Annons:
Etikettallmänt
Läst 2306 ggr
Staffan
2014-11-24 13:49

Tack!

För en dryg månad sedan skänkte vi pengar till Läkare utan gränser. Jag bifogar tack-brevet eftersom att det är lika mycket riktat till er som surfar på iFokus och tar del av den reklam som finns på sidan. Det är vi tillsammans som lämnat bidraget.

Jag vill med det här blogginlägget också passa på att personligen rikta ett stort och varmt tack till alla er som använder iFokus utan att aktivera någon Adblock-programvara. Det är tack vare er som vi kan fortsätta tillhandahålla och utveckla iFokus. Tacket är även riktat till er som köpt "iFokus utan reklam".

För snart ett år sedan byggde vi en mobilversion för iFokus, och i somras lanserade vi en ny desktopversion (med färre annonser än den gamla sajten). Kostnaden för drift och omfattande utvecklingsprojekt som dessa kunde vi bära tack vare er som använder iFokus utan att ha aktiverat en adblock-programvara. Detsamma gäller den nya server vi nyss köpt in för att ännu bättre kunna ta hand om de två miljoner besök iFokus får varje månad.

Jag vet att det finns de som hatar reklam och som tycker att vi har alldeles för mycket reklam på iFokus, men jag vill som en jämförelse meddela att om man besöker till exempel SvD så finns där över 30 banners på en enda sida. Vi jobbar hela tiden hårt på att hitta ett fåtal annonsplatser som fungerar bra utan att svämma över sidan med reklam. I dagsläget har vi fem annonsplatser.

Ända sedan starten av iFokus 2005 har vår affärsidé varit att tillhandahålla ett bra verktyg för att dela sina intressen tillsammans med andra - utan att ta något betalt av er som använder tjänsten. Den modellen vill vi försöka hålla fast vid och det är därför vi är så tacksamma gentemot alla er som gör det möjligt. 

🙂

// Staffan

Annons:
Emo
2014-11-24 14:19
#1

Tack till er, som lyssnar till oss och gör så gott ni kan för att vi ska trivas här.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2014-11-24 14:40
#2

Tack!

🌺🏆

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mli.H
2014-11-25 09:04
#3

Haha, fick besök av Natalie Gerami igår. Hon som skrev boken "Uppdrag Sudan - min tid med läkare utan gränser". Rekommenderar ^^

Zyperior
2014-11-25 12:55
#4

Jag har whitelistat *ifokus.se* i min adblocker nu. Får se hur det funkar. Blir det för jobbigt (t.ex. videoreklamen här ovan) så kan jag göra undantag för www.ifokus.se iaf.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Upp till toppen
Annons: