Annons:
Etikettallmänt
Läst 4187 ggr
Staffan
12/6/15, 8:13 PM

Förbaskade påslakan!!

Välkommen till följetången ilandsproblem. Idag ska vi prata om påslakan. Den där typen av påslakan som är öppna i fotändan.

Är det någon mer än jag som blir tokig på att dessa alltid äter upp all annan tvätt i tvättmaskinen? Om det finns två påslakan äter det ena alltid upp det ena. Om det finns ett påslakan och någon annan tvätt så är det mer regel än undantag att all övrig tvätt ligger i en klump längst in i påslakanet.

Hur är det möjligt? Oddsen borde ju vara skyhöga för att det ska hända!

Jag brukar alltid ställa in så att tvättmaskinen ska köra ett torktumlar-program när det är färdigtvättat. Det kan jag lika gärna sluta med. Inuti det glupskaste påslakanet ligger ändå en blöt boll med resten av tvätten.

Uppfinnare brukar ju alltid börja med att identifiera ett problem som behöver lösas. I det här fallet borde det finnas en lösning som varken är särskilt dyr eller komplicerad… :)

Så, nu har jag klagat färdigt för idag.

// Staffan

Annons:
Honestyisdead
12/6/15, 8:24 PM
#1

Ja det är mystiskt!  Och irriterande ;)

Grace2009
12/6/15, 8:26 PM
#2

Sy fast några tryckknappar vid öppningen. Stänger du dem innan tvätten så fastnar inget i påslakanet.

Annielle
12/6/15, 8:35 PM
#3

Jag har faktiskt aldrig varit med om att mina påslakan äter upp varandra, de har heller aldrig ätit upp några handdukar, örngott eller lakan som jag tvättar i hop…

Det är enbart om något så litet som en strumpa har råkat hamna i samma tvättmaskin som detta här hänt typ en gång…

Var dig själv, det finns redan så många andra.

AnneN
12/6/15, 8:45 PM
#4

Kan rekommendera påslakan med dragkedja, då slipper man det problemet.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Garntroll]
12/6/15, 8:56 PM
#5

Märkligt. Hur tvättar ni påslakan? Har aldrig hänt mig.

Honestyisdead
12/6/15, 9:01 PM
#6

#4 Det har jag aldrig sett.

Annons:
Kille77a
12/6/15, 9:12 PM
#7

Ojoj verkligen stora problem

Grace2009
12/6/15, 9:22 PM
#8

#5 Hände oss aldrig med den gamla tvättmaskinen, men med den nya gör det. Olika tvättmaskiner tvättar väl lite olika.

#6 Jag köpte faktiskt nya påslakan på IKEA till brorsan, och de hade redan tryckknappar. Mycket praktiskt.

[peter54]
12/6/15, 9:27 PM
#9

Påslakanen är alltid fulla med andra mindre tvättpersedlar när jag tömmer maskinen. Jag har dock aldrig betraktat det som något problem, utan bara tömt ut alltihop tillbaka i korgen med tvätt som ska hängas för tork.

tlover
12/6/15, 9:28 PM
#10

Sy fast knappar eller band som stängs innan tvätt, själv har jag däremot inte det preoblemet

l'm back

Honestyisdead
12/6/15, 9:30 PM
#11

#8 Ja knappar har jag något set med. Men dragkedja har jag inte sett.

Maria
12/6/15, 9:36 PM
#12

Haha, här händer det också att diverse annat hamnar i påslakanen och jag har också undrat varför det alltid blir så😃

Den där bollen med tvättmedel ligger alltid längst ner i påslakanet när jag ska hänga tvätten.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tjeja
12/7/15, 1:00 AM
#13

Är det inte lika bra att använda påslakanen som tvättsäckar och lägga all tvätt i det från början? 🤔

Sedan skall inte påslakan torktumlas utan hängtorka! antingen fritt eller i torkskåp av något slag. (tycker jag, som inte vill ha överskrynkliga lakan)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Staffan
12/7/15, 1:04 AM
#14

#13

Vadå? Har du ingen mangel? :)

Honestyisdead
12/7/15, 1:42 AM
#15

#13 Mina lakan blir skrynkliga efter en natt. Så jag torktumlaren i min tvättmaskin.

Niklas
12/7/15, 11:56 AM
#16

Knyt ett band runt nederänden av påslakanet när du lägger det i maskinen. Problem löst! 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maria
12/7/15, 12:42 PM
#17

#16 Det var ju smart🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Zyperior
12/7/15, 5:23 PM
#18

Om man lägger in all annan tvätt i påslakanet innan man tvättar, spottar påslakanet ut den då istället kanske?? Kan ju vara värt att testa, för vetenskapens och mänsklighetens skull.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annielle
12/7/15, 8:20 PM
#19

Haha! Testa och berätta sen i den här tråden vet ja! 😉

Var dig själv, det finns redan så många andra.

XeZafir
12/10/15, 10:35 AM
#20

Det är otroligt och ett väldigt besvärligt problem. Dock finns det påslakan som har knäppe ner till, dessa är mina favoriter! De öppnar sig inte under tvätt/tumling för att äta upp allt annat utan "uppför" sig som alla annan tvätt :)

Hos mig är de utan knäppe bojkottade ;)

Annons:
RomDoll07
12/11/15, 8:12 PM
#21

Jag har ett enda påslakan med knappar och det är jättebra! Det problem jag har med påslakan är dock inte att tvätta dom utan att täcket långsamt glider ur påslakanet dag för dag allt eftersom jag använder det så jag måste stoppa in täcket på nytt hela tiden. Ännu ett I-landsproblem 😉

Annielle
12/11/15, 8:59 PM
#22

#21

Precis det I-landsproblemet är det enda jag har med påslakan också

Var dig själv, det finns redan så många andra.

RomDoll07
12/11/15, 9:11 PM
#23

#22 Vad trevligt, då är jag inte ensam om det då 😃

Upp till toppen
Annons: