Ny på Kolmården: Wildfire
Kolmårdens nya åkattraktion Wildfire ser riktigt häftig ut... :)
"With three inversions, a top speed of 113 km/h, a drop angle of 83 and 12 airtime moments this ride will be a real game changer. Ready to breathe fire?"

Tur jag sitter stadigt i soffan, för den här åkturen gjorde mig yr i mössan!🤢
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
jag älskar bergodalbanor. Men jag blir oerhört fundersam över detta.. Kolmården.. En djurpark? Hur bra är det för djuren att bygga en fet bergodalbana som kommer få folk att skrika större delen av dygnet? Nu vet jag förvisso inte exakt vart den kommer vara någonstans.. Men jag hoppas verkligen den är långt ifrån närmaste djur, för annars blir det nog bojkott för min del. (Inte för att Kolmården skulle bry sig om vad jag gör, utan för att jag bara hade mått dåligt av vetskapen av vad som händer).
Men som sagt, jag vet ju inte vart den är placerad.
Edit: Finns det andra attraktioner som denna på Kolmården? Har nämligen aldrig varit där. Förstår ju om dom faktiskt har ett litet (eller stort?) nöjesfält sen tidigare.
Detta inlägg läses med en fundersam och undrande ton, för jag vet som sagt inte mycket om detta. 🤪
Nja, den var nog lite för häftig för mig. Jag hoppas på En VR-anläggning i vinter, så jag kan åka hemma utan de risker det är med sådana.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Jag tycker det är fint med fackverkskonstruktionen. Undrar om det är trä eller stål.
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton
#2 Den ligger i backen ner till delfinarium. Håller med dig i att den passar inte in i en djurpark.
#4 Den är av trä.
Den är ju överklagad och får dom avslag på det får dom riva.

#2 Delar din fundersamhet.
Jag förstår inte att det måste till en sådan här skrik-attraktion (som måste kostat ofantligt mycket) för att djurparken ska gå runt. Det passar inte ihop.
Omkringboende har klagat eftersom berg-och-dal-banan genererar en hel del störande ljud, förutom de mänskliga.
Djuren däremot har ingen röst…
#5 Det ska nog mycket till innan en bana som redan finns på plats måste rivas…
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#6 Den kan mycket väl rivas då det inte finns tillstånd för den.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=6389481

OH den verkar superskoj! :D Men håller med om att det är verkligen itne värt det om djuren får lida. MEn jag tycker de kan sätta djuren FRIA; och satsa 100% på nöjespark istället. :) bättre både för djuren och dem, de får nog in mer pengar på mindre jobb…
Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.
Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro.

Det finns andra åkattraktioner på Kolmården. Och om jag minns rätt är de i en egen del av parken en bit från djuren.
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Åh, nu måste jag till Kolmården i sommar!!!
/Christina
Den är totalt onödig. Det finns djur i närheten eller iaf som kommer höra ljuden.
Kunde de inte lagt pengarna på djuren som finns eller köpa in några djur som de inte har? Finns hur många djurparker i världen som helst som har riktigt taskig djurhållning men djuren är uppfödda i fångenskap och är inte lämpade att släppa ut i friheten. De kunde köpt något av de djuren och utökat deras "huvudattraktion" som borde vara just djur!
Alla jag pratat med här i Norrköping tycker att detta är bland de dummaste beslut de tagit.

Linbanan genom safariparken tycker jag var helt rätt väg att gå för att slippa bilar bland djuren. Varför satsar de inte på fler liknande lösningar?