Gott Nytt År 2010!
Nu när affärerna (äntligen) har slutat spela "Jingle Bells" och "Nu är det jul igen" så kan man istället börja nedräkningen till det nya året.
Förutom att vi efter tolvslaget kan skriva 2010 i kalendern så innebär också det nya året en möjlighet till nystart. Ett bra tillfälle att ta tag i träningen, matlagningen eller varför inte att bli bättre på att berätta för människor omkring en hur mycket de betyder för oss.
Personligen lovar jag mig att nästa år försöka bli bättre på att ta vara på guldkornen i vardagen. Den första tussilagon på våren. Ett kallt glas isvatten en varm dag. Solglittret över ett öppet hav under sensommaren. Doften av blöta löv om hösten.
Vilket är det bästa nyårslöfte du haft eller hört talats om? Brukar du lyckas hålla dina nyårslöften? Har du något nyårslöfte för 2010 som du vågar dela med dig av här? Skriv gärna en kommentar i tråden!
Ett riktigt Gott Nytt 2010 önskar vi som jobbar med utvecklingen av iFokus!
// Staffan

Bra nyårslöfte, ska kopiera det!
Tack, önskar er detsamma :)
Jag måste hålla med om att det är ett väldigt bra nyårslöfte, Staffan. Tror jag lånar det jag med.
Och jag önskar detsamma till alla läsare av denna tråd, och såklart till Er bakom utvecklingen - ett riktigt Gott Nytt År!
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Jag gillar också Staffans nyårlöfte och tar det gärna till mitt eget!
Gott nytt år Staffan och alla andra som arbetar med iFokus skall fungerar för oss andra.
/Margareta
LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se
Man ska akta sig för att lämna ett nyårs löfte, jag kan då inte hålla det.

Vilket fint nyårslöfte du har Staffan
#4 Man kan ge nyårslöften som man vet att man inte kan bryta
Mitt nyårslöfte för 2010 är att jag ska försöka hålla en hälsosam kost (lagom är bäst) så att jag kan gå ner i vikt (har ca 40-45kg att bli av med).
Gott nytt år till alla!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Nyårslöfte för mig, är att inte kunna hålla nyårslöften

Min kompis lovade att inte äta godis förra året, hon klara det trots alla mina mutningar med både pengar och godis. Förlorade 100 kr..

Jag skall bli bättre på att ta tillvara vardagens guldkorn och njutningstillfällen.
Bättre på att dokumentera min egen vardag med bilder, och inte bara speciella tillställningar/motiv.
Carpe Diem.
mvh Martin

Guldkornen det är något som jag också försöker ta till vara, att bara stanna upp och njuta. Ett väldigt bra löfte
I år blir mitt nyårs löfte att flitigt använda gymmet som just är klart och maskinerna är monterade i morgon…………sen kommer jag inte undan det finns här hemma inga ursäkter bara att köra.

Att fortsätta bygga på den fina relationen jag och min dotter byggt upp tillsammans.
Säger Gott Nytt År till alla.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Fina nyårslöften alla har! Gott nytt år alla ifokusare. ^^

Jag har som nyårslöfte att kunna jaga med pilbåge, jag ska nog inte göra det men jag vill kunna. :P
Bra nyårs löften folket har här inne ;D Gott nytt år :)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

#6 Tina
Jobbigt, då blir det ju fel hur du än gör. Om du håller löftet och bryter löftet så har du ju hållit löftet och inte brutit det… :)
// Staffan

#14 Jag förstår inte ett ord vad du säger

#11 det var det vackraste nyårs löfte jag hört

Ja, visst är det svårt att hänga med i svängarna? Du får läsa det fler gånger helt enkelt… :)
// Staffan

#17 Jag förstår inte fortfarande, haha.. Vi får se om hundra år, då kanske jag vet när ram-minnena ligger på 300 GB

#18 Om du först läser det TinaH skriver i #6 och sedan läser det Staffan skrev i #14 så förstår du nog.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#19 Efter läst detta tjugogånger förstår jag finally.. Jag tror jag borde.. sova eller något sådant.

Ja det låter som fina intentioner. Hoppas du inte får ingivelser att bryta dem som så fallet är med alla nyårslöften. Löften är till för att hållas men visst kan det också innebära ett slags måste? Varför brytas det som man lovar sig själv, som är något som förhoppningsvis ska vara positivt?
Men man kan ju ha fokus på det. iFokus så att säga.
Mitt nyårslöfte o för all framtid, tänker aldrig sätta mig i samma sits igen som jag gjort detta år. Dels så blir löftet att skaffa mig iller igen.. o att jag ska sluta röka,
hahaha undrar om jag kan hålla de där sistnämnda men då har jag åtminstone försökt.
Gilla din ts Staffan, man tar mycke för givet idag.

Jag har nu hållit upp med mitt rökande i lite över 3 månader så jag skulle ju kunna lova att fortsätta på den inslagna linjen, men jag har aldrig trott riktigt på detta med löften. Ska man verkligen sätta press på sig själv? Mina nyårslöften brukar stanna vid förhoppningar. Oftast en förhoppning om att jag ska lyckas få andra att trivas i mitt sällskap. Jag fundera på hur de människor är som jag trivs med, och sedan hoppas jag att jag ska lyckas vara just så, så tillgänglig, prestigelös, intresserad, hjälpsam och lyssnande. Om man märker att andra trivs så trivs man ju själv. Så det hoppas jag att jag ska lyckas med 2010. Jag vill att jag och alla andra ska må bra nästa år, och året därpå, kanske några år till o.s.v….

# 14
ATTANS-BANANER!! Du har ett poäng där….att jag inte har tänkte på det!
Hur ska jag nu göra för att reda upp detta nystanet?

Bästa nyårslöftet va när sambon sa att han skulle sluta röka på nyårsafton för 7 år sedan. Och det håller än i dag.
Mitt nyårslöfte för 2010 blir att försöka glädjas åt det positiva som finns i min vardag, även de små sakerna.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sovit bra? Känns det klarare idag?:)
Ja, nu har du skaffat dig något att klura på. Vi ser alla fram emot att se hur du ska ta dig ur den här pinsamma lilla "krisen"… ;)

Jag smälter bara när jag ser det du har skrivit. Så fint!
Mitt nyårslöfte blir att försöka leva upp till den filosofi jag förespråkar på feng shui iFokus.. Skogen, blöta löv och vara i nuet lever jag redan med - landsbygdsbo som jag är, men det skadar inte att bli påmind om hur bra jag har det. Gott Nytt Staffan och alla ni andra!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Själv har jag gett mig ett löfte om att ta ett fotografi varje dag. Just på grund av det du skriver om Staffan, att ta vara på det små guldkornen!
En bild varje dag i 365 dagar.
Snöstormen som rusar utanför husknuten…
Den lilla istappen som hänger på takrännan i eftermiddagssolen…
Snödroppens tappra försök att nå ljuset…
Sädesärlan som springer på gräsmattan…
Sommarens första dopp i den lilla sjön…
Blixt o dunder som far över himlavalvet…
Skördetröskan som slår hö till hästarna…
Svampplockningen i skogen…
De små bäckar som fryser till is…
Första snön…
Nyårsraketer…
Allt ska domumentares o senare publiceras i en fotobok

Vilken härlig idé, det kan säkert bli en fantastisk bildserie. Om man inte alltid har kameran med sig så kanske man kan nöja sig med en bild i veckan eller en i månaden.
Min kära mor Ulla (som faktiskt är Sajtvärd här på Keramik iFokus) brukar ibland göra en väggkalender med en bild för varje månad - superhärligt!
// Staffan
#28 Oj, vilken bra idé! :D
Mitt nyårslöfte är att pumpa musklerna och bli bättre i ryggen så jag kan återgå till att hålla på med tungviktslyft.

Håller med om att det var väldigt kloka ord från Staffan och det känns som ett löfte man faktiskt klarar av att hålla.
Mitt alldeles egna nyårslöfte är att jag ska försöka tillbringa mer tid tillsammans med min son och mitt barnbarn.
Kram till Er alla
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Mitt årliga nyårslöfte är att inte lova något Däremot ska jag försöka förbättra en del saker. Som tex att leva sundare, planera ekonomin bättre
Hoppas alla får ett underbart GOTT NYTT 2010!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Jag ska fortsätta lyssna på min magkänsla och satsa mer på mig själv faktiskt under 2010! Ett riktigt egoår! *s* (ja förutom mina djurs välmående då!)
Ska sträva stenhårt efter att nå mina mål jag satt upp och utveckla mitt intresse för Personlig utveckling och Meditation!
Ska bli ett spännande år!!!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Staffan…
nu ska du vara snäll pöjk och inte göra så jag blir generad….
Hej!
Vilka fina nyårslöften ni har här inget som jag kan ta efter tillexempel om ekonomin eftersom att jag inte ens är myndig.
Jag har suttit här i snart en timme och titta på era nyårslöften och funderat på vad mitt nyårslöfte ska bli och med stor efter tanke så ska det bli att hålla den här vikten jag har nu och helst gå ner ca 1.5 kg så att jag kan fortsätta rida shettisarna jag rider nu och det kan bara vara vikten som kan stoppa att jag ska rida dom på längden lär jag knappast bli längre än 1.63-1.65 cm är bara ca 153 cm nu och hon som äger shettisarna brukar följa med mig på en ridtur ibland och hon är ganska lång och henne kommer jag knappast växa om och hon säger att så länge man inte är alldeles för lång och tar det lugnt på ridturerna så är det bara vikten som bestämmer om man kan rida shettisar.
Här kommer lite mer om mitt nyårlöfte:
1.att hålla vikten jag är i.
2. att ägna mycket tid och intresse till min underbara hund
3 att ha mer roligt och bara njuta av live och inte skaffa några problem iallafall inte i onödan det är bara jobbigt.
Vi får väl kolla nästa nyår och se hur många som kan hålla sitt nyårslöfte

#36 stryk punkt ett en shettis orkar mycket och du är bara 12 år och förstör dig inte med att passa din vikt nu. Du ska växa och utvecklas till att bli en kvinna dom närmaste åren och då behöver du energi, för att friskt liv.
Blir du för lång för ponnyn så går det ju att trickträna, tömköra eller till och med köra in den för att kunna njuta av ponnyn längre.

Mitt nyårslöfte fick ta en lite enklare karaktär i år. Kanske börjar jag bli synisk på gamla dar. Till skillnad från de lite mer ambitiösa varianterna är mitt bara fyra ord långt: "Skärp dig, för f*n".

Jag ska redan idag skriva på min skärmbild:
SE FRAM EMOT DAGEN MED ETT LEENDE
&
TA DET LUGNT DET ORDNAR SIG
Vi får se om det hjälper mig att stressa mindre - som är ju mitt huvudsakliga nyårslöfte, man har ju bara ett liv - i alla fall denna gången :-)
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Mitt nyårslöfte är att bli bättre på att laga mat. :P Och att bli starkare och äta nyttigare så att jag får må bättre.
Jag försåtr precis jag ska definitivt inte banta men jag ska bara se till att inte bli en soffpotatis som bara sitter vid datorn det kan vara en tonårsvarning jag tänker hålla mig igång och ha roligt inte ligga i soffan och slappa jag har läst lite på intenet och jag har fått reda på att om man är ung så ska man inte banta och det tänker jag inte göra men jag ska hålla igång mycket mer än vad jag har gjort den här vintern jag trivs själv inte med att bara slappa hela tiden men det har bara blivit så….

#41 vad glad du gör mig hålla igång och ha ett aktivt liv det är helt rätt vilken ålder man än har och när det gäller shetlandsponnyn kan du ha kul med den ändå även om inte du kan rida den. Jag har tre B-ponny som jag inte kan rida men som ger mig så mycket

Förra nyår var mitt löfte att vara mer öppen och glad mot mina medmänniskor. Resultatet var förbluffande. Man får verkligen tillbaks minst 200% av det man ger ut!
Så jag fortsätter på det temat. Vara mer öppen, glad och intresserad av mina medmänniskor.
Sajtvärd för mitt eget liv
42# Vad skönt att jag gör dig glad det är roligt att gör människor glada.
Det bästa jag vet att göra med shettisar är att köra agility det är jätteroligt.
Jag har precis börjat vara i ett stall som en ung tjej äger hon har 5 st shettisar och hon lär mig så mycket roligt jag har mest fått rida när jag har hållt på med hästar men där jag är nu där får jag köra Agility,köra,göra roliga tricks med hästar och inte bara köra vanlig körning med en häst och vagn i skogen utan också parkörning.

Att se guldkornen i vardagen och att leva i nuet istället för i morgon kallas ofta mindfulness.
Väldigt många tänker mer på i morgon eller igår istället för nu och idag. Livet levs liksom inte, det bara rullar förbi medan man planerar framtiden eller ångrar det förgångna.
Sök på mindfulness så hittar ni både tips och övningar. Jag har gjort sådana övningar i sjukgymnastiken och det är faktiskt ganska otroligt hur mycket man missar av de underbara ting som finns i vardagen.
Mitt nyårslöfte är att försöka leva hälsosammare. Jag har bestämt mig, jag vill inte vara den klumpiga, tjocka, orkeslösa kvinna jag är och det är bara jag som kan ändra på det.

Ni som tyckte min idé om att ta en bild varje dag i 365 dagar kan följa dem på min blogg:)
Nu i skrivande stund endast två bilder men dagarna går…=)