Annons:
Etikettallmänt
Läst 4565 ggr
Niklas
2010-01-13, 11:23

iFokus: Rita S

Vi har pratat med Rita, värd för Fibromyalgi iFokus och Julen iFokus. Rita är 34 år och bor med man och djur i Delsbo i Hälsingland. Hon hittade till iFokus via en bekant på ett annat forum.

Rita SVad gör du när du inte är på iFokus?
Jag arbetar, är i stallet med min häst, pysslar om mina katter, tränar och har kul med min hund och är med min man förstås. Dessutom läser och skriver jag, lyssnar på musik, sitter på internet, pysslar med hemsidor, ser film och andra nördiga saker.

Har du någon hobby vid sidan av intresset för sajten?
Ja, jag har ju min häst, samt sysslar lite med hemsidor på sidan. Skriver som hobby.

Hur kommer det sig att du har valt att driva en sajt om fibromyalgi?
Jag har diagnosen själv, men är inte så hårt påverkad än, och det är ett ämne fullt med myter och felinformation som folk tror är fakta. Jag ville ta chansen att berätta hur det faktisk är för alla de som tror saker som inte stämmer. Informera människor som är nyfikna, letar fakta eller som själv har fått diagnosen och behöver stöd och pepp.

Om du skrev en bok, vad skulle den handla om?
Jag har faktisk skrivit utkastet till flera böcker, men två sticker ut. Nona är en fantasy-roman, och nu arbetar jag även med en om en tjej som är barn till en tysk soldat i Norge strax efter kriget.

Har du någon tanke du försöker leva efter?
Jag försöker leva efter att jag kan inte vara älskad av alla, och jag kan inte älska alla själv heller, men jag kan göra mitt bästa för att behandla alla med respekt ändå.

Vill du berätta om någon av de lyckligaste stunderna i ditt liv?
Den lyckligaste stunden tror jag var när jag insåg hur högt min man faktisk älskar mig. Den dagen vi gick fram till altaret tilsammans och gav våra lovord till varandra.

Finns det någon person som betyder eller har betytt mycket för dig?
Ja, där finns fler, men viktigast tror jag måste vara min man som ställer upp i tjockt och tynnt för mig trots min diagnos.

Vilken årstid tycker du bäst om?
Jag älskar vintern för på vintern får vi julen, snö och kyla.

Är det någon ny funktion du skulle vilja se på iFokus?
Nja, inget jag kommer på sådär i farten, men jag kan önska mig att få bocka i och "ta bort alla markerade" meddelanden i inboxen.

Finns det någon känd person du skulle vilja äta lunch med?
Den är lite svårare. Jag skulle väl kanske tänka mig äta lunch med Dalai Lama tror jag.

Vart skulle du resa om du fick resa vart som helst? Varför just dit?
Tibet! Dit skulle jag nog gärna åka. Det är så mycket myter runt landet och det är hemland till Dalai Lama så dit skulle gärna åka.

Vänliga hälsningar, Niklas
retuscherar du dina foton

Annons:
VladimirLenin
2010-01-13, 13:17

Ytterligare en gratisarbetande värd.

För de som kallas Medarbetare är det ändå värre, för de har lite inflytande över resp. I fokus-forums hemsidor.

Pengarna rullar in till I fokus tack vare gratisarbetarna.

AnneN
2010-01-13, 18:46

Vad kul att få veta lite mer om dig RitaS Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Faxlin
2010-01-13, 21:21

#1: Jag ser det nog som att vi alla värdar får våra sidor gratis och dessutom gratis support på dem. Och alla dessa underbara saker betalar vi inte ett öre för. Helt enkelt super tycker jag.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

VladimirLenin
2010-01-13, 21:58

Utan gratisarbetare - inget I fokus och inga inkomster till ägarna av I fokus.

Arbetar systemutvecklarna gratis också? Svar: Nej.

sissie
2010-01-13, 22:13

#4 Det finns andra värden i livet än pengar. Vänner tex. Och det får man här på iFokus. iFokus är betydligt mer än att tjäna pengar.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

ANNIA
2010-01-13, 22:24

VladimirLenin faktum är alla dom som arbetar med iFokus utveckling gör det på sin fritid. Dom har helt vanliga jobb som gör att dom kan betala sina räkningar. Dom pengar som kommer in till iFokus går till kostnader för just iFokus.

En dag hoppas dom naturligtvis att dom ska kunna säga upp sig från sina ordinarie arbeten och arbeta på heltid med iFokus.

Så dom pengar som kommer in går till just iFokus inte till att betala ägarnas privata räkningar.

Annons:
sissie
2010-01-13, 22:26

#6 Bra sagt Annia. Och bra saker är värda att stödja.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

AnneN
2010-01-13, 22:36

Fast nu kanske vi kan återgå till vad detta inlägg faktiskt handlar om? Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Faxlin
2010-01-13, 22:40

#8: Förlåt Anne, självklart har du rätt.

Det är super skojigt att läsa mer om dig Rita. Även om jag brukar smyga omkring på dina sajter så jag visste det mesta redan. Men det blir lite annat att se det samlat så här. ;-)

Audiatur et altera pars

Skogselva
2010-01-13, 22:46

#1 Min magkänsla säger att jag inte borde, men nyfikenheten tar över: Varför bryr du dig ens om det?

Det fattar jag inte, så vitt jag kan se så är du inte Sajtvärd någonstans, hur påverkar det dig att vi värdar utför gratisarbete? Vi är inte barn i ett u-land som sitter i en liten skrubb och jobbar 24 timmar om dagen för ingen lön.

Ska du bråka om gratisarbete så är det bättre du bråkar för att gge juste villkor till dessa barn, istället för att bråka om folk som frivilligt blir sajtvärdar här och driver sajter obetalda.

Tycker du prioriterar konstigt.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Skogselva
2010-01-13, 22:48

Sorry Rita, kunde kontrollera nyfikenheten längre.

Kul att "träffa" en till som gillar att skriva Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

VladimirLenin
2010-01-14, 10:13

Under Vi på I fokus finns följande uppgifter:

Staffan Hansson, VD
staffan@ifokus.se
0708 - 44 22 00

Kaj Sjöberg, Affärsutveckling
kaj@ifokus.se
070 - 727 08 58

Niklas Johansson, Idé & Koncept
niklas@johanssoninc.com

Måns Jonasson, Idé & Koncept
mans@ifokus.se

Charlie Helin, Systemarkitektur
charlie@ifokus.se

Johan Nordberg, Systemutveckling
johan@ifokus.se

Erik Hansson, Systemutveckling
erik@ifokus.se

Du är en mycket godtrogen människa, om du tror att dessa offrar sin fritid på I fokus utan ekonomisk ersättning.

Vill alla värdar och deras medhjälpare fortsätta att berika I fokus ägare genom gratisarbete så står det dem naturligtvis fritt.

Rita-S
2010-01-14, 17:05

Hur kul som helst att se någon forsöka sabba för andra med sin personlige vendetta.. jag har valt helt själv att va värd på iFokus och vart jätteglad över att bli intervjuad, och nu sitter då nån annan och forstör hela min glädje över det jobb jag gör samt att jag blev intervjuad.

Tack till er andra som iaf har valt att komma med kommentarer relaterat till intervjuet i alla fall

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Faxlin
2010-01-14, 17:07

#13: Försök att inte ta åt dig Rita. Du gör ett super jobb och jag uppskattar i alla fall att läsa om dig och tycker att intervjun var riktigt fin.

Audiatur et altera pars

SaraC
2010-01-14, 21:45

Kul att få lära känna dig lite bättre Rita!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ulla
2010-01-14, 22:26

Kul att du har planer på att skriva böcker. Visste Niklas det när han ställde frågan, eller var det bara en lycklig slump?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Rita-S
2010-01-15, 06:11

nej det var nog en slump :) Jag hadde skrivit utkast till några forsök på böcker redan innan jag kom till iFokus.. :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Tarja
2010-01-15, 17:45

Jätteroligt att läsa och få veta lite mer om dig Rita :)

VladimirLenin
2010-01-15, 23:11

#13 Du är glad över att bli uppmärksammad.

Det är den "ersättning" du får för ditt arbete.

Tråden är startad av en av dem som utnyttjar dig. I fokus vet naturligtvis att människor är sociala varelser, som tilltalas av att bli uppmärksammade.

Uppmärksamheten kostar inte I fokus något. Men den innebär att din lojalitet har "köpts" för ytterligare en tid.

Vi kommer att få se flera värdar som kommer att bli uppmärksammade på samma sätt.

För I fokus: Kostnad: 0 kr.

Intäkt: Utökad lojalitet, som innebär fortsatta möjligheter för I fokus till ekonomisk vinning.

Faxlin
2010-01-15, 23:18

#19: Låter som om du är en som antingen har sökt för att få bli värd men blivit nekad eller så har du varit värd och misskött dig och blivit utslängd. Låter i alla fall som någon som inte kan se det positiva med iFokus. Tror du missat hela poängen med iFokus. Det är lite synd faktiskt för jag unnar alla att få vara delaktig i den gemenskap man hittar bland likasinnade här inne.

Sedan en liten fråga bara. Om iFokus är så hemskt, varför är du här?

Ledsen Rita att jag inte kan hålla mig till enbart artikeln.

Audiatur et altera pars

Annons:
Nina
2010-01-16, 21:27

Intressant läsning Rita :)

Angelclaw
2010-01-17, 16:27

Vad kul att läsa lite mer om dig Rita!!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Angelclaw
2010-01-17, 16:27

*oops*, blev ett för mycket Skrikandes

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

koraflash
2010-01-24, 13:50

Kul att du har planer på att skriva böcker. Visste Niklas det när han ställde frågan, eller var det bara en lycklig slump?

Rita-S
2010-02-04, 12:37

#24 nej det vet jag inte om han visste innan, dock tror jag många får den frågan :)

Upp till toppen
Annons: