Inte bara människor ...
Även djur kan ha nytta av handikapp-hjälpmedel.
Se filmen nedan:
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton
Gud så söt… men stackars liten! Frågan är hur värdigt liv den faktiskt kan få utan fungerande bakben. 😕
Jag tyckte det lät i filmen som om det var ett tillfälligt tillstånd som skulle gå över när den rör på sig.
#2 Ah, det kan hända, såg inte hela av den (oops) 😃 I så fall är det ju underbart att den kan få hjälp!
Stackarn. Men det är tur att det finns gåhjälp och mera för djur med. det är ju inte bara vi som betyder någonting här på jorden.
Nämen gud vad söt!😍 Man kan inte mer än hoppas att den får ett bra fungerade liv
Usch vad hemskt, inte humant gjort mot djuret någonstans. Det där är inget värdigt liv. Jag hoppas verkligen att det bara var tillfälligt.

Underbart! Att det finns människor som engagerar sig!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sätta på kidstackaren en tröja o "miljöträna" den i stan känns inte speciellt OK, dessutom är det en "farm animal sanctuary"
Bakgrund: http://www.edgarsmission.org.au/30910/frostie-the-snow-goat/
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

(Har inte sett hela videon) Man blir ju helt rörd av vad vi verkligen kan hjälpa till, tänk så var man tvungen att avlida det lilla livet 😕 Hoppas det blir bättre för geten ❤️

Wow, det var en riktigt häftig film att se, tycker jag. Den visar att det finns människor som tänker på individen hellre än att bara slänga bort en individ som inte fungerar normalt.
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Jag är inte så säker på att det verkligen är att hjälpa djuret… En människa kan du förklara för, men en get gör ju knappt annat än skutta. Och det kan inte den här. Den kan knappt ta sig fram på ojämna ytor. Och släpa in den till stan, hur naturligt är det för en get? Nja, jag är nog mer för avlivning i vissa fall.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#11: Tror du inte att det skulle synas på den om den mådde dåligt och var deprimerad?

Åh vad fint! Jag tycker att det här bevisar lite att vissa människor ser på djur på ett annat sätt en något man kastar om det inte fungerar.
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

#13 Tycker du att det var rätt att låta en valp leva som inte hade några framben?
Tycker du att det var rätt att låta boxern leva som saknade bakben o bäcken?
Filmerna går säkert att hitta på YT för dem som är intresserade.

#13 Exakt min åsikt! #14 Det finns en hund som saknar framben och som går på bakbene upprätt som en människa.
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

#15 Och? Hur tror du dess skelett klarar av det?
Det är skillnad på människor o djur, skillnaden består i att människor förstår vad de utsätts för o kan göra val, begriper varför smärtsam rehabilitering kan gynna dem i längden så att de kan få ett värdigt liv trots smärta o missbildningar.
Du är nyfiken o på många sätt klok, vilket är väldigt bra o leder till att du kämpar mot odds som andra skulle dukat under för.
Empati är en underbar egenskap, men urskillningslös identifiering med andra arters problem kan lätt bli kontraproduktivt.

#14 men nu handlar det inte om boxer valpen eller hur? Och det tycker jag är en annan sak, där har de amputerat bort vilktiga delar som inte fungerade. Här har dom byggt en ställning som förhoppningsvis bara är tillfällig. Det de gjorde för boxen var fint men frågan är om de verkligen var bra för själva djuret?
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!