - men det är inte ett pris som sätter igång mina tävlingsinstinkter. Det är inget förnekande av sin egoism!
Hade vinsterna bestått i något annat som jag är intresserad av - då hade nog mina ego-tävlingsinstinkter fått mer fart också!
Jag är övertygad om att många, om inte de flesta, som inte heller har nå'n ambition att vinna individuella priser, har fortsatt att hjälpa ifokusfacklorna i alla fall! Precis som jag. För visst vore det väl kul om också någon ifokus-person vinner de individuella priserna!
Och - ser man på antalet klick/dag - så är det ganska uppenbart att det inte är många som 'lagt ner klickandet'!

#142 I den här tävlingen har jag inte tänkt ett dugg på mitt ego, reggade mig enbart för laget och den goda saken. Jag åker inte skidor så den ev vinsten känns inte så angelägen. Och slutat klicka? Nej absolut inte! Jag klickar varje dag på ALLA

Startade en fackla idag och har klickat på flera av er andra idag!
http://fackelkampen.eurosport.se/torches/658 <-- min fackla!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

#145 Nu har jag klickat på den också! Det har blivit 4 st nya flacklor sen i morse

Ge inte upp, ännu har vi inte vunnit.

Ge upp??? Aldrig i livet Har vi kämpat så här långt måste vi ro det i land också!
Nu har jag klickat igenom alla facklor. Det är några som inte hamnade på full tid och behöver mer hjälp.

Nu kom då alla upp i full tid! Några var nere på "bara" drygt 22 timmar.
Min fackla har inte fått många klick.. Klicka mig! :-)
http://fackelkampen.eurosport.se/torches/454
Hejja iFokus!!!

Kommer vi upp till 200 000 klick idag? ;)

massor under en timme kvar nu ….kom igen sabotera =)
/Fridaybrew

Jag slåss som en galning och försöker att sänka så strategiskt det bara går, fiendena faller i strömmar.

Nu har vi 190423 klick… När tror ni vi kommer upp i 200000?
_**/Mvh Anne

ifokus har 406 brinnande facklor.
Av konkurrenternas facklor glöder 75 st!
I genomsnitt klickar varje ifokusmedlem ca 38-39 klick per dag
(inga tendenser på fallande aktivitet bland ifokusfacklorna med andra ord!)
I genomsnitt klickar varje konkurrent ca 9-10 klick per dag
;)

Från + 188000 klick för iFokus i morse runt 08.30 till +193000 klick nu… Det är bra jobbat! Bara "futtiga" 7000 klick till 200000…

hur gör ni som klickar på 10 i taget, när jag klickar på flera, kommer bara sista namnet upp
undrande Maggan47

#158 även om bara sista namnet kommer upp så får även de andra 9 sin tid uppdaterad.
_**/Mvh Anne

Ja, det sista namnet poppar upp, endast.
Däremot kan du se i rutan intill där de senaste "händelserna" står - så ser du att några av de andra namnen också räknas upp (inte alla eftersom listan är för kort).
Om du väljer listan "Ranking" så hamnar så gott som alla ifokus-facklor först (från högst rankade till lägst rankade - och våra konkurrenter ligger oftast längst bak). Då kan du också se när du har klickat, på brinntiden facklorna har, att du har klickat igenom dem alla. För det mesta när du hjälper en fackla kommer den upp till 24 timmar - så när du har klickat bör tiden ligga på ca 23 timmar, 59 minuter och ett antal sekunder. (Innan du klickar har de för det mesta lägre siffror…)
Jag vet inte om jag förklarade dåligt - men "hängde du med"?
(Ett mycket mer omständig sätt är att klicka en gång till på ett namn. Får du upp "Tyvärr-ruta" istället för "Grattis-rutan" så har du redan klickat och fått klicket "registrerat"… Men - det är en väääldigt tidskrävande metod…:) )

Nu har vi: 197.529

Någon mer som fått mejl från fackelkampen där de meddelar att man är uppbokad från kl 15:00 på fredag då finalen drar igång?
_**/Mvh Anne

#162 Såklart!

198 214
Yes fick också mailet. Betyder det att man är till final eller? :P I såna fall, så rösta inte på mig! :P Vill inte vinna nåt.

#162 Jag med

#165 Jag tolkar det iallafall som att man gått vidare till finalen.
Ni får gärna rösta på mig men jag vill bara har 3:e priset, de andra är ointressanta för mig
_**/Mvh Anne

Jag fick också mailet, och jag är knappast i topp, så vet inte om det är så att alla får det?
Ha en bra dag!

#167: troligtvis får alla mejlet som har högst rank alltså "full rank".
Jag gissar att alla registrerade får mailet. De vill väl att så många som möjligt ska rösta fram vinnaren, inte bara de som ligger bra till.

Hur vet man då om man är i fina`l?

Jag tror som Niklas!

- iFokus.se Läkare Utan Gränser 406 200000
- Svenska Fans Haiti/Radiohjälpen 134 4756
- Eurosport Ride of Hope / Barncancerfonden 47 2171
- Familjeliv SOS Barnbyar 23 1015
- Sportnik Rent vatten/DTI Sweden 27 ´ 913
- Nyheter 24 Stiftelsen 100% 26 792

Hur hittar man verkligen ALLA från iFokus? För alla är ju inte med på top 50-rankingen… Typ inte jag liksom…
Ha en bra dag!

#176 Man bläddrar igenom alla 49 sidor med facklor
_**/Mvh Anne
När det gäller den personliga tävlingen så är det ju tydligen deadline kl 18 den 11. Men hur är tänkt med lagtävlingen. Enda jag hittar är "mest stöd av sina besökares facklor fram till den 12 februari". Är det midnatt mellan 11 och 12? Och antar att det betyder att facklorna ska brinna då också. Eller?

#178 Jag har heller inte riktigt förstått hur det är med lagtävlingen, om det ska vara någon slags final lagen emellen eller inte. Det är väldigt luddig info på deras hemsida.

De lämnar alla möjligheter öppna. Det verkar inte som de är erfarna att anordna tävlingar av detta slag, de borde vara mer precisa in sitt ordval.
Bara en sådan sak som att man inte behöver logga in för att rösta, det bjuder på möjligheten att fuska.

Jag tror att de individuella vinnarna ska vi rösta fram från fredag kl 15.00. (Och jag tror som någon skrev här ovan, att alla vi som registrerat oss fått det mejl som uppmanar oss att rösta på finalisterna.)
Det 'lag' som har flest facklor och flest klick totalt vinner - i slutänden - ingen särskild 'final'… (det kan ju påverkas en aning av "finalröstningen" av de som gått till final, dock).
#180 - Jag gissar att det inte är så många som fuskar i alla fall - trots att man inte behöver logga in för att rösta. De har istället lagt upp det så att datorn som används "känns igen"…

De har istället lagt upp det så att datorn som används "känns igen"…
Jo så är det - i princip, men…
Jag som datotrekniker till yrket ser jag bristerna.
Som t.ex. att man kan ha dubbla webbläsare etc. etc.
Som väl är så förefaller vädigt få sett denna möjligheten (och de andra - vida större - bristerna i omröstningen, de som gapar såsom stora avgruder i säkerheten).

#181 - jag vet… …
Men låt säga att alla ifokusare har fuskat och klickat två gånger per dag - vi skulle ha stått stort i täten i alla fall… Har konkurrenterna fuskat - ja, då har inte det hjälpt nämnvärt heller… Så "Lag-mässigt" är det ju inga problem. Den individuella tävlingen kanske är lite känsligare. Men - jag tycker inte det är något att grunna över - fusk finns överallt men också ärliga människor… ;)
(För min del åtminstone, så ser jag inte så allvarligt på denna tävling över huvud taget.)

Det finns mycket värre fel än som så - groteska fel.
Två datorer med två webbläsare ger bara "fyra" röster, jag syftar på fel som bara käver en dator och en webbläsare men likväl kan generera "100" röster, om man nu kan lägga ner tiden som krävs.
Nä inte jag heller tror att "fusket" - om det nu förekommit i någon större utsträckning - har varit något problem.
Men jag hoppas att om iFokus någon gång i framtiden ordnar liknade tävlingar, så ska de "täppa till" hålen i tid.

Bara för tydlighetens skull, det är inte vi som ordnat tävlingen.
// Staffan

Jag vet. Men jag bara påpekar bristerna i all vänlighet, detta så att iFokus inte gör samma misstag om ni får för er att göra en liknade tävling.
Jag kan berätta närmre om hur "hålet" som jag hittade ser ut, om du frågar via PM.
Här vill jag av naturliga skäl inte redogöra för hur makalöst lätt det är att "massfuska".

Det finns säkert de som kan nyttja "hålet". Några nya spelare från i kväll går med raketfart upp i rankingen. Den senast skapade har redan fått ett stort antal klick

4pan (Svenska Fans): skapad 2010-02-10 kl 22:58, har redan fått 340 stödklick? Ser ut som solklart fusk, hoppas det upptäcks av tävlingsarrangörerna…

Jag har talat med Staffan om hur ett av de riktigt stora hålen ser ut, han får framföra det till dem.
Egentligen är det försent att göra något åt det, mer än att lära sig till nästa gång. Enligt min uppfattning så ska man alltid låta de röstande logga in på något sätt och låta registrera sig.
Detta hindrade emellertid inte fusk på en tävling som You2Book höll 2008 men där upptäcktes att väldigt många nya användare reggade sig och röstade på en och samma tävlande.
Tävlingen avbröts och alla de som deltagit med sina skrivna bidrag fick dela på vinsten.

Kan det också vara så att ifokusare klickar fel på 4pan eftersom h*n nu har smugits sig in bland våra? Här gäller det att se upp! Själv såg jag det, men inser att det är lätt hänt att klicka fel när h*n nu ligger där h*n ligger. Trist med folk som fuskar

Jo man kan slinta på knappen ibland och plusa på fel.
Jag måste säga, helt ärligt att jag råkat plussa fel 2 gånger på konkurrenter. =/
Har dock subtraherat också då men det hjälper ju föga…..

(Vad ska vi fördriva tiden med när vi inte längre har ca 650 facklor att klicka oss igenom varje dag…? :) - d v s när tävlingen väl är över…? Ja, jo, de som är sportintresserade lär väl ha fullt upp… )

#190 Tror det är ganska osannolikt att h*n skulle få två klick i minuten mitt i natten "av misstag" av iFokusar när en iFokusfackla startad några min tidigare har totalt 31 stödklick NU. Det var inte många inne då, det som syntes på senaste händelser var mina klick och att 4pans fick full brinntid…två gånger/minut!
#194 Det låter ju lite konstigt faktiskt. Visst att man kan få många att rösta på en, men det där låter lite för bra för att vara sant (och ärligt)

#195 Det var det jag tyckte också!
Svenska Fans-facklan som startade ett par timmar tidigare har NU 5 stödklick. Tror inte på att 4pans har 340 kompisar inloggade samtidigt, mitt i natten, en vardag, som inte känner/klickar på någon annan SF-fackla.

Man kan bara hoppas att admin uppmärksammar detta.

Jo, har man lyckats få ihop 398 klick och högsta rankingen på några timmar - så ligger det helt klart nå't lurt i det…
Frågan är om h*n har möjlighet att hinna ikapp de som ligger högst upp på rankinlistan…?
H*n kör nog hårt i Finalen om h*n tar sig dit… Så - vi får väl hjälpas åt att minusposta denne 4pan de kommande 5 timmarna (i finalen kommer vi ju inte kunna sabotera längre…)
(Undrar hur kul det egentligen är att vinna på fusk?)
(Synd, att jag inte kommer att kunna vara med efter 15.00 imorgon…. hmmmm…)

#197 Ja, hoppas verkligen!
#198 Eftersom det står så luddigt angående reglerna så vet vi ju inte vilka som kommer till final. Är det alla som har full ranking så behöver man inte komma ifatt de som står högst, bara ha fullt.

Tizzla - Nej, men kanske räknas antalet klick man fått före finalen in, även i finalen…? I så fall gäller det nog att ha många klick från början…
Men kanske "nollställs" alla siffror inför finalen…
(Håller med - reglerna är 'luddiga". Luddiga regler går alltid att rucka på om det visar sig att man vill göra det… )

Ni har nog helt rätt om den här fuskaren. Det är osannolikt att kunna få så många klick på så kort tid. Jag tänkte bara göra oss lite vaksamma eftersom 4pan nästlat sig bland dom bästa

#200 Ja kanske, vem vet Eftersom "det personliga grundspelet" är slut om några timmar och finalen inte är förrän imorgon em så tror jag att de ska anv fredagförmiddagen åt att bestämma vilka/hur många som ska få vara med i finalen!
#201 Vaksamhet är bra!
Blev just lite full i skratt Har tyckt att mina 24 sabotage varit för många men gick in på den som ligger sist av de som har full ranking (IMPONERAD av iFokus); 84 stödklick och 484 sabotage!
Vi är bra på sabotage

På tal om misstänksamhet p g a många klick…
… undrar hur många av konkurrenterna tror att ifokus-folket fuskar…?
Såååå många klick… varje dag…. måste va' nå' fusk…
Vi har ca 3 ggr fler medlemmar än "närmaste konkurrenten" men har fått ca 40 ggr fler klick…
;)

Ja, det kanske de tror, fast vi är ju helt enkelt bara bäst

Jag vet inte ens hur man gör OM jag skulle velat fuska Tanken har aldrig ens slagit mig.

Det beror på hur man ser det, visst har jag klickat och fått upp rutan "Du kan bara klicka en gång per dag…bla bla" men det har ju varit för att deras dygn och mina dygn inte följer samma mönster! Så avancerat har jag "försökt" fuska, men det går ju inte
Nu börjar det dra ihop sig och man ser ju inte längre vilket lag personerna tillhör!
Nu har dom lagt upp röstningssidan men det är inte öppet att rösta än. Spännande. Jag är nr 392 i ledet. =/
Men alltså, det står att man kan rösta var tionde minut…betyder det att varje IP-nummer kan rösta flera gånger med tio minuters mellanrum? :-O

Jag tolkar det så.
Ja nu fick man mail om att man är finalist. Men är det inte lite sjukt att så pass många gått till final? Dom räknade nog inte med det i alla fall.
ca 450 i final :P
Ser ni det här så rösta inte på mig. Nån som verkligen vill ha priserna förtjänar rösterna bättre :)
Jag är oxå i finalen!
Åh va kul det skulle vara att vinna något pris! Har aldrig råd att göra något kul så det vore ju toppen att få något av priserna. Jag har bett mina kompisar att klicka på min fackla men jag tror inte det räcker tyvärr. Jag har aldrig vunnit något i hela mitt liv. Inte ens 25 kr på en trisslott.

Jag är också i final! Woooow!
Ha en bra dag!

#207 Så tolkar jag också det hela.
#209 Du slipper mina klick då och jag håller med dig. Det finaste priset är till Läkare utan Gränser och det måste vi ju vinna även fast finalklicken räknas in
#210 Du kan få några klick av mig

Jag deltar inte, jag överlåter vinsten till er.

Men jag tar gärna emot ett klick var 10:e minut Nu är det nya länkar som gäller
Nu syns inte längre vilken grupp man tävlar för, så jag förmodar att välgörenhetstävlingen är avgjord.
OM ni vill hjälpa mig så heter min fackla "Norrbysa".

Alla har samma länk, man har ingen egen sida nu. Alla är på samma. Lätt att se då.
Ha en bra dag!

Det nog inte samma länk, men just nu så hamnar mann på sammanställningssidan. Fredag vid 1500 så gäller det att använda rätt länk eller gå in på sidan och leta upp namnet, som kommer att flyttas runt beroende på hur många klick man har

Tror ni att man verkligen kan rösta på sig själv var 10:e minut
#218 Detta om något visar väl att iFokus är en toppensajt! Vilket teamwork
Skitbra jobbat allihop!
Hehe, började, helt utan att tänka, med att skriva ett utropstecken här utan några ord innan. Säger en del om hur impad jag är! :P
Helt enkelt: !
Jag tänkte inte det minsta på de individuella priserna när jag startade men…jag skulle verkligen verkligen behöva första priset! På så många plan. Har haft det så otroligt tufft sån lån tid och med existensminimum hela sitt vuxna liv börjar det tära på en. Att liksom tillhöra bottenskrapet hela tiden och aldrig kunna unna sig själv eller nån annan nåt.
Tragiskt….men jag vädjar till er att rösta på mig.
Jag är siffra #392 Pernillaa
Kram på er. Och GRATTIS till vinsten iFokus

Strax Dax!
Må bäste man/kvinna vinna!
Hu hu.. ingen klickar på mig.. :(
Min fackla heter Norrbysa..
Please klicka på mig!

http://fackelkampen.eurosport.se/?focus=67 Skulle bli superglad om jag vann!
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
Jag klickar på mig själv och Pernilaa och IdaT. :-)
Jag fick idag reda på att jag kanske inte kommer ha pengar till nästa hyra. Skulle verkligen behöva något positivt just nu.

Och mariat?

Kan vi inte hjälpas åt att lyfta upp de översta iFokus-medlemmarna till prispallen? Det behövs inte så himla mycket för att tex AndersE, IdaT, LeffeD, swemah, Elisabeth-J, EvaG och AnneN ska komma ikapp klungan och vara med och fightas om 2:a och 3:e pris!
>> Fackelkampen
// Staffan

Jobbar på det ;-)
Det här är vansinnigt spännande! Jag måste åka hem och samtidigt vill jag inte lämna Fackelkampen.

adam är ifokus tror jag! sök via google så hittar ni de gamla "medlemms sidorna".

#231 Tack!

spännande värre, kan inte äta innan 18.00
Maggan47

Stort Jättegrattis Anders, Pernilla och Leffe!!!!
Det gjorde ni bra! En tuff kamp ända in i slutsekunden!!!
Ifokus rodde hem HELA KALASET!!! wow!
H E L A K A L A S E T!!!!

AndersE
Fick guld

#237 - Besvikelsen lägger sig när du inser att du blev 4:a!!! :)
Nästa gång kanske du hamnar uppe på prispallen…

Priserna var två resor och trean var ett besök på krog.
Grattis ni som vann :)

Grattis, ni var värdiga vinnare!
Grattis också Läkare utan Gränser!
IFOKUS ÄR HELT KLART BÄST!

Grattis till pristagarna! Hoppas ni får mycket glädje av era vinster!

Grattis till pristagarna! Kul också att iFokus (+läkare utan gränser) vann!
Ha en bra dag!

Grattis till pristagarna och jag känner inte samma besvikelse som IdaT, jag kom ju bara 7:a
Grattis till er som vann! :-) Vilken tävlig det har varit! :-)
Hjälp alltså…hahaha. Det var skitkul det här! Jag har inte haft så roligt på läääänge. =)
Grattis Anders och Leffe!!!! =D
Och tack ska ni ha! Jag är superglad över att jag vann andra pris!
För det mesta uppdaterade den sidan bara en gång varje minut. Kunde inte lägga min första röst förrän kvart över för att datorn var så seg! :P
Haha, min dator hängde sig 2 minuter innan tävlingen avslutades och då låg jag trea, visste inte om hur det ick förrän min brorsa ringde mig och gratulerade till andra pris.
Var alldeles svettig av allt springande här fram och tillbaka igår. =)
Tyvärr hittades dock 6 olika IP-nummer som röstat på mig som troligtvis fuskat så de drog av 75 röster från mig. Hoppas att jag inte blir diskad p.g.a. det. =(
Är bara så rädd att jag inte kan bevis min oskuld om dom vill diska mig, vet inte om dom kan diska mig utan bevis men…ja ändå.
Tack alla som har röstat på mig!
Kram

#247 Pernilla
Jag vet att de höll koll på fuskare under tävlingen igår och tog bort ogiltiga röster efterhand så jag tror inte att du behöver oroa dig för det. Nu har dom ju dessutom gått ut via mail och berättat om slutresultatet så följ nu mitt tips att bara njuta av 2:a priset, helgen och den annalkande våren.
Stort grattis till dig!
// Staffan

Jag såg en - under tävlingens gång - som var högt uppe i 5-i-topp som sedan dök raskt ner, troligen en fuskare.
Själv röstade jag bara på de "som jag kände" och som låg på de tio översta platserna.