Annons:
Etikettallmänt
Läst 543 ggr
Staffan
2022-01-28, 21:10

Fina Astrid Lindgren, 20 år sedan hon lämnade oss :(

Ikväll när jag satt i bilen på väg ut till landet med grabben började vi prata om Astrid Lindgren. Tror det var någon låtmelodi som ledde oss in på ämnet. Jonathan som min son heter (namne till storebror i Bröderna Lejonhjärta) frågade då när Astrid Lindren dog.

Jag gissade på 2005 men bad honom söka på Google för att kolla och då konstaterade vi att det idag på dagen var för exakt 20 är sedan. Hon lämnade oss den 28:e januari 2002.

Vill med det här inlägget uppmärksamma det.
Gärna med en tyst minut, för eftertanke.

Hennes berättelser har gett så många människor så mycket glädje och tröst att det är svårt att jämföra henne med någon. Hennes böcker har sålts i 165 miljoner exemplar och finns översatta på 107 språk. Hon närmade sig alltid svåra ämnen men alltid med ett så underbart härligt sätt, och jag är henne evigt tacksam för det.

Hon fick aldrig Nobelpriset i litteratur men kanske är hon den allra största stjärnan i en annan tid, någon annanstans. Jag hoppas det.

Hoppas ni alla får en fin helg, även om den ser ut att bli blåsig… :)

// Staffan

• Redigerat 2022-01-29, 20:00 av Staffan
Annons:
Vixxen
2022-01-28, 21:17

Astrid var fantastisk!

[GIKmio]
2022-01-28, 22:03

Min favorit som Astrid Lindgren skrev och förblir är Saltkråkan 🙂

Tarotstollan
2022-01-28, 23:23

Hon är saknad!💖

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
2022-01-29, 01:12

Hon är bara bäst - vi delar födelsedag hon och jag 💕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

DesK
2022-01-29, 09:17

Fantastiska Astrid Lindgren! Saknad men aldrig glömd! ❤️

Désirée
Afghan lives matter

Carmarino
2022-01-29, 09:47

Har fortfarande kvar en hel del av hennes böcker i bokhyllan. Läste dem flitigt som barn.

P.S. Rubriken är lite missvisande. Astrid fyllde 114 år den 14 november förra året inte den 28 januari i år.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Moon AppleGrey
2022-01-29, 19:55

Min favoritförfattarinna. 💖
Häftigt, hur hennes berättelser och sagor fortfarande berör.

'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland

Värd för Musik & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, & Vikingar

/ Billy

Staffan
2022-01-29, 20:01

#6 Tack Carmarino, för att du påpekade det.

// Staffan

Öland 4ever (oland4ever.com)

Jag träffade henne flera gånger när hon satt på varuhusen och signerade sina böcker. En mycket trevlig och sympatisk kvinna.

Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu

[Brasa]
2022-02-10, 17:22

Vilken fin människa ❤️

Jag tror inte ord kan beskriva det vi känner för Astrid för hon berörde så många liv och så många människor med sina berättelser som satt sina spår så djupt i både glädje och sorg samtidigt som hon nådde fram med hela sin själ det är få förunnat.

Tack fina underbara Astrid ❤️

J
2022-07-24, 11:17

En sann nationalskatt! Tveklöst den bästa barnboksförfattaren genom tiderna, även sett till internationellt. Jag menar Pippi, Ronja, Emil, Madicken, Lotta, Karlsson… Det är helt sjukt. Tycker de gamla filmerna är bra med, sett nästan alla på c more men tycker det är lite synd att börjat göra nya nu.

Dels så blir det ju Ronja Rövardotter, sedan har det länge pratats om Bröderna Lejonhjärta… och ja, visst kanske kan lejonhjärta faktiskt tjäna på en ny version. Men ronja? nä, tack.

Jesus of cool,
Johan Henriksson

Vilka sportpaket finns på C More? Vi kollar på alla C More sportpaket och jämför premium med premium plus. Vad kostar det och utbud?
K
2022-09-27, 16:22

hon var otrolig

Upp till toppen
Annons: