Annons:
Etikettallmänt
Läst 5192 ggr
Staffan
2015-06-15 11:06

Jag mötte Lassie...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag jobbar med en sajt som heter iFokus. Där har vi en medlem som heter Snovit79. Hon skrev i fredags inne på Nostagi iFokus att hon är god vän med Anders Jakobsson som var med i superkändisbandet Hemliga byrån som släppte "Hej hej hemskt mycket hej". Enligt uppgift är Anders och bandet fortfarande lite stolta över landsplågan... :)

- Länk till Nostalgi iFokus
- Länk till "Hej hej hemskt mycket hej"

Har du någon ännu mer imponerande kändiskoppling? :)

// Staffan

Annons:
Niklas
2015-06-15 11:39
#1

Min kollega Staffan har jobbat med Gurra G från Just D. 😉


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Emo
2015-06-15 13:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En av mina bilder med mig och Edvard Persson har jag använt som underlag till en tavla av prp. Så skrev jag på Konstnärer iFokus:

Bilden med Edvard Persson med häst och vagn är ett gammalt diapositiv taget i nordvästra Skåne augusti 1944. Den lilla ungen längst till höger är jag.

Den är lagd med 40500 pärlor på 45 sammansättbara piggplattor, som vardera rymmer 900 pärlor i en kvadrat med 15 centimeters sida. Det ger en 1,35 m bred och 0,75 m hög tavla.

Fotografen är Hugo Wallin. (Jag har alla rättigheter till bilden)

Jag har en bild från samma dag där jag sitter i Edvard Perssons knä, när han skriver autografer.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2015-06-15 13:45
#3

#1 "Hej hej hemskt mycket hej", den minns man.

😃

#2 Väldigt fin bild, du kan dina saker.

👍🌺🤗

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Davbjo
2015-06-15 15:11
#4

Ricky Gervais har svarat på en av mina tweets. 🏆

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

ChristineL
2015-06-15 17:02
#5

Några kändisar som är stammisar i butiken jag jobbat i; Klara Zimmergren, Louise Karlsson och Stefan Gödicke. Mia Skäringar kom in med jämna mellanrum och även Tomas von Brömsen. Vet inte vem jag blir mest starstruck av 😍

Hoseok
2015-06-15 17:28
#6

Min mammas ex var son till han som spelade Tengil i bröderna lejonhjärta! 😛 Det tycker jag är ballt.

Annars är det väl småsaker med "internetpersonligheter". Typ att jag är barndomsvän med Misslisibells syster och därmed är vän med misslisibell, och att mitt ex gick i samma skola som Pewdiepie, så jag har pratat lite med honom.

Annons:
Tjeja
2015-06-15 21:03
#7

Min pappa lärde Brasse Brännström att joddla! 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Staffan
2015-06-16 20:31
#8

#6 Kneko

> Min mammas ex var son till han som spelade Tengil i > bröderna lejonhjärta! Lipar Det tycker jag är ballt.

Kan bara hålla med - galet coolt! :D

// Staffan

Silver83
2015-06-16 21:09
#9

Släkt (på långt håll, men ändå) med Carl-Axel Dominique 🙂

[Zachapacka]
2015-06-17 14:42
#10

Sean Banan repostade min bild på instagram.

Niklas
2015-06-17 14:47
#11

Vad föreställde den bilden?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Amandla
2015-06-17 15:00
#12

När jag var sådär fjorton år gammal var jag och en kompis på torget i stan, det var flera artister som uppträdde. Det började ösregna och vi såg nog väldigt ynkliga ut för Tore Skogman kom fram och erbjöd oss att sitta under den öppna bakluckan på hans volvo 245 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
DesK
2015-06-17 19:10
#13

En av mina hundar blev kompis med Hoahoas hund, så var gång tv-programmet På spåret gick satt den hunden som limmad framför tv:n när Hoahoa var med 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Frosstis
2015-06-17 19:29
#14

Jag har träffat 5 seconds of summer :P och även Cody Simpson lol

[Neji]1
2015-06-18 03:42
#15

jag tänker att kända människor är vanliga människor dem med, skulle inte spela någon roll för mig om jag hälsar på grannen eller världens mest kända människa. så länge dem är schysta. Vad jag finner inspirerande är människor som gör bra saker för världen.

Men för att säga om jag träffat någon känd människa så ja det har jag nog, minns bara inte namnet ;)

zakkris
2015-06-18 09:45
#16

Har varit på kalas med Shirly Clamp, min syrra var ungdomskompis med henne och hennes syster. Detta var dock innan hon blev känd, men än idag känner hon igen min syster. Jag var så liten då så jag minns inte de mer än att de ska finnas bild på de någon stans i något gammalt album.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Valkyrija
2015-06-18 12:02
#17

Mina släktingar känner trubaduren Oa Gunnarsson och E-Type skulle sovit över hemma hos min mormor och morfar då han och min morfar båda tävlar i samma sport. Nu har jag inte kontakt med någon av mina släktingar men Oa har jag liiite kontakt med 😃Min mamma känner flera stora travkuskar som bl a Kolgjini och Takter och min moster känner fd sångerskan i det svenska rock/metalbandet All Ends 😂

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Valkyrija
2015-06-18 12:02
#18

Känner också Seike från Kerbera lite grann 😂

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[SusanneKs]
2015-06-18 13:26
#19

Min sambo har dansat med Elizabeth Taylor.

Kan det bli så mycket mera "jag mötte Lassie"?

Amandla
2015-06-18 13:29
#20

#19 Smäller klart högst i tråden hittills!😃 Även om jag måste erkänna att jag inte alls känner till många av dem som nämns så är Elisabeth Taylor en av de allra största, mest kända och mest populära filmstjärnorna någonsin 🙂och så även Lassie 😉


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Castiel.
2015-06-18 18:28
#21

Min syster har hånglat med Markoolio.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Tjeja
2015-06-18 21:58
#22

aaa men ska man rabbla upp alla sina Lassies man har med sig har jag fler att komma med också..

Jag har körat med Martin Stenmark, Min morbror som är polis i Canada har tagit Clint Eastwood for tjuvfiske är ett par till.. har fler på lager… men jag tycker ändå det att min far lärt en av mina barndomsvaforiter (Brasse) att joddla smäller högst bland mina Lassies i alla fall. 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

MissClue
2015-06-18 22:10
#23

Min pappa spelade lite fotboll med Per Gessle då dom var unga.

Peter Wahlbeck viskade ngt speciellt i mitt öra en gång uppe i Örebro 😜

Jag satt 30m från Rolf Lassgård på en ödslig strand

Sen fick jag 50 öre dricks av en av Norges rikaste personer, Olav Thon. "Den är till dig" - jo man tackar 😃

I love not man the less, but Nature more…

Jojaton
2015-06-18 22:34
#24

Har en vän vars mamma blivit bjuden på fika av Per Gessle. De satt bredvid varandra under en flygresa och hon hade ingen aning om vem han var, vilket han antagligen tyckte var himla trevligt - så han ville bjuda henne på fika när de kom fram. Hon avböjde dock eftersom hon inte trodde hans fru skulle uppskatta det 😂

När jag gick i grundskolan hade jag en musiklärare som var/är med i Wizex, som kommit tvåa i Melodifestivalen för en himla massa år sedan.

Johanna - Instagram

Catta-
2015-06-19 01:34
#25

Jag gick i samma skola samtidigt som Kjell Bergkvist döttrar. Min fasters dotter gick i samma klass som trummisen i Kent. Jag bodde fem meter från Per Morberg i två veckor utan att veta om det(😜).

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Emo
2015-06-19 05:36
#26

På 50-talet när jag rastade min hund, träffade jag flera gånger Sveriges då rikaste man Henry Dunker när han samtidigt rastade sin pudel Gebiss. Det var han som lärde mig att jag inte behövde ha hunden kopplad om den löd så att jag hade kontroll på den. Det var till stor glädje för hunden och mig.

http://www.hd.se/lokalt/helsingborg/2005/12/27/har-bodde-sveriges-rikaste-man/

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Castiel.
2015-06-19 16:26
#27

Just det, Per Gessle satt bakom mig på flygplanet från Ängelholm till Stockholm för några år sedan! Det var rätt coolt, men visste inte att det var han förrän min syster påpekade det när jag kom ut från flygplanet.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
Tarotstollan
2015-06-19 22:24
#28

Jag sprang på Helge Skog i mataffären för många år sedan. Pratar ganska ofta med Shirley Clamps mamma då hon bor i samma hus som jag, och pratade även ofta med Shirleys syster då hon bodde i huset bredvid mig i många år innan hon flyttade förra året. Hon och jag delar samma intresse för tarotkort!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[GIKmio]
2015-06-20 01:11
#29

Börje Salming har jag gett en klapp på axeln och efter tack för autografen fick jag ett vänligt svar tillbaka. Börje är så ödmjuk så man skulle tro att han jobbat i gruvan hemma i Kiruna under alla år istället för att tjänat miljoner på hockey borta i Nordamerika.. Inga divalater där inte.

Calcifer
2015-06-20 13:47
#30

Jag har träffat kändisar från England och USA, främst skådisar men även musiker. Lite över 25 stycken kanske. Kramat en del, pratat länge med en del, och snabbträffat en del.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Kyllan56
2015-06-20 16:41
#31

Min bästa kompis - som bodde i huset bredvid mitt -  storebror var kompis med Dan Hylander, så Dan har jag träffade jag ofta. Min bästa kompis storasyster blev en känd konstnär i Sverige och har varit med i sommarpratarna.  Så hon träffade nästan dagligen, då jag mer eller mindre bodde hemma hos min bästis.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[Synnerlig]
2015-06-20 22:55
#32

Långt bak i min släkt så har vi en som krigade för Napoleon och fick motta en gåva för att han var duktig typ. Fast han kanske inte räknas som kändis direkt :P Sen har min mamma varit tillsammans med Angus Macfadyen när hon var ung. Han har spelat i bland annat Braveheart.

Niklas
2015-06-21 17:39
#33

Jo då, Napoleon är hyfsat känd. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

taylor__lambert
2015-06-21 18:00
#34

Vet inte om det räknas, men mamma när hon var liten var hon 24/7 på Oscars teatern då mormor jobbade där, hon träffade kungen en gång, och massor av människor som spelade där. Kan inte alla namnen, men fantomen på operan, dom har hon träffat och typ massa andra :p själv har jag träffat snubben ifrån telia reklamen, han bor i enköping XD men största drömmen som aldrig verkar gå i uppfyllelse är att få träffa adam lambert *suck*

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
ElisabethB
2015-06-22 01:52
#35

Min mormor var gift med Sven Jerring…

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Skorpion76
2015-06-23 06:35
#36

Tack för länken till Nostalgi! Det är min sajt!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Upp till toppen
Annons: