Annons:
Etikettallmänt
Läst 4323 ggr
Staffan
2/17/16, 10:28 AM

Titanic II - Sjösättning 2018

Annons:
Leffe
2/17/16, 10:38 AM
#1

Han har byggt en jättestor dinosaurierpark i Queensland, Australien tidigare.

Skulle vara häftigt få se Titanic innifrån i verkligheten. Det är ett skepp som jag varit fascinerad av länge. Byggde två pastmodeller av fartyget för många år sedan

KickiG
2/17/16, 10:52 AM
#2

Hoppas han inte gör det helt identiskt. Tillräckligt antal livbåtar kunde vara bra att ha. :)

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Farwuq
2/17/16, 1:41 PM
#3

Man kan hoppas på att de vattentäta skotten når lite högre upp på denna kopia.
😉
Sen bör nog också de koleldade ångpannorna bytas ut.
Undras vad en biljett skulle kosta?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tarotstollan
2/18/16, 12:43 AM
#4

Ja, det hade varit spännande att få se Titanic inifrån. Jag har också varit fascinerad av detta skeppet ända sedan jag var liten.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Kitten86
2/18/16, 12:51 PM
#5

Hört om Titanic II förut, det har funnits prat och planer om denna kopia i ganska många år men sen blev det tyst ett tag. Roligt att skeppet nu verkar vara under konstruktion!! Beroende på biljettpris så skulle det definitivt vara roligt att få en chans att se Titanic från insidan 😃 Men vissa modifieringar tvivlar jag inte på att han genomfört….

Vad gäller livbåtarna så har jag för mig att en plan/ritning var att ha några livbåtskopior på deck, precis som på orginalet, men sen att det skulle vara moderna livbåtar (i tillräckligt antal för alla ombord) på ett av de undre planen…. Oavsett ska det som sagt bli spännande att se och höra mer om detta skepp framöver!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Kitten86
2/18/16, 12:54 PM
#6

Var tvungen att kolla upp klippet angående det här med livbåtar 😃

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
Margareta
2/19/16, 12:51 PM
#7

Det finns ett systerfartyg Queen Mary i Long Beach, Los Angeles som jag varit ombord på.
Den skall vara väldigt lik Titanic. Känslan är fantastisk, särskilt klassindelningen var märklig att inse.  Det var verkligen annorlunda då. Jag har rest på moderna kryssningsfartyg i Karibien och det enda jag upplever som gruppering där är den enorma staben på tusentals personer som passar upp, de verkar inte ha det så lätt. Många lämnar familjen (barn) och bor på båten långa perioder, men de är glada, de har ett jobb och får betalt.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

[Diesel-Doris]
2/23/16, 6:13 AM
#8

Ballt! Hoppas jag träffar min stora kärkek <3

John G
2/29/16, 8:01 PM
#9

Eller så kan man åka till White Swan Hotel i staden Alnwick, England.

De köpte i stort sett all inredning från Olympics restauranger och salonger innan hon styckades upp på -30 - talet.

Och jag har för mig att allting används fortfarande.
Där kan man få känslan av livet på Titanic och hennes systerfartyg.

För att förbättra dig, våga verka fördummad.

Kitten86
3/1/16, 5:25 PM
#10

#9
Intressant! Hade jag aldrig hört 😉

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

John G
3/1/16, 8:46 PM
#11

#10

Måste dock lämna viss reservation.
Det är som jag skrev nämligen, jag Tror att allting används fortfarande.
Det är snart tjugo år sedan jag var där nämligen.

För att förbättra dig, våga verka fördummad.

Brodinger
3/8/16, 5:00 AM
#12

Kommer bli mycket intressant när det börjar närma sig jungfru färd. Tycker det är kul också att dom bygger den näst intill likadan som originalet. Skulle vara kul att åka med fartyget.

Upp till toppen
Annons: