Testpiloter sökes!
Brukar du också gå runt och fundera på hur du ska göra för att kunna "scrambla" ägg utan att skala dom? Nu finns det en lösning!
Hoppas att någon kan försöka sig på detta experiment till helgfrullen. Den förste att ladda upp bildbevis där en svensk dagstidning daterad idag eller senare finns med bilden får 2 biobiljetter… :)

Jag föredrager nog det gamla sättet. Men om man vill skoja med någon kan man ju allt ta sig besväret och göra som i videon.
😃
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

wow….måste testas….😂
Varför måste du ha en dagstidning med? Räcker det inte om man fotograferar med dataskärmen med det här inlägget öppet i bakgrunden? ;)
Har inte tillgång till dagens tidning. Har tillgång till en svensk tidning men inte dagens dock..
Ha en bra dag! // Pernilla
Jag har inga svenska dagstidningar alls då jag bor i Danmark.. 🤪
Detta är mitt bidrag. Försökte med 4 ägg varav alla sprack och det närmaste jag kom var detta - en äggula som börjat likna en kyckling. Kan nästan t.o.m. se ett öga på den. Haha! 😃
Nä jag ger upp. Vill ha någonting till frukost imorgon också helst. 😉 Är helt slut i armarna också. Den där "kycklingen" fick jag av att ha provat på ett eget sätt med ägget i en fryspåse som jag skakade. Small ibland så jag trodde ägget skulle spricka. Haha.
Skakade betydligt fler gånger än ett dussin vill jag lova.

Vi testade detta hemma för några veckor sedan. Det smakar lite annorlunda, ägget får en nästan lite gummiliknande konsistens.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

#4 Tirin
Danska tidningar går också bra… :)
#5 pernillaa
Hahaha! Det där ser ju inte klokt ut… :D
Plinga nu på hos grannen och låna en tidning där så är biobiljetterna dina. Regler är regler.
-
Nu bara måste vi ju ge bort ytterligare två biljetter till nästa bidrag också, men då krävs att det är lite mer "scrambled… :)"
// Staffan
Alltså jag har min mamma påväg hit och bad henne köpa med sig tidningen men de är inte ens på affären än. Vet inte när hon kommer. Om någon hinner lägga upp en annan kvalificerad bild innan jag hunnit få tidningen och lagt upp en bild, är det kört då för mig? Kan inte gå iväg då jag har min son sovande här hemma. =/

Det är lugnt du har dina biobiljetter ändå. Du får dom för att du ansträngde dig så hårt och misslyckades så snyggt… :)
// Staffan
Hahaha! Tack! 😃
Ja jag lämnar med stil! Tack ska du ha, det var barmhärtigt av dig!
Någon som vill döpa min lilla kyckling? 😉

10# Ova det betyder ägg på latin
Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.
Jag är en medis på Barnens iFokus.
Haha jag gillar resultatet!
Jag måste pröva! 😛

Här är mitt bidrag! 😃 Riktigt misslyckat, men de blandades i alla fall… 😛 Eftersom jag inte hade någon papperstidning så använde jag mig av SvD på nätet istället, hoppas det var ok. Det går ju ändå inte att gå framåt i dagarna.
Såå… Det är ett "frukostägg" och ett ekologiskt ägg. Gemensamt för dessa är att båda sprack nåt enormt vid kokning. De fick nån äcklig svampig konsistens som kanske beror på allt vatten som kom in under kokningen? Frukostäggets gula är helt utblandad med vitan, medan det ekologiska verkar ha varit lite "starkare" och hållt i sin gula bättre, men även det är "förstört", dvs ingen hel gula.
Mvh Stephanie

detta ska jag testa men man behöver säkert skaka ägget jättemånga gånger
Hehe, skall testas helt klart. Tack för tipset.
TN

Båda äggen sprack (läs typ exploderade) när vattnet kokade. Men ja, lite annorlunda såg det ju ut jämfört med när man kokar på "vanligt" sätt. Men kul idé!

#14 #15 #16
Vad goda de ser ut… NOT! :)
Två vinnare fick vi så därmed är tävlingen avslutad.
(Tar kontakt med dig via ett mess Stephanie…)
// Staffan