Don't shut me down - ABBA (2021)
Att ABBA skulle komma med nya låtar 2021 var det nog inte många som trodde. Någon kanske också tyckte det vore bäst om de lät bli, risken fanns ju såklart att det inte skulle låta lika bra som förr.
Igår släpptes ändå ett par låtar från kommande skivan och jag tycker det låter lika magiskt som förr. Tänk att det där gänget lyckas överträffa förväntningarna så här 40 år senare. Helt otroligt.
Benny, Björn, Agneta och Frida har lyckats beröra så många människor runt om i världen med sin musik, och nu igen med sin comeback.
Under videon på Youtube ligger det över 6.000 kommentarer och jag tror inte jag sett en enda negativ röst bland de jag hunnit ta del av. Hoppas de själva är där och läser lite så de förstår hur uppskattade de fortfarande är runt om i världen… :)
"ABBA writing music history again. I expected it to be good, but this is truly unbelievable. Sounds exactly like at the peak of their success. What a comeback!"
"Oh God, after so long, this is wonderful. This dark, conflicted world is a little brighter now. Bless the four of you!"
"I hope they realize just what a shining light in the darkness this is for everyone."
"Italy has never forgotten you and we haven't stopped loving you and your songs. And at last you're back to cheer up the world. We really need you. Please stay with us now!"
"World: I've been a bit gloomy lately… ABBA: Hold my beer."
"God bless these 4 souls. Magical talent. I feel blessed to be alive to hear this new gem that brings back very old feelings. Their music is a reflection of their beautiful hearts."
"I feel I need to take the day off work just to listen to these songs over and over. The magic is still there. Amazing. Thank you, ABBA. You're the soundtrack to my life xxx"
"The return of the century, just joy and nostalgia, so good and nice in this sick world, Kudos ABBA."
// Staffan
- Redigerat 2021-09-03, 10:35 av Staffan

Hörde en av låtarna på radion imorse, och nog låter det ABBA alltid - åtminstone ABBA som de lät i början av 1980-talet. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag tycker namnet Voyage låter som ABBA också om man kollar tidigare albumstitlar.

"Någon kanske också tyckte det vore bäst om de lät bli"..
hahaha

Låter verkligen bra!💖
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Ja det var verkligen en överraskning, de känns ju helt klart igen på soundet 😁

Apropå ABBA:
Abba's greatest hits compilation Gold has become the first record to spend 1,000 weeks in the UK's album chart.
Released in 1992, the record is the second biggest-seller of all time in the UK with sales of 5.61 million, only behind Queen's Greatest Hits.
Featuring the Swedish band's biggest songs Dancing Queen, Mamma Mia and Waterloo, it has now spent a total of 19 years and 12 weeks in the top 100.
"Not bad for four old turnips," joked Benny Andersson on hearing the news.
Inlägget är borttaget

Abba är fantastiska!
Inlägget är borttaget
👍👍👍Great Day, ☀️☀️☀️ with Great ABBA music
- Redigerat 2021-09-05, 00:47 av DustyRoad1974
Utanför ABBA museum vid 09:30-tiden igår var det ett 10-tal i kö för i väntan på att dom skulle öppna annars ser man knappt någon utanför där.

Så skoj att se Youtube fyllas upp av sådant… :)
Jag är så glad över att Abba fortsätter att släppa en ny skiva !
Vem hade vågat gissa på det , efter alla dessa år. Dom har ju skapat musik som hela världen älskar. Och det är inga dussin låtar. Låtarna låter fortfarande fräscha och kommer att hålla i många år. Jag tror faktiskt att de kommer att bli evergreens.
Så nu väntar vi på att hela skivan med 11 låtar kommer !!
Smakprovet med dom två släppta skivorna lovar gott………

#13 Kan bara hålla med dig, de är tidlösa.

En till som uppskattade låten… :)
Alltså jag måste bara säga att ABBA rockar fett, så heter det nu men på min tid så var ABBA så i ropet och alla levde ABBA in i varje cell 😎
Fan jag minns 70 talet och när dom slog igenom det var stort som bara 70-talet kunde vittna om och jag älskar 70 tal och hur det vart då något ingen av våra nu kan förstå men det var en sammanhållning som ingen kunde beskriva mer än ABBA för dom var där och dom kunde göra musiken långt in i 2021 och än idag låt LIKA HEJA ABBA ni är alltid bäst…

Postar en till "reaction"… :)
Det är häftigt hur dom berör och liksom bara kliver rakt in i oss med sin musik. Snacka om att ha gåvan att sjunga, spela och skriva musik 😎
En 71-åring, två 75-åringar och en 76-åring. Inte de typiska comeback-hitmakarna. 🙂
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

#19: 😁
ABBAs TikTok innehåller en del nytt och gammalt material. Bland annat finns det covers gjorda av fans. Kolla den här till exempel:
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton