Tuppenja!
Nu var det länge sedan vi körde en Tuppenja-tävling...
De första tre som skriver "Tuppenja!" i en kommentar nedan får två biobiljetter och en popcorn/läsk-biljett hos SF… :)
Enkelt som vanligt.
Klara… färdiga… gå! :)

Tuppenja!
Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Tuppenja!
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Tuppenja!
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"En hund i famnen och en eldkastare i handen"
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"
tuppenja!

Tuppenja!

Grattis Davbjo, Namiko & Mitchika! Skicka mig ett personligt meddelande med er adress så lägger jag biljetterna på lådan.
#4: Close but no cigar - bättre lycka nästa gång! :)
// Staffan
Rackarns rabarb! 😟

ochjag som tyckte jag var tidig ute :D
Men.. tuppenja? Vart kommer det från Staffan? :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Alltså JÄKLAR!!
Jag har suttit i flera månader och verkligen bevakat bloggen för det här .. och så den ENDA dagen då jag sitter ute en extra stund så var jag 5 minuter för sen. 😟
Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
⎡Eyos Hamsteruppföding⎦

åh just ja, den här tävlingen har jag också saknat. synd att man var lite sen att se! :(

#9: Nu hoppas jag att du lärt dig att aldrig gå ut!
Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

#11 Det var det dummaste beslut jag någonsin tagit. Så jag stannar inne från och med nu! 😕😃
Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
⎡Eyos Hamsteruppföding⎦

#8: Var kommer uttrycket från? Ingen aning, du måste fråga den som myntade det. Tycker själv att det skulle vara roliga att veta historien bakom… :)

Ännu inte lyckats hitta ursprung men så tidigt som på 50-talet fanns det. Vittne uppger att det då hette "Tuppen jag" när man skulle t ex ha sista biten av kakan osv.