Annons:
Etikettallmänt
Läst 2523 ggr
Staffan
2010-01-28, 15:26

Borta bra men hemma bäst!

Nyss hemkommen från en semesterresa till thailand sitter jag här och stormtrivs med snön yrande utanför fönstret. Det är märkligt; hur bra man än har det i utlandet så känns det ändå alltid skönt att komma tillbaka hem.

Iskyla

Från sol hela dagarna och varma stjärnklara nätter. Till vinterrusk och försenade bussar. Från färglada rätter med smak av chili och kokos. Till isterband med rödbetor och fiskpinnar med potatismos. Från leende hjälpsamma människor. Till en bistrare uppsyn och jäktande människor på väg till ett möte.

Spontant låter det förra bättre, men faktum är att jag är glad att vara tillbaka. Förutom härliga minnen för livet och färgglada bilder till fotoalbumet så tar man också med sig en varm uppskattning av det som är bra här hemma.

Vilken är den bästa utlandsresa du har gjort?

// Staffan
ps. Jag bifogar framsidan på den tidning som delades ut på planet på flighten tillbaka hem till Sverige… :)

Annons:
[per50]
2010-01-28, 16:00

Jag fördrar Grekland..

laDiva
2010-01-29, 10:14

Oftast när det talas om resor så gäller det att ha varit så låååångt bort som möjligt, upplevt nya kulturer och varit med om så mycket roligt. Men när det väl gäller, så är de underbaraste resorna i mitt liv när jag jobbade på segelskutor å seglade in dom underbara norska fjordarna. Att ankra i en vik och tillsammans med eleverna klättra upp på glaciärerna och sitta i snön å titta ner över fjorden och skeppet. Eller att segla i bohuslän och se långan hänga på tork eller att sitta uppe i riggen i Skagens hamn å se fartygen passera ute till havs. Det underbara och det vackra finns så nära! Ge det en chans…

AnneN
2010-01-29, 11:57

Har bara vart på utlandssemester en gång i livet, klassresan i 9:an gick till Kreta och där trivdes jag bra Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[per50]
2010-01-29, 12:00

#3 jag har också varit på Kreta det var 1987.

AnneN
2010-01-29, 12:31

#4 Haha då var du där 10 år före mig för jag var där -97 Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: