Annons:
Etikettallmänt
Läst 5724 ggr
Niklas
2014-06-23 10:38

Idag lanserar vi iFokus 3.0

Räkna med att det både blir störningar och tidvis är helt otillgängligt. Räkna också med att det blir bra när det är klart. :-)

Det mesta i nya versionen finns på ungefär samma plats som i den gamla. iFokus-grejer uppe till vänster, sajtrelaterade grejer i mittenmenyn och personliga saker uppe till höger.

Håll tummarna för oss! 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Maria
2014-06-23 10:40
#1

Tummar hålles😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niklas
2014-06-23 10:41
#2

Tack!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Emo
2014-06-23 10:44
#3

Ser bra ut.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Marinas Mix
2014-06-23 10:45
#4

Så kul.👍

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Blodfot
2014-06-23 10:48
#5

Yey!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Leon1973
2014-06-23 11:59
#6

Ser framemot detta.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Annons:
GiraffTunga
2014-06-23 12:53
#7

Vad kul men vilken tid?

You can not judge me unless you know me.

Niklas
2014-06-23 13:00
#8

Det kan jag inte svara på. Det är en stor grej så räkna med problem hela dagen och kvällen så blir du inte besviken.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

GiraffTunga
2014-06-23 13:05
#9

Okej, längtar! :)

You can not judge me unless you know me.

JohannaEkroth
2014-06-23 13:16
#10

Nice. 🙂

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

deeman
2014-06-23 15:08
#11

Spännande :-)

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


[mommo 12]
2014-06-23 15:32
#12

Låter läskigt tycker jag…

deeman
2014-06-23 17:20
#13

Oj, nu börjar det hända lite grejer. Dock så ser jag ingen responsive design"följsamhet" i desktopläget i min bärbara, kanske kommer under  dagen?

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Annons:
[mommo 12]
2014-06-23 17:22
#14

Nu har det fantastiska hänt, tur att jag överlevde…

GiraffTunga
2014-06-23 17:31
#15

Oj vad fint det blev

You can not judge me unless you know me.

deeman
2014-06-23 17:35
#16

Webbprogrammering har fått titeln
"Development i fokus"?  Och hur var det nu med omarbetningen av "Hemsidor i Fokus" och "Webbprogrammering"  - något på gång inom det närmaste?

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Zakaraa
2014-06-23 17:37
#17

Jag måste erkänna att det ser mer ut som en mobilversion än en datorversion :/
Är inte direkt förtjust i nya layouten då den är på tok för stor för min lilla laptop skärm men det är som med de flesta nya hemsidor, allt är skapat för att bli större och större.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Leon1973
2014-06-23 20:59
#18

Jag håller med #17, jag var tvungen att minska på storleken i webbläsaren. Typsnittet är allt för stort.

Alla är inte gravt synskadade  ;)

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Niklas
2014-06-23 21:41
#19

#18: Och du har inte av misstag ändrat inställningen här på iFokus? Prova att trycka på knappen i menyn och se om det blir mindre.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Leon1973
2014-06-23 21:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Nej usch…

Om du menar denna knappen så blev det bara värre när jag klickade på den.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Annons:
nottheonly
2014-06-23 22:13
#21

Hade helt missat detta så trodde först jag hade kommit helt fel. Haha! som vanligt så känns det lite små konstigt i början eftersom man är så van med det gamla, men det blir nog bra 🙂

Scorpio97
2014-06-23 22:30
#22

Är inte heller så förtjust i ändringen, föredrog gamla. Tycker allt känns lite kantigt liksom, gamla kändes "mjukare". Vet inte riktigt hur jag ska förklara.

Men jag vänjer mig säkert, om några veckor kommer det inte kännas lika konstigt (:


//Jessie

Blodfot
2014-06-23 22:39
#23

Gillar den gamla bätre om jag ska vara ärlig?

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

nickiee
2014-06-23 23:04
#24

nya sidan är för j*vlig gillas inte den gamla va bättre  håller med nr 23 + 18   alla är inte gravt synskadade som 18 skriver . + allt är för stort .. efter detta nu kommer jag att minska ner å va på ifokus

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Icaros02
2014-06-24 10:49
#25

Som #21 sa: Att det kändes som att man inte va på rätt sida. Så kändes det för mig också😊Men jag kommer att vänja mig😊😊

Amandla
2014-06-24 13:04
#26

Här fungerar inte Upp till inläggslistan-knappen för mig, men det gör den annars.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Emo
2014-06-24 13:17
#27

Kul att se hur det går framåt. Många kommer med information, som kan hjälpa till att göra den nya versionen bättre. Tråkigt bara att så många inte förstår att det tar tid.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Zakaraa
2014-06-24 18:18
#28

Jag vet inte ifall ni är medvetna om det och det jobbas med det (i och med att det är så nytt) men säger till ändå utifall att.
När man ska klicka på bilderna så öppnas det i fönstret istället för att komma som ett popupp-fönster så man måste backa och hålla på för att kolla på bilderna. Om man inte använder CTRL+klick men har man bara en hand att jobba med tar det lång tid och är drygt :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Namida
2014-06-24 18:54
#29

Jag föredrar iFokus 2.0! Allt är för stort nu, och alldeles för vitt. 

Och, vart hittar jag guldmynten?

/Felicia Meeske
 flickr  <- Mina fotografier  | dA - Mina teckningar | feliciaskonst.se

Zakaraa
2014-06-24 19:23
#30

Kommer sidan få någon bakgrund eller kommer den vara såhär totalt blank utan någon grund?
För mig flyter allt ut då det liksom inte finns någon markering som markerar vart inläggen tar slut och vart bakgrunden tar över.

Samt att det är synd att det används svart mot vitt istället för ex mörk grå mot ljus grå (jag fick lära mig att vitt och svart var "förbjudet" när jag pluggade webdesign, det var det värsta man kunde använda och helt ärligt förstår jag nu varför :/) Att använda exempelvis #333333 istället för #000000, de små skillnaderna i nyansen på färgerna gör enorm skillnad för ögonen. Det ser ut som att ni försöker underlätta för de lite mer synskadade (i och med textförstoringen?)  Superbra! men valet av färg är inte särskilt anpassat för just synskadade. Jag som inte har haft problem innan har nu svårt att läsa diverse saker då det verkligen lyser av det vita vilket för att det efter en tid gör ont i ögonen.

Jag gillade den föregående layout, det enda som saknades där var versionen innan dess nummer som blinkade när man fått ett nytt PM till vänster om den rutan. Jag önskar att Det kunde tagits tillbaka istället för att göra om hela sidan.
Nu är sidan Ännu större vilket jag hade problem med, som jag även påtalat tidigare att sidan inte var anpassad för laptop skärmar utan endast större ex widescreen skärmar. Nu är det ännu värre och större - varför ska allt bli större nu för tiden? Större är inte alltid bättre, som många påpekat redan i tråden (dock endast om textstorleken)

Ska jag vara extremt ärlig så ser det här ut som en beta version för en helt ny hemsida från någon som precis avslutat webdesign A kursen och fått Godkänt i betyg för det här är samma typ av layout som de visade upp :/
iFokus har tagit ett steg Bakåt i layoututvecklingen istället för frammåt.

Det står att det är dag 2 av layout 3.0 alltså kan jag anta att sidans layout är klar och det bara är buggar som fixas nu? Eller?
I så fall är jag extremt besviken i och med den snygga design ni visat att ni kan jobba med innan och verkligen tagit steget bakåt och står på startsprånget för layouten istället för en färdig.

Jag hoppas ni kan ta min kommentar som lite konstruktiv kritik då jag är en lojal iFokus:are, inga andra forum håller samma status och jag tycker ni gör ett toppenjobb men tyvärr är detta ett snedsteg i mina ögon när jag sett hur duktiga ni är vanligtvis. 

Kul med förändring och att ni verkligen lägger arbete på sajten dock! Även om jag personligen inte alls gillar hur resultatet blivit, hehe.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Anna
2014-06-24 21:09
#31

Det är nog väldigt svårt att göra alla nöjda. Jag har jobbat med webbdesign i flera år och tycker detta är ett stort steg framåt och helt i rätt riktning vad gäller layout och utseende. Jag tyckte aldrig att tidigare versioner var estetiskt tilltalande, men nu känns iFokus äntligen modernt och rätt i tiden. :)

Vid alla tidigare större uppdateringar av iFokus har det alltid varit samma blandade åsikter där många är nöjda och många väldigt missnöjda. Jag tror att det oftast handlar om en vanesak - om ett par veckor tror jag de flesta kommer tycka allt känns bättre. Då har nog även alla små buggar blivit åtgärdade, och kanske vissa designelement förbättrade.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

ElinaPersson
2014-06-25 00:33
#32

Jag tycker den nya versionen är på tok för ljus för ögonen, får sitta och kisa nu på kvällen för att kunna läsa vilket är jättetråkigt! 😕

Tycker att #30 lämnat riktigt bra feedback och jag håller med i de hon säger, hoppas att ni kanske tar åt er utav det 😉

Förövrigt, tycker texten är för stor och det känns som att typsnittet har ändrats också?

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Emo
2014-06-25 06:40
#33

Ni, som är missnöjda med sådant som ni själva kan ändra på era egna datorer, varför gör ni inte det?  Kopierat från tråden på *SUPPORT*:

2014-06-24 19:14 #146 av: Emo

Det har varit två lärorika dagar. Först fick jag ordna så att iFokus fick plats på bildskärmen utan att jag skulle behöva scrolla i sidled. Det ordnades genom att sätta Zoom till 90%
Sen var det den bländande bakgrunden. Det tog en stund innan jag hittat alla reglage, så att den blev mildare.
Det tog lite tid att fixa texten, men det finns hjälp för det också även om jag fick göra om det några gånger.
Nu har jag lärt mig mer om min dator.
Så småningom får jag kanske veta vad vissa bildproblem beror på. En dag till, sen börjar jag att justera bilder och laddar in nya där det behövs och jag kan fixa det.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Leon1973
2014-06-25 08:06
#34

#33 saken är den Emo att det är saker som man egentligen inte ska behöva ändra på för att "vistas" på en hemsida.

Jag zoomar ut två gånger vilket enligt chrome blir 75%, jag skulle kunna nöja mig med 90% men jag personligen tycker att det är för stort där med.

Jag kan bara säga att jag redan märkt att jag besöker sidan mindre och om man själv märker av att man ändrar sina "surfrutiner" bara på några dagar är det något som inte stämmer. Människan gillar inte förändringar det är en sak jag märker av dagligen i mitt arbete och man vänjer sig, men jag tycker att "felen" som uppstått är för många, men jag vill ändå påpeka att jag tycker teamet kämpar på bra som sjutton med iFokus. Om det faller bort några "stammisar" så kommer det ändå att komma in nya.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Annons:
nickiee
2014-06-25 08:40
#35

34… bra skrivet håller med dej där . jag kan inte datorer så bra så jag har ej hittat var jag zoomar mindre + måste dämpa den vita färgen för starkt för mina ögon . som du skriver att du minskat va på sidan .det märker jag med av att jag gjort för va jag inne flera gånger om dan nu är jag nere på 1 gång om dan å även det kommer att minska för min del .   dom kämpar på bra för å göra det sämre ja inte  bättre

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Niklas
2014-06-25 09:24
#36

"dom kämpar på bra för å göra det sämre ja inte  bättre"

Exakt, det har varit vår strategi under de här nio åren. Det har tagit oss från noll till 1,5 miljoner besökare per månad. 😉


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Leon1973
2014-06-25 09:46
#37

#35 tvärt om, jag tycker de under min hittills korta vistelse här har gjort mycket bra. Jag gillar färgsättningen som är nu bättre än den som var innan, men jag föredrar vitt och ljust framför mörkt.

Det enda jag har synpunkter på är storleken på är text och menyer, framför allt är det irriterade att man måste zooma ut varje gång man råkar trilla in på en ny sida och eftersom jag dagligen använder 4-5 olika datorer blir det trist i längden att sitta och zooma ut på sidor.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Zakaraa
2014-06-25 11:56
#38

Jag finner att det är på tok för stort, jag får scrolla åt sidan för att kunna se högerfältet då den försvinner ur synfältet på skärmen för mig.
Jag kan leva med uppdateringen om det kunde göras Mindre för det är på tok för stort nu och att zooma ut hjälper inte direkt då även jag måste zooma ut två steg (75%) och då är det inte läsbart det som står.

Sedan skulle jag uppskatta om jag fick svar på påståendet jag skrev i #30 ang om layouten vad klar eller inte? Såg ju att bla Niklas varit inne och läst :)
Samt tankarna om färgerna, eftersom vitt Är extremt svårt att läsa texter på en kritvit bakgrund.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

LosGinos
2014-06-25 14:26
#39

Hmm.. Jag vill inte vara den som kommer och är negativ och säger att alla är dåliga, men antingen har ni fruktansvärt låg upplösning på skärmen, eller så har ni en 12" skärm. Jag har min 24" skärm, hög upplösning och allt får plats, precis som vid tidigare versioner av iFokus. Nej, ni har gjort ett bra jobb med sidan grabbar, stolta skall ni vara!

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Leon1973
2014-06-25 15:27
#40

Jag kör dubbla 24" och kör full HD

Minskar ändå till 75% för att få ner stoleken.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Saga85
2014-06-25 18:37
#41

Jag tycker om iFokus, men klara knappt av att gå in på bl.a. Feminism.iFokus p.g.a den skrikande färgen. Och så tvingas jag att att antingen själv ändra storlek med +/- på datorn, för varje gång jag byter sajt.

Måste nog stänga ner iFokus nu för ett tag, klarar inte av längre stunder längre. 

Kan ju lägga in något positivt också - jag tycker om flera av de nya bannerns.

Annons:
[Tilde]
2014-06-25 18:53
#42

#39 Samma här, allt ser jättebra ut på min skärm (har en vanlig laptop på 15,6" så normalstor skärm)! Bra storlek på text och superbra att allt blev mer "utbrett" - gillade aldrig den ihopkrampade designen i trådarna. Så för mig är detta ett stort plus 👍

Niklas
2014-06-25 21:02
#43

#38: Layouten på en webbplats är aldrig klar sett i ett mer än kortsiktigt perspektiv. Det enda jag kan säga är att den är klar för dagen. I morgon är en ny dag och då vet vi inte vad som händer.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Farwuq
2014-06-26 19:02
#44

Kunde man inte få användarnamnen i en annan färg än brödtexten?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mimmi
2014-06-26 19:35
#45

Finns det något specifikt ställe att göra buggrapporteringar på?

Niklas
2014-06-26 21:18
#46

Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Zakaraa
2014-06-26 22:39
#47

Jag skulle önska tillbaka den där pil-ikonen bakom länkarna istället för att länkarna är feta, personligen tycker jag man märker länkarna bättre om den där pilen är efter eftersom det puttar bort texten som följer så man reagerar och det är, i mina ögon, fult när länkarna är i bold.
Det sistnämnda är dock inte direkt viktigt utan med en smaksak :P Pilikonen (vet inte om den har ett riktigt namn?) saknar jag väldigt när jag skrivit artiklar, jag tycker inte länkarna markeras lika väl längre :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Niklas
2014-06-27 08:49
#48

Pilikonen använde vi bara på länkar som pekade ut utanför iFokus. De interna länkarna markerade vi inte så.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Zakaraa
2014-06-27 13:07
#49

#48 Fast de pilarna Fanns i artiklarna jag skrev och jag hade endast länkar till andra artiklar på sajten 🤔 Men oavsett hur det nu var så saknar jag dem då jag tycker de markerade så mycket bättre att det var en länk :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

em.nord
2014-06-30 23:33
#50

Är det denna uppdatering som gör att jag inte kan lägga ut nya inlägg via mobilen? :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Niklas
2014-07-01 14:58
#51

#50: Mobilversionen har vi inte ändrat. Är det i den eller skrivbordsversionen du försöker skriva nya inlägg?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

em.nord
2014-07-01 15:31
#52

I mobilversionen. I den vanliga är de inga problem.

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Niklas
2014-07-01 15:38
#53

Då har jag mycket svårt att tro att det har med uppdatering av skrivbordsversionen att göra. Vad händer när du försöker skriva inlägg? Får du något felmeddelande?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

em.nord
2014-07-01 15:49
#54

ja, får ett väldigt konstigt felmeddelande. Provade igår och i förgår så har inte provat idag. Kanske fungerar.

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Niklas
2014-07-01 15:55
#55

Om du har möjlighet kan du väl skicka en skärmdump av felmeddelandet till mig ifall du får det igen?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
em.nord
2014-07-01 15:56
#56

Fungerar inte nu heller. Står en massa konstiga "datorkoder" ;) och "Sorry, something went wrong. We are noticed about the problem and will take care of it shortly"

Typ…

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Zakaraa
2014-07-02 17:52
#57

Jag saknar möjligheten att som artikelförfattre kunna redigera artikeln efter att det gått ett par dagar. Den möjligheten fanns med tidigare version och var superbra, är det något som kan plockas tillbaka?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Niklas
2014-07-02 19:20
#58

#57: Jag skriver upp det så får vi se. Det låter inte orimligt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

em.nord
2014-07-02 23:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

#55 från nu ikv

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

em.nord
2014-07-02 23:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

#55 Första delen av den :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Niklas
2014-07-03 10:07
#61

#60: Är det webbläsaren som visar sidans kod på det där viset?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

em.nord
2014-07-03 10:10
#62

#61 ingen aning. Vet bara att jag helt plötsligt inte kan lägga upp nya inlägg via mobilen o att denna dyker upp. Har använt samma webläsare hela tiden…

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
Niklas
2014-07-03 10:48
#63

Okej. Vilken webbläsare och version är det du använder när det händer?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

em.nord
2014-07-03 10:55
#64

Samsungs egna webläsare, den uppdateras automatiskt så vet inte vilken version det är

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Niklas
2014-07-03 12:39
#65

Okej.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Zakaraa
2014-07-05 01:15
#66

Lite fundersam kring bild-uppladdningarna.
Väljer man att använda Bifoga bild/fil så hamnar bilden högst upp och är gigantisk men Är klickbar. Väljer man däremot att använda redigerings verktyget "Lägg in bild" så är bilden inte klickbar men man kan istället placera bilden där det passar.

Går det att göra så att "Lägg in bild" verktyget kan göra bilderna klickbara också så man kan kolla på bilderna i större format? För jag tycker personligen det är jättefult med en gigantisk bild högst upp, vill hellre ha bilden som innan, nederst men då kan jag inte ha den klickbar utan får nöja mig med att den visas i "litet" format.

Jag tror fler än jag skulle uppskatta det otroligt mycket ifall detta kunde skrivas upp på er "to do"-lista :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

em.nord
2014-07-05 11:14
#67

Kan fortfarande inte lägga ut nya inlägg. Heller inte gå till den vanliga versionen o testa. Kan bara vara på mobilversionen… Använder nästan bara telefonen så lite störande :/

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Niklas
2014-07-07 10:32
#68

#66: Jag tror inte att vi kommer att ändra på hur infogade bilder fungerar. #67: Har du möjlighet att prova med Google Chrome?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Zakaraa
2014-07-07 11:31
#69

#68 Okej, trist.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
Upp till toppen
Annons: