Annons:
Etikettallmänt
Läst 1734 ggr
Staffan
2013-07-01 11:56

Obama förr vs. Obama idag

Jag brukar undvika politik men nu kan jag inte låta bli då jag tycker det är skrämmande hur politiker kan vara så opålitliga. Nedan finns en film där någon uppmärksam människa satt ihop en film där USA:s president Obamas forna jag debatterar med sitt nuvarande.

Läste också någonstans en kommentar om det anmärkningsvärda i att "dåtidens" president Nixon fick avgå efter Watergate-skandalen där det avslöjades att han avlyssnat politiska motståndare, medans "nutidens" ledare inte berörs det minsta när det framkommer att de avlyssnar hela världen. Inklusive dig. Istället jagar man den man som avslöjat att Obama/administrationen gör detta, det är han som är en förrädare. Ur led är faktiskt tiden.

Likaså tycker jag det är anmärkningsvärt att våra politiska ledare i Sverige och EU har gäspat åt den amerikanska avlyssningen av oss alla - ända tills det framkommer att USA även avslyssnat europeiska politiker. Då är det en skandal.

Annons:
Emo
2013-07-01 12:01
#1

Jag hoppades på så mycket av honom, så jag har all rätt att vara besviken. Tråkigt när det blir så.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Memento Mori]
2013-07-01 13:09
#2

Grejen är väl att det är Kandidat Obama som debatterar mot President Obama. Man kan säga vad man vill för att vinna att hålla det sen är en helt annan femma. 🤐

Angående avlyssnandet på politikerna så hörde jag på radio att USA skulle ta det med varje land för sig och inte ge någon offentligt förklaring, vilket jag har väldigt svårt att förstå varför. Någon vänlig själ som har någon bra förklaring till det?

[Jimmy.L]
2013-07-01 15:42
#3

Jag är inte förvånad som många blev att USA avlyssnar datatrafik, det gör även Kina, Ryssland, Tyskland, England, ja stort sätt alla länder. Även vi i Sverige och våra grannländer.

Upp till toppen
Annons: