Annons:
Etikettallmänt
Läst 2891 ggr
Staffan
10/7/14, 11:38 AM

En gång till! En gång till! :)

Jag körde en Tuppenja-tävling i förra veckan och det inlägget fick över 100 röster(!). Tänkte därför att vi kör en till nu idag, här och nu. Reglerna är desamma som senast:

Den första som kommentarer det här blogginlägget med ett "TUPPENJA!" vinner ett par biobiljetter med tillhörande läsk och popcorn.

Vi är som vanligt stenhårda med den enda regeln att ordet måste vara skrivet med stora bokstäver samt ett uppropstecken efter utan mellanslag.

Vem drar snabbast idag? :)

// Staffan

Annons:
jossa5
10/7/14, 11:42 AM
#1

TUPPENJA!

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Allamej
10/7/14, 11:49 AM
#2

TUPPENJA!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Maria
10/7/14, 11:51 AM
#3

Attans igen…..😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Staffan
10/7/14, 11:54 AM
#4

Grattis jossa5 - jag tar kontakt med dig via ett privat meddelande så reder vi ut vilken adress jag ska skicka bio- och menybiljetter till… :)

// Staffan

Jonniis
10/7/14, 11:55 AM
#5

Arsh då! 😃


Frida B
10/7/14, 1:58 PM
#6

Meeen… Får hålla lite bättre koll på iFokus bloggen hädanefter… Hade varit kul att gå på bio för en gång skull.. :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Medaljjägaren
10/7/14, 2:59 PM
#7

Men tusan. #3 håller med dig fullständigt ;-)

YEY, INSIDER!

linda88
10/7/14, 3:07 PM
#8

Kan ni inte ha en tävling där alla i alla fall har chansen att vinna. 
/ Jagerkännerattjagärvärldenssämstaförlorare!

Medaljjägaren
10/7/14, 3:09 PM
#9

#8 Ja, då får ju Maria stackarn en förskrämd chans ;-)

YEY, INSIDER!

Stephanie
10/7/14, 8:20 PM
#10

#8 Varför har du ingen chans att vinna? 🙂 Alla har ju lika stor chans att råka se inlägget när det läggs upp.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

kattöga
10/7/14, 8:22 PM
#11

När kommer "TröstprisTuppenja!"?

(För en gammal och senil tanta tar det lååååång tid att skriva ett Tuppenja-inlägg………. 😉)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

linda88
10/7/14, 8:44 PM
#12

#10 Alla har inte möjlighet att sitta vid datorn under dagen, kanske någon ser de och ska skriva in de men så krånglar uppkopplingen bla bla bla vad som helst.

kattöga
10/7/14, 8:45 PM
#13

Men det här är lek……… (inte allvar…….) ;)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
Maria
10/7/14, 8:47 PM
#14

#12 Haha, menar du allvar? Det här är ju en kul grej och rena rama slumpen om man råkar sitta vid datorn vid rätt tillfälle. 

Jag har missat två gånger nu med bara några minuter men är inte ledsen för det😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

linda88
10/7/14, 10:11 PM
#15

Tävling är alltid tävling för en riktigt tävlingsmänniska. Lek hade de varit om de var så att den första som skrev fick äran av att skriva först men nu är vinsten på tävlingen ändå värd ca 300 kr

Frida B
10/7/14, 10:19 PM
#16

#15 men… Det är på skoj..? ;) Och en riktig tävlingsmänniska är även en bra förlorare och grattar vinnaren och tycker att det var kul ändå :D Jag är också en riktig tävlingsmänniska men inte blir jag så besviken för att jag inte vann :D

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Stephanie
10/7/14, 11:27 PM
#17

#15 Dags att chilla lite i tävlingsnerverna va? Den här typen av tävling är ju lika enkel för alla att vinna i! Du kan ju inte gnälla på att du inte kunde sitta vid datorn just då… Nästa gång kanske det är du som sitter vid datorn när tävlingen drar igång medan dagens vinnare kanske inte kan logga in just då.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

linda88
10/8/14, 8:33 AM
#18

De spelar ingen roll jag får tycka som jag vill o komma med synpunkter varför är det så svårt för er?

Frida B
10/8/14, 8:40 AM
#19

#18 det är inte svårt, bara synd att inte alla kan ta en "förlust".

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Maria
10/8/14, 3:36 PM
#20

#18 Det är klart att du får tycka vad du vill men det är synd att du gör en kul tråd tråkig och missunnar jossa5 hennes vinst.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
linda88
10/8/14, 3:59 PM
#21

Maria nu vet jag inte hur pass läskunnig du är men jag har inte skrivit någonstans att jag missunnar jossa5 vinsten.

Sedan tycker jag att de är alldeles utmärkt att komma med synpunkter och förslag just här där de tydligt syns sen väljer ju Staffan o göra vad fan han vill med de.

Maria
10/8/14, 4:12 PM
#22

Jag tycker tyvärr att du solkat ner en trevlig tråd och att du inte kan glädjas för jossan5 är trist och så är du fräck nog att ifrågasätta min läskunnighet.

Gissar att det dröjer innan Staffan utlyser en ny tävling.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

linda88
10/8/14, 4:18 PM
#23

Du tycker som du gör och jag som jag gör. Varför måste du då ifrågasätta mitt tyckande? Dessutom börjar du berätta för mig vad jag skall tycka och tänka bara för att du tolkar vad jag menar helt fel. De om något är väl att förstöra en tråd. Skärp dig o låt folk uttrycka sig som de vill utan o lägga näsan i blöt!

Upp till toppen
Annons: