Annons:
Etikettallmänt
Läst 4000 ggr
Staffan
2014-12-16, 15:09

Ny Funktion: Lexikon

För en liten stund sedan lade vi ut en helt ny funktion. Jag ska försöka beskriva den i korthet nedan - men ha i åtanke att min lingvistiska smidighet är ytterst begränsad.

Okej, då kör vi…

1.) När du skriver ett inlägg eller en artikel finns numera den nya kryssrutan; "Tillhör sajtens lexikon". Kryssa för den om du vill att RUBRIKEN på inlägget ska vara ett ord tillhörande den aktuella sajtens Lexikon.

2.) Förekomster av ditt lexikonord i samtliga tidigare inlägg och artiklar på sajten kommer nu att länkas till ditt nya inlägg. Länken är till utseendet diskret och skiljer sig från vanliga länkar.

3.) Lexikonordet läggs direkt upp på sidan "Lexikon" som finns i menyn över inläggen. 

4.) Lexikonordet är på alla sätt förutom ovanstående en helt vanlig tråd som går att använda för diskussioner. Observera att det innefattar regeln att författaren bara kan redigera inlägget under en timme från det att det postades.

That's it.

Tillägg:

Att vi har skapat funktionen beror på att det finns så mycket…

- begrepp
- termer
- uppfödare
- ingredienser
- personer
- stilar
- filmer
- tekniker
- slang
- platser
- osv

…som förtjänar att lyftas fram och göras lättillgängliga för den som är intresserad av att veta mer. Vi har av flera anledningar valt att göra den här funktionen öppen för alla. Framförallt för att det är roligare att alla kan vara med och skapa listan tillsammans.

Startar en tråd inne på Support iFokus också där ni gärna får berätta om eventuella buggar. Kom ihåg att rensa ditt cacheminne och starta om din webbläsare innan du drar slutsatsen att något som inte fungerar är en bugg… :)

// Staffan

Annons:
Maja
2014-12-17, 08:39

Toppen!

Jag vill inte vara jobbig, men rätt ska vara rätt.

Det står "Tillhör sajtens ordlista (viktigt med rubriken)", inte ordet "lexikon" Tänkte bara så att det inte skapar förvirring. 😉

Staffan
2014-12-17, 09:15

#1 Maja

Bra synpunkt - det ska vi ändra så fort vi kan.

// Staffan

Maja
2014-12-17, 11:40

🙂

Zakaraa
2014-12-17, 22:43

Har inte riktigt förstått allt men det kommer med tiden 😃
Det låter najs i alla fall, haha 👍

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Gittan
2014-12-18, 01:36

En jättebra funktion.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Zakaraa
2014-12-18, 01:49

Kom på en fråga helt plötsligt, säg att jag lagt till ett ord, kan jag sedan ta bort det (om jag nu skulle behöva det av någon anledning)?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
Staffan
2014-12-18, 16:15

#1 Maja Nu är det fixat! :) // Staffan

Maja
2014-12-19, 03:03

#7 - Toppen! 👍

quester
2014-12-19, 22:56

Förstår inte alls funktionen. Kan du vara snäll och förklara lite tydligare så att även"Dummies" förstår.

Maja
2014-12-20, 01:56

#9 - Finns en förklaring här! 🙂

Upp till toppen
Annons: