Annons:
Etikettallmänt
Läst 2134 ggr
Staffan
2017-04-13 10:55

Glad Påsk!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hoppas du får en riktigt fin Påskhelg!

Finns det förresten någon som målar ägg numera eller är det något som hör till det förgångna? Påskpyntas det här i landet? :)

// Staffan

Annons:
Honestyisdead
2017-04-13 11:02
#1

Jag påskpyntar inte. Mina föräldrar gör. Ägg målas med brorsonen. 

Önskar dig det samma:)

Farwuq
2017-04-13 11:02
#2

Här målas det inte, men så är jag ju också en bit över 60.
😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

tlover
2017-04-13 11:06
#3

Jag kommer kanske att göra det då vi har en dotter som börjar vara i den åldern att det blir aktuellt men det blir iallafall Kinesiska teägg och dom får ju färg av teet och sojan så lite färg blir det även om vi inte skulle pyssla

l'm back

Nettis!
2017-04-13 11:44
#4

Glad påsk Blir lite påskpynt, inte mycket.

Maria
2017-04-13 12:19
#5

Har man barn hemma blir det säkert en del pynt.

Min son säger att han är sönderpysslad och fick som vuxen rysningar av att gå förbi Panduro😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
2017-04-13 13:13
#6

Påskpyntade gjorde jag i söndags - och jag har inga barn hemma. 🙂

Färga ägg var det däremot länge sedan jag gjorde. Äter visserligen ett kokt ägg till frukost varje dag, men det är knappast lönt att färga dem. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
2Sirius
2017-04-13 16:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Har en låda med påskpynt sedan början av 90-talet… Då jag tog in en Påsk-Björk, igår, (Glasbjörk, [Betula pubescens ssp.]), så är det dags att plocka fram det igen 🙌

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-04-13 16:29
#8

Senast jag tog in björkris så undrade jag varför bladknopparna aldrig slog ut i värmen. Upptäckte varför efter ett tag - katten tyckte det var rena godiset, så hon åt upp varenda knopp. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
2017-04-13 17:33
#9

Hejsan ! 

Önskar med en Glad Påsk ! 🙂

Det va längesen man påskpyntade o målade ägg. 

HH 🙂

[EM L]
2017-04-13 18:13
#10

Glad påsk!

Tjeja
2017-04-13 18:49
#11

Gör inget nu för tiden varken till Påsk eller Jul.. har tyvärr inte energi eller inspiration till att göra något. 😕

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Roosenlilja
2017-04-13 19:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Målar bara ägg i Photoshop ;)
Barnen har flugit ur sitt bo
så nu får jag måla i lugn o ro.

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

JMW
2017-04-14 11:59
#13

Det tillhör nog det förgångna för min del. När barnen var små så påskpysslade vi och jag pyntade järnet hemma. Bytte tom gardiner till påsk. Jisses… Jag har just inget påskpynt kvar mer än två stora porslinstuppar jag ärvt men jag brukar glömma bort dem. Så…nu kanske jag kan ställa fram dem några dagar när jag blev påmind.

Glad Påsk!

Annons:
Maria
2017-04-14 12:05
#14

#13 Samma här.😉

Vårt påskpynt blir påskservetter och påskliljor på bordet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tjeja
2017-04-14 18:09
#15

Faktiskt varit påskkärring idag trots allt! Ha ha ha Inget pynt hemma men på jobbet var det några som målade ägg t o m !

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

jagga-ewe
2017-04-14 22:58
#16

Inget påskris inne i år. Men en påsk-kalender för maken, en strumpa med en öl i för var dag i stilla veckan. Plus att trollen ska gömma ägg åt pappa på påskafton. Och så ska vi ha påskeld om vädret tillåter, det kanske räknas som påskpynt och pyssel? *skratt* Vi kommer säkert måla ägg hos svärmor på påskdagen när hela släkten samlas där. Jag brukar stå över, gillar inte tuschpennor.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Upp till toppen
Annons: