Annons:
Etikettallmänt
Läst 4174 ggr
Staffan
2019-01-17, 12:18

Att det ska vara så svårt... :)

Annons:
Carmarino
2019-01-17, 12:34

Det känns lite fejkat, för så korkade kan väl inte dagens ungdomar vara? Fast man vet ju aldrig… 😉

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fridhäll
2019-01-17, 13:57

Hahah vad roligt klipp! :) #1 Haha jag tycker inte alls att den känns fejkad! Kan lätt tänka mig att föräldrarna hittade den här telefonen när dom rotade i tex. vinden eller källaren och tänkte att det skulle vara skitkul att visa barnen och ha lite kul och se om barnen visste hur man gör! Sen måste jag tillägga att jag har alltid haft problem med att just gå hela vägen när man ska dra runt den 😂 Vet inte om jag skulle kalla dom korkade med tanke på att dom aldrig verkar ha använt en sån här telefon. Jämfört med dagens teknik som dom är vana och uppväxta med. Som om en person i 80-90 års åldern skulle få en smartphone, dom har ju också "problem" med att hantera den. Ser även mycket yngre personer som kanske är i 60års åldern som fortfarande verkar ha svårt att navigera på touchscreens…. Jag tror att många av oss hade gått lite kämpigt (iallafall JAG hade haft det) med att dra fingret fram och tillbaka hela vägen när man nu är han att bara klicka en/två gånger på en platt skärm 😣😂 Min mamma har fortfarande kvar en Ericofon, den röda kobra (för er som inte vet vad en tex. "Röd kobra" är så var/är det också en fingerskivs(nummerskivs) telefon, likt den i filmen hade den en skiva man roterade för att slå in numret. Denna skiva fanns i botten av telefonen. Den hade ingen sladd till en hörlur/mic utan den hade fingerskiva(nummerskiva)/hörlur/mikrofon i EN och samma makapär, inte som i filmen där man lyfter upp handtaget med mic och hörlur som via en sladd går till "basen" där fingerskivan(nummerskivan) är! Kanske måste nämnas att den hade sladd till väggutag 😄 Jag är inte den bästa på att förklara så skickar med en bild och hoppas den väcker några nostalgiska minnen hos några av er! Sen så kan även jag hålla med om att "dagens ungdomar" kan vara korkade(jag är ju dock 24 så vet inte om jag räknas in men SÅKLART så tycker JAG att jag INTE gör det hahaha, förvånande eller hur?(sarkasm) 😉 ((Vill också tillägga att jag tror att du bara skämtar Carmarino och att jag inte på några sätt och vis tror att du helhjärtat tror att dom är korkade, okej det vet jag ju inte om du tycker…. men tänker mig att du skämtade med "dagens ungdomar… typ av skämt" och kan hålla mig dig om det också, man ser saker som andra(i detta fall ungdomar) gör som får andra att undra hur dom inte kan veta hur man gör? Eller vad det är för något! 😂 (Vill också tillägga att JAG är definitivt INGET undantag gällande att göra/inte veta saker som för andra är helt uppenbart haha men det får man bjuda på 😂😉) Men det är kul att se sånna här klipp!! Det verkade för mig inte vara fejk, men folk gör ju vad som helst för virala klipp och är dom duktiga skådisar/fejkare så ser det ju så klart verkligt ut!! 😄 *bilden är tagen ifrån http://www.k-arv.se/posts/647* (P.s #1 Skrattade högt när jag läste din signatur, fick en sån asgarv från ingenstans! Tack för det 😄😉)

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Carmarino
2019-01-17, 15:04

#2 Nej, jag tror inte att dagens ungdomar är korkade, tvärtom. Tycker bara det är märkligt att det tar 3-4 minuter innan de fattar hur man gör. Jag menar, så många olika sätt att hantera en gammal telefon finns det ju inte. Det borde inte ta mer än en minut högst att testa alla sätt som finns att göra något med den. 🙂

Kul du gillar signaturen. Det betyder att du kunde läsa den. 👍

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Loka03
2019-01-17, 23:00

Jag är en 15 årig tjej som är uppvuxen med en massa gamla prylar. Min pappa är född på 50 talet så vi har både telefoner, möbler, tjock TV till filmer som Sommaren med Monika eller Medan staden sover hemma. Alla är såklart olika och vissa i min ålder vet inte vad en VHS är eller en sådan telefon. Det beror nog på hur man är uppväxt och vilka intressen man har. Själv så älskar jag dessa telefoner! :) Här är en bild på den vi har i halllen, vet inte vilken år den kommer ifrån. Men jag brukade alltid leka med den när jag var yngre haha! :)

Are humans real?👽👽👽

Fridhäll
2019-01-18, 14:45

#3 Hahah ja jag förstår och det var det jag tänkte att du menade med!! 😂😄 Jag tror det är det där med att dra skivan helt runt och se till att man verkligen "får med siffran" 😂 Jag kan se mig själv släppa den alldeles för tidigt. Haha jaa, jag vet inte varför jag tyckte den var så rolig men jag skrattade iallafall!! 😄 #4 Jaa haha jag kommer också ihåg när man skulle gå och hyra film på VHS och så var det alltid någon som inte hade spolat tillbaka filmen så man fick göra det själv! Vilka tider!

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Loka03
2019-01-18, 16:36

#5 Ja det var så jobbigt. Min favoritfilm var Aladdin på VHS och man behövde alltid spola tillbaka så att man såg ju hela filmen och vad som skulle hända haha😂 Och sedan lukten av VHS eller kassettband kommer man aldrig glömma. Jag kommer ihåg att jag brukade trycka på de två stora vita delarna på VHSen och det kanske inte var det bästa men det var kul, de liksom studsade upp och ner haha!😀

Are humans real?👽👽👽

Annons:
Upp till toppen
Annons: