Annons:
Etikettallmänt
Läst 692 ggr
Staffan
2022-03-11 16:30

No iPhone. No tablet. No laptop.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

// Staffan

Annons:
Maria
2022-03-11 16:32
#1

Haha😊

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niklas
2022-03-11 16:33
#2

Det vet ju alla att det är något konstigt med ”människor” som inte har mobil eller dator.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maria
2022-03-11 16:38
#3

Jag brukar roa mig med att kolla in hur många på spårvagnen eller bussen som inte använder sin mobil.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niklas
2022-03-11 16:49
#4

#3: Det låter inte som en räkneövning att somna till.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Vixxen
2022-03-11 16:54
#5

😂😂😂

Maria
2022-03-11 16:58
#6

#4 Haha 😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Christos1974
2022-03-11 17:40
#7

Min far har aldrig haft mobil data eller Ipad.
Han är 78 år gammal.
Så när allt detta kom i vårt liv var han inte mer än 60.
Han valde att inte ha alls nåt sånt.
Självklart har jag o mina bröder fixat till honom en bank id som vi hanterar alla betalningar eller ärende som han behöver i dagens läge.
En grej jag älskar hos honom är att han fortsätter vara en genuin människa som njuter av livet ostörd.

Maria
2022-03-11 17:45
#8

#7 Den sista "orörda" generationen.🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Vixxen
2022-03-11 17:46
#9

#7: Vet en 91-årig gammal dam som fortsätter vara en genuin människa och njuter av livet med nya recept från Google.
Spelar spel, betalar sina räkningar själv med sitt bank-ID och hittar saker att beställa online. Så perspektiven är olika!

Christos1974
2022-03-11 19:34
#10

#9: Det är hon absolut !
Min far var aldrig intresserad av allt detta ,och just därför han brydde sig inte att skaffa allt detta.
Damen du talar om är minst lika genuin .
Har enormt respekt till äldre människor som lyckas hänga med utvecklingen😉

Maria
2022-03-11 20:40
#11

Min farsa dog 2017. Han skulle fylla 90.
Han var nog den mest otekniska man kan tänka sig. När t.ex kassettband kom så klarade han aldrig av det.😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Christos1974
2022-03-11 21:47
#12

#11: Kan säga att dem var , och är väldigt bra dem som lever kvar, i annat som vi kanske tycker det är jobbigt.
Exempel ,när det gäller min far som är låg inkomstpensionär så är jag chockad av hans minne när det gäller priser i "Willys, Coop,Lidl,ica och så vidare.
Han vet vart ska han gå o handla billigt o bra.
Jag skulle aldrig göra det till exempel.
Vi är bekväma. Kommer in i Ica så handlar jag allt där. Oavsett priser.

Maria
2022-03-12 07:08
#13

#12 Sån är jag också. Handlar oavsett pris. Är för bekväm för att åka runt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Draken
2022-03-12 12:48
#14

#0: 😂 ja det är väldigt ovanligt att inte ha mobil eller platta idag.

I höstas blev vi utan internet då blixten tog masten, internet var borta i 2 timmar och ungdomarna var helt förstörda. De hade ingen aning om vad de skulle göra.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

leni49
2022-03-13 16:02
#15

😁

Lena, sajtvärd för NyaKattsajten och hjälper småbusarna med deras blogg.

Grodan
2022-03-15 18:01
#16

Det var jag…

Fast jag brukar oftast störa folk som sitter med sina näsor i sina app-plattor genom att prata med dem… få dem att skratta är mitt mål, för då blir jag glad och så får jag det enda sociala för den dagen…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Stosh R
2022-04-29 12:33
#19

#3: Jag också. Jag gör samma sak varje dag när jag reser till mitt arbete.Det håller mig åtminstone borta från min telefon ett tag.

[keell]
2022-05-01 17:43
#20

Tänk en dag hamnade man där.

Jag som sa nej till allt står nu inför faktum att hjälpa två gamla 93 och 89 år att hänga med med det är tvärnit från alla håll och det liv dom levde har gått ur tiden tragiskt nog.

Vad händer med dom som inte hänger med längre ? det gör mig ont om alla som blir utfrysta och inte kan vara med i samhället.

Det går för fort och alternativ finns inte längre allt är digitalt vad du än gör och är du gammal så finns du inte.

Vilken tragisk utveckling den gör på riktigt ont med alla förfäder och allt som dom kämpat för i sina liv går helt förlorade i en framtid som dom önskat för oss och inte var den så här.

Mänsklighet och värme försvann, var finns vi någonstans och dom som byggde vårt samhälle ? våra förfäder dom får vi absolut inte glömma någonsin.

Annons:
Niklas
2022-05-04 11:32
#21

#20: Jag ser det inte riktigt så. Nu har jag enormt mycket fler sociala kontakter än på exempelvis 70-talet. Då var telefon och brev de stora kontaktvägarna utöver ansikte mot ansikte. Nu har jag daglig kontakt med säkert tio gånger så många som då och kan till och med se dem om jag vill.

Mina förfäder och allt som finns sparat om deras liv är lagrat och tillgängligt för en mycket större krets än den enda person som tidigare hade ansvar för att förvara det fysiskt tills det var dags att föra det vidare till nästa generation. Dessutom har vi fotografier, ljudinspelningar och rörliga filmer nu.

Att många äldre hamnar utanför allt detta är ett problem. Jag gör vad jag kan för att hjälpa mina nära hänga med. Dock ska jag säga att de flesta är väldigt duktiga på egen hand.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: