Gör Johannes glad… :)
Jag brukar gå och klippa mig hos en frisör på Olof Palmes gata i Stockholm. Där får jag hjälp av en enastående trevlig herre vid namn Johannes. Johannes har rötter i Syrien och det är alltid både roligt och intressant att diskutera stort och smått med honom. Att hjärtat hans sitter på rätta stället råder inget tvivel om.
Johannes
När jag var inne på salongen igår lade jag märke till en skylt på kassadisken med rubriken "Vi finns på Facebook". Med lite mindre text under stod en försiktig uppmaning om att de blev glada om man "gillade dom". Jag frågade om de hade märkt någon positiv effekt av ha sidan och fick beskedet att det faktiskt gett lite fler kunder. Av svaret att döma var det också uppenbart att antalet likes gjorde dom innerligt glada.
Var nyss inne på deras Facebooksida och kunde konstatera att de i skrivande stund har 92 likes. Jag har inte någon jättebra koll på om det är mycket eller lite men tänkte att det vore roligt om jag kunde bidra till att de får några "likes" extra. Det är av den anledningen jag skriver det här inlägget.
Om du vill hjälpa mig att göra Johannes och hans lika trevliga kollegor glada så följ länken nedan och klicka på "Gilla". Och om någon vill bidra lite extra genom att posta det här inlägget på fler sajter kanske det bidrar till ytterligare någon röst.
FG Frisörgänget på Facebook:
https://www.facebook.com/pages/FG-Frisörgänget/169720396385173
🙂
// Staffan
Vad kul, det är redan 102 gillare! 🙂
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

Vad roligt! Och nu är det 106 likes. Det måste vara rekord för Frisörgänget med 14 nya likes på en och samma dag… :)
// Staffan
Kul, nu är det 113 🙂
Désirée
Afghan lives matter
118.

119:D
Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.
Medarbetare på barnens ifokus
122!

92 likes, det är helt OK det är hans stamkunder som har FB och några till troligen.
När man bor i GBG så finns det mindre anledning att gilla en frisör i Stockholm, är man kund eller tänker bli så kan ett gilla vara av värde så man kan ta del av erbjudanden mm

125
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Hoppas att han får nya kunder som även blir stamkunder! Ska se om jag kan åka dit någon dag efter jobbet! 131 Likes!

Tack alla ni som la en röst på Johannes! 40 röster lyckades vi skrapa ihop, inte illa alls. Jag ska titta in när jag har vägarna förbi nästa gång och se hur glada dom blivit nu.
#9 Erik
Det skulle vara roligt, hoppas bara att du isf bli lika nöjd som jag brukar vara när jag går därifrån… :)
// Staffan