Annons:
Etikettallmänt
Läst 287 ggr
Staffan
8/30/21, 4:31 PM

Stadan Yakutsk (i Siberien i Ryssland)

Nog bäst att dra på långkalsongerna när det är -71C ute…

// Staffan

Annons:
[GIKmio]
8/30/21, 4:48 PM
#1

Det är väl bland det kallaste som uppmäts i världen?

Maleficum
8/30/21, 4:48 PM
#2

Jakutska hästar är så häftiga som klarar av att bo där också! De föds till och med i snön och har speciell genetisk anpassning för att klara den extrema kylan.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maria
8/30/21, 4:58 PM
#3

Fy satan vad kallt. 🥶
Den värsta kylan jag varit med om var i Dalarna med -35. Jag trodde jag skulle avlida.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
8/30/21, 5:29 PM
#4

-35 är inte så farligt om det är på rätt ställe. Jag har frusit mer i -5 på den uppländska slätten än i -35 i Norrbotten. Man fick ju ha 3 par strumpbyxor under den kortkorta kjolen förstås! Och mössa var ju töntigt. 😱

Christos1974
8/30/21, 8:12 PM
#5

Jag vet att 2002 vinter var ute i Botkyrka centrum och kl.02.00 på natten hade -25 , det var så roligt för att när jag försökt komma ur bilen min jobb byxa frös direkt🥶.
Satte mig tillbaka i bilen och tänkte …..nej nu åker jag i kontoret o dricker kafe i stället.

Sindri
8/30/21, 8:18 PM
#6

#5: 🤣

Annons:
Vixxen
8/30/21, 11:11 PM
#7

-42 tror jag är det kallaste jag varit med om, men då la bilens temperaturmätare av helt.

Niklas
8/31/21, 11:03 AM
#8

Inget ”Tomgångskörning max 1 minut” där inte. 😂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Denna kommentar har tagits bort.
Niklas
8/31/21, 11:10 AM
#10

Kul med badlakanet han gjorde en pulka av. 🙂 Sorgligt med tjejen som filmade honom i fem minuter och förfrös fingrarna. 🙁 Makabert att man kan hitta människor som begravdes för 200 år sen i islagret under staden. 😱


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Lussan20
8/31/21, 11:11 AM
#11

Då jag följer hundarna från Jakuts som är infångade och fryser ihjäl och fryser fast så vet jag hur de haft det. Min Ryska kommer från Kaloa vid den stora floden Oka där det också kan bli hemskt kallt gör att arbetet från oss och därifrån känns väldigt meningsfullt. Efter ett 74 årigt liv med hundar så är hon den bästa av dom alla. Fin på alla sätt och vis!
Men vilka pälsar de hade som kom från Jakuts helt makalöst. Det har varit enorma bränder där i sommar dessutom.
Mvh/WL

Niklas
8/31/21, 11:18 AM
#12

Vansinnigt att åka hundsläde utan mössa. 😳

40 procent av befolkningen kommer från Turkiet. 30 procent är Ryssar.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sabah
9/2/21, 9:08 AM
#13

😱 Där är man inte ute långa stunder!!

-34 är det kallaste jag varit ute i.

Är väldigt imponerad av torghandlerskan!! Att det ens förekommer torghandel!!

Vara utan mössa är helt obegripligt och ännu värre att åka hundspann utan mössa!! 😱 Så hemskt!! Stackars örat!!

Och verkligen synd om tjejen som filmade!! 😥


💖🧡💛💚💙💜

Annons:
Sabah
9/2/21, 9:09 AM
#14

#2: Häftigt! 🙂


💖🧡💛💚💙💜

Upp till toppen
Annons: